MS Windows
briani 27239
BSOD
Fra : Thomas gade

Dato : 10-07-08 20:29

Hej NG

Kan i hjælpe med følgende.

Jeg får BSOD med denne besked.

stop C000024a*

0x0000005 0x0000000 0x0000000

*Så vidt jeg kan google mig til er der en windows update til dette
probem, så vidt så godt*. *noget med IRQ settings.*
*
Men hver gang windows er læst ind får jeg denne BSOD også i fejlsikret
tilstand.*

*Så et godt råd til hvordan jeg holder windows kørende til jeg kan hente
updaten vil være rart

Maskinen er med XP home, sp2.

Mvh THomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-07-08 23:25

Thomas gade skrev:

> Jeg får BSOD med denne besked.
> stop C000024a*

Er du sikker på, at der er et "a" til sidst? Jeg kan ikke
finde den stopkode - heller ikke med Googles hjælp. C000024,
derimod, angiver en fejl ved NTFS.SYS, der gør det muligt at
læse og skrive til et NFTS-drev. Årsagen kan være en fysisk
fejl på disken, kraftig defragmentation eller en fejl i
Interrupt Request Packet (IRP). Hvis det er C000024, kan du
prøve at køre en ChkDsk eller ScanDisk.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få et flot eller sjovt vandmærke på skærmen.

Fra : Thomas gade

Dato : 13-07-08 21:19

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> defragmentation eller en fejl i Interrupt Request Packet (IRP). Hvis
> det er C000024, kan du prøve at køre en ChkDsk eller ScanDisk.

Nej, jeg har fået skrevet koden forkert ned. det er C000021a det gør jo
en forskel.

Maskinen kan ikke køre ChkDsk den melder at der er min. 2 uoprettelige
fejl på disken. Det må vel betyde at der er tale om et haedware problem?

Mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-07-08 21:51

Thomas gade skrev:

> Nej, jeg har fået skrevet koden forkert ned. det er C000021a det gør jo
> en forskel.

Ja, men vist ikke til det bedre.

> Maskinen kan ikke køre ChkDsk den melder at der er min. 2 uoprettelige
> fejl på disken. Det må vel betyde at der er tale om et haedware problem?

Hvordan har du startet Chkdsk, fra en boot-cd?

Problemet er, at Winlogon eller Client Server Runtime
Subsystem (CSRSS) er
kompromitteret, evt. på grund af malware, men det kan måske
også være på grund af en hardwarefejl. Det er ikke noget,
jeg har forstand på, men jeg kan forestille mig, at du ikke
kan redde Windows-installationen. Hvis du er heldig, kan du
måske redde dine data ved at kopiere dem over på en anden
harddisk.

Du kan læse lidt mere om fejlen her:
http://aumha.org/a/stop.php#0x21a

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om RSS-feeds og forskellige RSS-læsere.

Fra : Thomas gade

Dato : 14-07-08 12:02

Kim Ludvigsen wrote:

> Ja, men vist ikke til det bedre.

> Hvordan har du startet Chkdsk, fra en boot-cd?
Ja fra min installations cd. Det skal lige siges at det er min nabos der
er nede og som pc som kører xp home medie center version, hvor min er
alm. xp home men det gør vel ingen forskel i forhold til at køre ChkDsk?

Mvh
Thomas

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-07-08 12:40

Thomas gade skrev:

> Ja fra min installations cd. Det skal lige siges at det er min nabos der
> er nede og som pc som kører xp home medie center version, hvor min er
> alm. xp home men det gør vel ingen forskel i forhold til at køre ChkDsk?

Nej, det er samme program.

Fra : Thomas gade

Dato : 14-07-08 13:35

Kim Ludvigsen wrote:

> Nej, det er samme program.

Ok, tak for hjælpen

Mvh Thomas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-07-08 23:12

Ja, din harddisk er klar til en udskiftning.

Regards Jens Peter Karlsen.