Tynd client
Fra : Carsten

Dato : 23-07-08 13:16

Jeg lejer lidt med LTSP til Ubuntu 8.04. Har fået den tynde client til
at boote og kan logge ind. Lyd ind og ud virker fint med den medfølgende
lydoptager, og den medfølgende afspiller musik fint på terminalen. Så
langt så godt. Hvis jeg prøver at bruge Skype fra terminalen så kommer
lyden ud på Serveren, et andet program ”adgang for alle” sender også
lyden ud på serveren, er der nogen der har en ide til hvordan jeg kan
angribe dette problem. Dette har tilsyneladende ikke noget at gøre med
de tynde clienters hardware, da jeg har prøvet med et par forskellige
(Bruger almindelige PCér og booter fra CD).

Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-07-08 13:56

ons, 23 07 2008 kl. 14:16 +0200, skrev Carsten:
> [...]
> de tynde clienters hardware, da jeg har prøvet med et par forskellige
> (Bruger almindelige PCér og booter fra CD).

Jeg ville tro det enkelte program skal opsættes til at bruge lyd over
netværket (tror det heder esd????)

/A

Fra : Kurt Ravn

Dato : 23-07-08 19:39

Carsten wrote:
> [...]
> de tynde clienters hardware, da jeg har prøvet med et par forskellige
> (Bruger almindelige PCér og booter fra CD).

Nysgerrighed: Hvilken tynd klient hardware?
** Posted from http://www.teranews.com **

Fra : Carsten

Dato : 23-07-08 20:56

Kurt Ravn wrote:

> Nysgerrighed: Hvilken tynd klient hardware?
> ** Posted from http://www.teranews.com **

Bruger almindelige PCér. Laver boot CD på
http://www.rom-o-matic.net/gpxe/gpxe-0.9.3/contrib/rom-o-matic/
Det virker fint når man vælger det rigtige netkort.
Carsten

Fra : Carsten

Dato : 24-07-08 19:42

Kurt Ravn wrote:
> Nysgerrighed: Hvilken tynd klient hardware?
> ** Posted from http://www.teranews.com **

Jeg glemte at skrive at de fleste (nye) PCér kan indstilles i bios til
at boote på net. Det har jeg også prøvet, det virker fint.

Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-07-08 20:30

ons, 23 07 2008 kl. 20:39 +0200, skrev Kurt Ravn:

> Nysgerrighed: Hvilken tynd klient hardware?

Uhhh jeg gad godt have et par stykker af denne
http://www.linutop.com/linutop2/index.en.html

/A

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-07-08 10:09

Carsten wrote:
> [...]
> de tynde clienters hardware, da jeg har prøvet med et par forskellige
> (Bruger almindelige PCér og booter fra CD).

Prøv og se hvad du har i: System => Preferences => Sound. Der er nogle
indstillinger til playback og recording valg af lydkort.

Fra : Carsten

Dato : 24-07-08 19:40

Jesper Staun Hansen wrote:
> Prøv og se hvad du har i: System => Preferences => Sound. Der er nogle
> indstillinger til playback og recording valg af lydkort.

Jeg har prøvet at skrue på disse indstillinger, men efter hvad jeg kan
finde ud af ligger problemet hos Skype (desværre)

Carsten

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 24-07-08 20:56

Carsten wrote:

> Jeg har prøvet at skrue på disse indstillinger, men efter hvad jeg kan
> finde ud af ligger problemet hos Skype (desværre)
>
> Carsten

Skype bruger som standard hvad end der står der i de nyere versioner.
Tjek eventuelt skypes options => "Sound Devices".