ASP Select kriterier..
Fra : Lasse Hansen

Dato : 29-07-08 19:17

Er ved at lave et asp script, som skal hente nogle informationer.
Disse informationer skal opfylde tre krav for at blive vist.

Den sputter følgende fejl ud:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in
criteria expression.
/DBtid/vis_person.asp, line 54

Så fejlen skulle ligge i:
strSQL = "Select * from Tider WHERE nummer = 1 AND simsettnr= 12
AND IDnummer2 =" & Request.Querystring("ID")

Tror det er fordi man ikke kan bruge AND to gange, men ved ikke
ellers hvordan man skal have flere kriterier med. Nogen der kan
hjælpe med det?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-07-08 19:58

On 29 Jul 2008 18:17:10 GMT, Lasse Hansen <lkgh@mail.dk> wrote:

> [...]
>AND IDnummer2 =" & Request.Querystring("ID")
>
>Tror det er fordi man ikke kan bruge AND to gange

Det er der ikke noget i vejen for.

>men ved ikke
>ellers hvordan man skal have flere kriterier med. Nogen der kan
>hjælpe med det?

Det første man skal gøre, når man har fejl i en "genereret" SQL-streng
er at skrive den ud. Efter:
strSql = ...
indsætter du:

Response.Write strSql
Response.End

Den første linie udskriver SQL-strengen.
Den anden linie stopper eksekveringen af scriptet, så du ikke bliver
stoppet af den efterfølgende fejlmeddelelse.

Nu kan du se din SQL-strengen. Hvis ikke fejlen er umiddelbart synlig,
så kan du prøve at indsætte SQL-strengen som forespørgsel i din
Access-database.

Men når der står "Data type mismatch" i fejlmeddelelsen, ville jeg kigge
på, om alle de tre data-felter i WHERE-delen er tal-felter - hvis ikke,
skal der anførselstegn om værdien - fx:
.... simsettnr = '12' AND ...
eller:
.... IDnummer2 = '" & Request.Querystring("ID") & "'"

Når du har fået det til at virke, bør du tage et kig på sikkerhed
omkring SQL (SQL-injektion):
<url: http://www.asp-faq.dk/article/?id=95>

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Lasse Hansen

Dato : 29-07-08 21:04

Jammen okay, hvis det eneste der skal til er '', så gør jeg det. De
virkede :)

Nu har jeg bare et andet problem med samme side. simsettnr i Select
linjen ændrer sig hele tiden 11, 12, 13.. Men ved nogle af værdierne
er der ikke en værdi i databasen der passer til, så der skal jeg
have den til at lave et linjeskift i stedet

Kan du også klare det? :)

Koden ser således ud:
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("grodandb.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from Tider WHERE nummer = 1 AND simsettnr= '18'
AND IDnummer2 =" & Request.Querystring("ID")
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do
%>
<%
' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing