Pæn kode
Fra : Martin Jensen

Dato : 22-07-08 16:44

Hej alle

Hvordan undgår man at det html kode som man genererer igennem
asp, kommer til at stå på en lang linie? Ikke at det gør noget
for funktionaliteten, men det kunne være lidt rart hvis man skal
ind og kigge i koden bagefter at der er lidt linieskift en gang i
mellem :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Weber

Dato : 22-07-08 17:22

Martin Jensen wrote:
> [...]
> for funktionaliteten, men det kunne være lidt rart hvis man skal
> ind og kigge i koden bagefter at der er lidt linieskift en gang i

Response.Write "<!-- Hej med Dig-Script - start -->" & vbcrlf
Response.Write "Hej" & vbcrlf & " med" & vbcrlf & "<br>"& vbcrlf & "Dig" &
vbcrlf
Response.Write "<!-- Hej med Dig-Script - slut -->"& vbcrlf

Michael Weber
Mod humor kæmper selv Guderne forgæves.

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-07-08 17:59

Michael Weber wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> vbcrlf
> Response.Write "<!-- Hej med Dig-Script - slut -->"& vbcrlf

Ja det ser jo ud til at det ikke var så svært :)... Nogle gange tænker man
bare ikke helt klart efter en lang arbejdsdag :)

Mange tak...

Fra : Michael Weber

Dato : 22-07-08 19:54

Martin Jensen wrote:

> Ja det ser jo ud til at det ikke var så svært :)... Nogle gange tænker man
> bare ikke helt klart efter en lang arbejdsdag :)
>
> Mange tak...

Det var så lidt :)

Fra : Jørn Andersen

Dato : 22-07-08 21:34

On 22 Jul 2008 16:58:40 GMT, Martin Jensen <har@ingen.kk> wrote:

>Ja det ser jo ud til at det ikke var så svært :)

Og så har det den fordel, at det letter fejlfinding, at - også -
HTML-koden står nogenlunde pænt.

Der er (oftest) ingen grund til, at serverside-genereret HTML ikke kan
se lige så pænt ud som håndskrevet. Tit er det endda lettere, fordi man
bruger loops og funktioner/subs, som kan gøre koden mere ensartet.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Kragh

Dato : 23-07-08 11:40

> Der er (oftest) ingen grund til, at serverside-genereret HTML ikke kan
> se lige så pænt ud som håndskrevet. Tit er det endda lettere, fordi man
> bruger loops og funktioner/subs, som kan gøre koden mere ensartet.

Jeg har ikke noget imod at det er en lang html streng der er...

De besøgende skal alligevel ikke kigge på det, med mindre det er en der
vil "lurre" min kode... Hvilket de i øvrigt godt må... Det er for mig
vigtigere at alle de store elementer er indrykket rigtigt.

<head>
..
</head>
..ASP Funktion...
..ASP Funktion...
..ASP Funktion...

Fra : Martin Jensen

Dato : 23-07-08 12:03

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Og så har det den fordel, at det letter fejlfinding, at - også -
> HTML-koden står nogenlunde pænt.

Det var også lige præcist derfor at jeg spurgte ;)