Avanceret mouseover funktion
Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 21-07-08 00:19

Hvorledes kan jeg lave en mouseover funktion som jeg har på min
side www.sorenhartmann.com, på en anden måde, så jeg kan komme af
med min ASP kode.

Læg mærke til at det store billede til højre også ændre sig.

Det er lidt for besværligt for mig at redigere i den nu, da jeg
ikke kan se indholdet før det er uploaded og vil gerne kunne
bruge f.eks Frontpage eller anden editor til at redigere med.

Mvh,

Søren

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 21-07-08 06:02

Søren Weiss Hartmann wrote:
> Hvorledes kan jeg lave en mouseover funktion som jeg har på min
> side www.sorenhartmann.com, på en anden måde, så jeg kan komme af
> med min ASP kode.

Du åbner siden med din browser - nu trykker du så Vis -> Kildekode i din
browser, kopier alt indholdet, og sæt ind i en ny fil og omdøb den til
dinside.html

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 21-07-08 08:42

Hej Martin,

Det har jeg prøvet og det er rigtigt nok at det kommer ind som ren html, men
jeg får jo ikke mouse over funktionerne med.

Fra : Martin

Dato : 21-07-08 12:23

Søren Weiss Hartmann wrote:
> Hej Martin,
>
> Det har jeg prøvet og det er rigtigt nok at det kommer ind som ren html, men
> jeg får jo ikke mouse over funktionerne med.

Virker skam fint
http://aarhof.eu/newsgroup/clientside/sorenhartmann/

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 10-08-08 20:13

Hej Martin,

Det kan jeg godt se, men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg gør forkert.

Er det muligt at du kan hjælpe mig selvfølgelig mod betaling

mvh,

Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-08 06:19

Søren Weiss Hartmann wrote:

> Det er lidt for besværligt for mig at redigere i den nu, da jeg
> ikke kan se indholdet før det er uploaded

Du kunne vælge at installere en webserver på din computer. Så kan du se dine
asp-sider straks uden uoload:

http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp?id=iiswhy

Erik Ginnerskov

Fra : Søren Weiss Hartmann

Dato : 21-07-08 08:45

Hej Erik,

Det har jeg prøvet, men det er nu lidt for "lang håret" for mig. Jeg var mere
interesseret i noget som "Frontpage". Ved godt det ikke er er pænt ord. Men jeg
er ikke så hardcore.

Fra : Birger

Dato : 21-07-08 10:20

"Søren Weiss Hartmann" <html@sorenhartmann.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan se indholdet før det er uploaded og vil gerne kunne
> bruge f.eks Frontpage eller anden editor til at redigere med.

Det ser for mig ud somom dine mouseover etc. funktioner ligger i
javascript - ikke i ASP - og de kommer derfor med, i en "vis kilde".
Så det burde være som Martin foreslår..

Grunden til ASP'en må (kunne) være at "genbruge" dele til andre sider -
f.eks. med include - og du vil skulle organisere siderne anderledes, hvis du
vil til ren HTML.

Birger
-----
http://bbsorensen.dk