[OT til Henrik Münster]: Thoraxbilleder(?)~
Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-08 15:00

Hej Henrik og undskyld, jeg besværer dig på denne måde. Jeg har en CD
med tre billeder af mine lunger fra Røntgen-Ultralyd klinikken på
H.C.Ørstedsvej i Kbhvn, men jeg kan ikke åbne dem.

Véd du, om den slags billeder er forbeholdt specielle programmer,
udviklet til lægestanden?

På forhånd tak

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-08 15:31

> [...]
> H.C.Ørstedsvej i Kbhvn, men jeg kan ikke åbne dem.
>
> Véd du, om den slags billeder er forbeholdt specielle programmer,

Ja, vi tilhører et lukket broderskab, hvor alle medlemmer er udstyret
med en USB-dongle, der afkoder billederne. Der er desværre meget strikse
regler, så jeg tør ikke lade dig få adgang til billederne. Jeg risikerer
at miste nogle vitale kropsdele.
Nå, for at være mere seriøs, selv om det ikke er min stærke
side: Selve billederne plejer at være jpeg, men der findes selvfølgelig
mange forskellige programmer, så jeg tør ikke garantere, at andre
programmer, end de jeg kender, bruger andre formater. Billederne kan
vist også nogle gange være gemt inde i andre filer. Jeg har ikke rigtig
forstand på det, men jeg synes ikke altid, man bare kan åbne cd'en og se
jpeg-filerne direkte.
De cd'er, vi laver på min afdeling, indeholder en viewer i form
af et java-program. Den kører fint både på Mac og under Windows. Man
åbner simpelthen programmet, og så ligger billederne der. Du må gerne
sende det til mig eller evt. angive en liste over filerne på cd'en her i
gruppen. Måske nogen kan gennemskue, hvilke filer, du skal åbne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-08 16:33

> [...]
> sende det til mig eller evt. angive en liste over filerne på cd'en her i
> gruppen. Måske nogen kan gennemskue, hvilke filer, du skal åbne.

Tak skal du have

Jeg kigger lige igen, for der var vist noget javaværk.....ikke at jeg
tror, jeg vil få noget ud af det, men jeg har fået en lidt kedelig
diagnose (du gætter sikkert rigtigt, men det er forhåbentlig kun
ansats), og så vil jeg jo gerne følge med.

Hmm....ingen javakopper - den er formatteret i ISO 9660 og skulle
således være tilgængelig. Den fylder 38 MB, så det kan jeg da ikke sende
nogen steder hen

Jeg prøver at smide den i min offentlige mappe på iDisk. Brugernavn som
emailnavn.

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-07-08 18:00

> jeg har fået en lidt kedelig
> diagnose

Jamen god vind og alle mulige helbredelses-ønsker, -håb og -bønner

kh

Martin

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 16-07-08 18:53

Martin Ammentorp <martinx@yzammentorp.org> wrote:

> kh
>
> Martin

Tak Martin

M.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-08 16:40

> [...]
> sende det til mig eller evt. angive en liste over filerne på cd'en her i
> gruppen. Måske nogen kan gennemskue, hvilke filer, du skal åbne.

Hmm...../måske/ er den nu i min offentlige mappe på iDisk - den hedder
Untitled, men ikonet er en henvisning. Alligevel dukker indholdet op?

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-07-08 16:55

Morten Lind wrote:
> Hmm...../måske/ er den nu i min offentlige mappe på iDisk - den hedder
> Untitled, men ikonet er en henvisning. Alligevel dukker indholdet op?

Hej Morten - Jeg kan godt få adgang til din offentlige mappe, men mappen
er tom her, så det er muligt, Henrik heller ikke kan se indholdet...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-08 17:05

> Hej Morten - Jeg kan godt få adgang til din offentlige mappe, men mappen
> er tom her, så det er muligt, Henrik heller ikke kan se indholdet...
>
> mvh. Erik Richard

Det er vel ikke den offentlige mappe, der er tom? Jeg har altid delt
filer med venner ved hjælp af den.....?

Jeg forstår heller ikke dét der med henvisningerne - sådan plejer det
ikke at være - jeg har nu smidt en kopieret CD i en mappe, der hedder
Thorex, og den kopierede på rigtig vis - men om det virker, véd jeg
ikke? Prøv

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 14-07-08 22:52

> [...]
> ikke at være - jeg har nu smidt en kopieret CD i en mappe, der hedder
> Thorex, og den kopierede på rigtig vis - men om det virker, véd jeg

Det tog mig lidt tid at komme i tanker om, hvordan man kommer ind på
andres iDisk. Jeg har prøvet at hente filerne, men de ser bare tomme ud,
og de fylder ikke noget. Hvorfor hedder de bare "Untitled"? Hvad hedder
de på cd'en. De må da have et navn ikke mindst en endelse, der siger
noget om, hvilken slag filer, det erl
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-08 04:19

> [...]
> og de fylder ikke noget. Hvorfor hedder de bare "Untitled"? Hvad hedder
> de på cd'en. De må da have et navn ikke mindst en endelse, der siger

Jo, CD´en hedder godt nok Untitled, men vi skal ikke gøre et stort
nummer ud af det, for jeg har en aftale med Kaj Viskum i morgen.

Filerne hedder som følger:
(Tak fordi, du gad).

OLEAcc.dll
picn20.dll
efVolume.dll
msxml4r.dll
Profiles
SlsApi.dll
ColourMapping.txt
DICOMDLL.dll
VoxLogo.bmp
efTitle.txt
efSplash.bmp
DICOM
icon.ico
efICPDirLt.dll
ColorOpacityPresetList.xml
efCmprss.dll
GrayscaleOpacityPresetList.xml
efVoxel.dll
dimpl8.dll
efCommon.dll
eFilmD3DX.dll
mc3adv.dll
mfc70.dll
efLUTMgr.dll
eFilmLt.exe
License.rtf
eFilmLt.chm
mrgcom3.msg
greyscale.xml
msvcr70.dll
msxml4.dll
msxml4a.dll
msvcp70.dll
DICOMDIR
Autorun.inf

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-07-08 06:02

Morten Lind skrev den 15-07-2008 05:18:

> DICOMDLL.dll
> DICOM
> DICOMDIR

Prøv at finde et program der kan vise DICOM-billeder.

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-07-08 06:35

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Prøv at finde et program der kan vise DICOM-billeder.

Nå ja. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Du kan hente Osirix gratis.

<http://www.osirix-viewer.com/>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-08 14:32

> Nå ja. Det havde jeg ikke lige tænkt på. Du kan hente Osirix gratis.
>
> <http://www.osirix-viewer.com/>

Tak til Jer begge - vieweren kræver OS X, 10.5 - så langt er jeg ikke
endnu. Det undrer mig dog, da det er en almindelig .pkg-fidus?

M.

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 15-07-08 19:08

> Tak til Jer begge - vieweren kræver OS X, 10.5 - så langt er jeg ikke
> endnu. Det undrer mig dog, da det er en almindelig .pkg-fidus?

GraphicConverter kan åbne DICOM-billeder.

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk¨
moth@mothsoft.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-08 21:27

Mogens Thyregod <moth@mothsoft.dk> wrote:

> GraphicConverter kan åbne DICOM-billeder.

Tak Mogens, men GC kan ikke åbne denne CD med disse billeder. GC siger,
at de enten ikke findes eller viser oversigten med alle tallene, så
deeeet, men tak alligevel - jeg havde prøvet. Du ved: GC rules

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-07-08 21:42

Morten Lind skrev den 15-07-2008 22:26:

> Tak Mogens, men GC kan ikke åbne denne CD med disse billeder. GC siger,
> at de enten ikke findes eller viser oversigten med alle tallene, så
> deeeet, men tak alligevel - jeg havde prøvet. Du ved: GC rules

Send mig et af billederne - afsenderen er gyldig.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-07-08 22:32

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Send mig et af billederne - afsenderen er gyldig.

Jamen, jeg véd jo ikke, hvilke af filerne, der er billeder - du må
præcisere filnavnet, eventuelt efter oversigten tidligere i tråden?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-07-08 23:09

Morten Lind skrev den 15-07-2008 23:31:

> Jamen, jeg véd jo ikke, hvilke af filerne, der er billeder - du må
> præcisere filnavnet, eventuelt efter oversigten tidligere i tråden?

Et godt bud er DICOM eller DICOMDIR hvori krapylerne gerne skulle
befinde sig.

Jeg kan ikke hitte ud af at få adgang til din idisk, så kan du ikke bare
lave en ISO og så lægge den et sted med en URL?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 16-07-08 00:50

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Et godt bud er DICOM eller DICOMDIR hvori krapylerne gerne skulle
> befinde sig.

krapylet ))

Flemming Rubini

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-07-08 23:30

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Send mig et af billederne - afsenderen er gyldig.

Har du forstand på at vurdere dem?
Kan du se, hvilken fil, der er et billede? Jeg har lidt svært ved det,
for det er jo exe-filer, dll'er og sådan noget Windows-noget det hele
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-07-08 08:18

Henrik Münster skrev den 16-07-2008 00:29:

> Har du forstand på at vurdere dem?

Jow jow, malign, benign og alt det der, det er ikke så svært.

> Kan du se, hvilken fil, der er et billede? Jeg har lidt svært ved det,
> for det er jo exe-filer, dll'er og sådan noget Windows-noget det hele

Hvis vi nu går ud fra at EXE og DLL ikke er billeder? Næh, jeg tænkte
bare at det kunne spare noget tid...

Fra : Morten Lind

Dato : 16-07-08 16:02

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Hvis vi nu går ud fra at EXE og DLL ikke er billeder? Næh, jeg tænkte
> bare at det kunne spare noget tid...

Hvilket det gjorde, og tak for det. Jeg havde dog set billederne hos
professoren i formiddag, inden jeg så din mail

Og så var de jo egentlig beregnet til Henrik - mailkonsultation er jo så
moderne

Men tak for indsatsen.

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-07-08 00:49

> [...]
> professoren i formiddag, inden jeg så din mail
>
> Og så var de jo egentlig beregnet til Henrik - mailkonsultation er jo så

Jeg vil da frygteligt gerne se billederne, men det kan jeg jo desværre
ikke. Mon ikke også professoren kan finde ud af det? Skal du så
CT-skannes, eller hvad er planen fremover? Et almindeligt røntgen af
thorax siger trods alt ikke så meget, hvis man skal være sikker på, om
noget er alvorligt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-07-08 17:11

Morten Lind skrev den 14-07-2008 16:00:
> Hej Henrik og undskyld, jeg besværer dig på denne måde. Jeg har en CD
> med tre billeder af mine lunger fra Røntgen-Ultralyd klinikken på
> H.C.Ørstedsvej i Kbhvn, men jeg kan ikke åbne dem.

Kan du ikke køre "file" på dem i Terminal.app?

Fra : Morten Lind

Dato : 14-07-08 17:25

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Kan du ikke køre "file" på dem i Terminal.app?

Hæ, hæ.....ikke uden grundig, pædagogisk og skriftlig instruktion fra
kapaciteter udi den slags woodoo

M., der elsker sin familie og holder meget af Mac´ens GUI