MS Windows
briani 27239
Har nogen et forslag (bare et lille bitte ~
Fra : Jan Sørensen

Dato : 23-07-08 00:01

Hej herinde .

Jeg har i nogle år afspillet DVDer på min computer uden problemer, men nu
pludselig kan den ikke afspille rundt regnet halvdelen af dem jeg har, de
snurrer i en uendelighed uden at der sker noget?? Dem den godt kan hitte
udaf starter lige med det samme uden problemer.

Lidt oplysning og spørgsmålet:
Jeg har 3 DVD-drev (et af dem USB2) i min computer og problemet optræder i
alle 3 drev. Fejlen (underligheden) er som nævnt kommet pludselig, uden jeg
bevidst har gjort noget i den retning.
Jeg gætter selv på, at det er en driver / codec (eller hvad det nu hedder),
der er blevet underligt? Jeg har også prøvet at installere en ny DVD player
(FreeDVD), jeg bruger normalt Windows Media player ver.9 (har haft store
problemer med Ver. 10 / 11,, derfor har jeg stadig Ver.9.
Men FreeDVD kunne heller ikke klare problemet, den står bare der og "glor"
og intet er ændret.

Derfor.. venligst.. Har nogen et forslag til, hvad jeg kan prøve at gøre, så
vil jeg blive glad .

PS: Kom ikke og sig, at DVD er en stadard, for det er det jo så åbenbart
ikke, ikke hjemme hos mig i alle fald .

Hilsen Jan .

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 23-07-08 00:10

ons, 23 07 2008 kl. 01:01 +0200, skrev Jan S?rensen:
> [...]
> snurrer i en uendelighed uden at der sker noget?? Dem den godt kan hitte
> udaf starter lige med det samme uden problemer.

forsøg med VLC http://www.videolan.org/ den har sine egne codex'er og
kan spille nærmest alt.
Hvis den virker og dine andre fortsat ikke virker, så er det et codex
problem på din windows.
Jeg ved så ikke hvordan du kan rette det, men "den tid den sorg" - du
har i hvertfald fundet prolemet.
Hvis VLC heller ikke virker så har jeg ingen ideet til hvad der kan være
galt.

/a

Fra : PA

Dato : 23-07-08 12:07

"Jan Sørensen" <jansteendk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> så vil jeg blive glad .
>
> PS: Kom ikke og sig, at DVD er en stadard, for det er det jo så åbenbart

Lyder måske mere som noget kopibeskyttelse på
nogle af dine DVD-er, som windows så er gået ind beskytte imod.
feks. efter en windows opdatering,,hvem ved?
kun et forslag på dit problem.

MVH Per

Fra : Jan Sørensen

Dato : 23-07-08 23:27

"PA" <pa48@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nogle af dine DVD-er, som windows så er gået ind beskytte imod.
> feks. efter en windows opdatering,,hvem ved?

Hej Per .

Ja det er faktisk det eneste der er gjort, som kunne have med sagen at gøre,
min XP bliver nemlig automatisk
opdateret fra MS. Men hvis det er så, så må der da opstå et "ramaskrig" for
så vil da en masse andre mennesker
have det samme problem som mig med at de pludselig ikke kan afspille "nogle"
DVDer?

Er forsat modtagelig for gode råd og andet godt.

Sorry for eventuel "dobbeltsend", fik et skilt med "om jeg ville sende til
hele gruppen", hvordan det så end skal forstås?
men det er så nu gjort. Jan .