MS Windows
briani 27239
Fatal systemfejl i XP
Fra : P. Holm

Dato : 24-07-08 23:34

Efter genstart får jeg denne fejl på vej ind i XP Pro c000021a
0xc0000005 c0x00000000 0x00000000. Jeg havde et backup/spejling fra d
20/7 liggende men uanset om jeg installerede backuppet, så kommer
fejlen ved opstart af maskinen. Hvad kan det så være?

P.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-07-08 07:24

P. Holm skrev bl.a. følgende:

> Efter genstart får jeg denne fejl på vej ind i XP Pro c000021a

Du har fået ødelagt noge af systemets filer rent fysisk, og det kan en
genoprettelse ikke klare. Måske er det noget malware.

http://www.f-secure.com/blacklight/try_blacklight.html

Hvis dette ikke hjælper, så er du nødsaget til at reformatere disken
fuldstændig.

Claus

Fra : P. Holm

Dato : 25-07-08 01:06

On 25 Jul., 08:23, "Claus Tersgov" <nospamn...@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
>  http://www.f-secure.com/blacklight/try_blacklight.html
>
> Hvis dette ikke hjælper, så er du nødsaget til at reformatere disken

F- secure tingen hvad er det? Backuppet jeg havde liggende burde
egentlig kunne køre da jeg har haft genstartet maskinen efter
backuppet er taget, det er ikke windows gendannelse men et ghost
program der har lavet spejlingen af C drevet.
Uanset hvad jeg har til nu prøvet, så vil windows ikke starte op uden
den vælter med den fatale fejl.

P.

Fra : Frandsen

Dato : 25-07-08 09:22

"P. Holm" <ratholder7620@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>program der har lavet spejlingen af C drevet.
>Uanset hvad jeg har til nu prøvet, så vil windows ikke starte op uden

Det kan også være fysisk fejl på selve harddisken.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-07-08 09:50

P. Holm skrev bl.a. følgende:

> [...]
> program der har lavet spejlingen af C drevet.
> Uanset hvad jeg har til nu prøvet, så vil windows ikke starte op uden

Det er din backup, der er korrupt!

Der kan være en mindre mulighed for, at din disk er defekt, men så ville
dit DOS/whatever OS fortælle dig det, når den geninstallerer dit image.

Jeg er stensikker på, at du har malware!

Gør som jeg siger, boot op i DOS og kør en format C: /U så er du klar
igen til at starte forfra og husk at skrotte din backup!

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 26-07-08 09:52

P. Holm skrev bl.a. følgende:

> F- secure tingen hvad er det?

Som de skriver på siden:

"F-Secure BlackLight Rootkit Elimination Technology detects objects that are
hidden from users and security tools and offers the user an option to remove
them. The main purpose is to fight rootkits and all kinds of malware that
use rootkits. The F-Secure BlackLight Rootkit Elimination Technology works
by examining the system at a deep level. This enables BlackLight to detect
objects that are hidden from the user and security software."

Malware/rootkits er dit problem!

Claus

Fra : Ole Christiansen

Dato : 27-07-08 06:50

> [...]
> Technology works by examining the system at a deep level. This enables
> BlackLight to detect objects that are hidden from the user and security

Og på dansk via google translate:

"F-Secure Blacklight Rootkit Elimination Technology registrerer objekter,
der er
skjult fra brugerne og sikkerhed værktøjer og tilbyder brugeren en mulighed
for at fjerne
dem. Det vigtigste formål er at bekæmpe rootkits og alle former for malware,
at
bruge rootkits. F-Secure Blacklight Rootkit Elimination Technology værker
ved at undersøge systemet på et dybt plan. Dette gør det muligt Blacklight
at opdage
objekter, der er skjult for brugeren og sikkerhedssoftware. "

--
Ole

Fra : P. Holm

Dato : 25-07-08 02:26

On 25 Jul., 10:22, "Frandsen" <a...@b.c> wrote:

> Det kan også være fysisk fejl på selve harddisken.

Ok du mener disken kan være stået af.

Fra : JBJ

Dato : 25-07-08 09:48

[...]

Prøv at hive ram klodserne ud og sæt dem i igen og se om det gør nogen
forskel, check også at alle kort sidder som de skal, du kan evt. lige tage
dem ud og så sætte dem i igen.

Hvis du aldrig have prøvet det før så fjern alle kabler fra pc'en før du
begynder, også skærmkablet - der kan snige sig strøm ind i pc'en den vej.

Find et vandrør eller en støbejerns radiator hold hænderne på den et lille
øjeblik indtil du er afladet for statisk elektricitet.

Vær opmærksom på hvad dit gulvtæppe er lavet af, sådan at du ikke laver
statisk elektricitet ved at gå hen over det.

JBJ

Fra : P. Holm

Dato : 25-07-08 03:31

On 25 Jul., 10:48, "JBJ" <SPØR...@MIG.dk> wrote:

> Prøv at hive ram klodserne ud og sæt dem i igen og se om det gør nogen
> forskel, check også at alle kort sidder som de skal, du kan evt. lige tage
> dem ud og så sætte dem i igen.

Ok

> [...]

> Vær opmærksom på hvad dit gulvtæppe er lavet af, sådan at du ikke laver
> statisk elektricitet ved at gå hen over det.

Trægulv.

P.

Fra : P. Holm

Dato : 25-07-08 03:32

Det giver forresten en højt klik når windows er ved at starte op,
derefter kommer den blå skærm.

Fra : Henrik Laursen

Dato : 25-07-08 12:36

"P. Holm" <ratholder7620@gmail.com> wrote in news:d0c74639-4d94-4aaa-a0aa-
> [...]

> 20/7 liggende men uanset om jeg installerede backuppet, så kommer
> fejlen ved opstart af maskinen. Hvad kan det så være?

Adware, din computer er smæk fyldt med det.
Jeg har læst om problemet på flere sider og de siger alle sammen: Adware
Det har simpelhen ødelagt dit system og din backup er også fyldt med det,
så den backup kan du også godt slette.

Der er kun den triste vej og formatere hele din harddisk og lave en total
om indstalering af XP fra original CD'en.

Hvis du ikke kan starte install direkte fra CD drevet, så kan du anvende
disse boot disks fra Microsoft:
http://kortlink.dk/microsoft/5kc4

Så vil jeg råde dig til at få fat i noget antivirus og firewall software
der forhindrer den slags stads i at komme ind igen.
Man kan ikke overleve på nettet uden idag, fordi flere og flere anvender
den slags på deres sites nu.

--
Henrik Laursen