Hjælp til Kalender
Fra : Anders Pedersen

Dato : 11-07-08 00:28

Hej.

Håber det er det rigtig sted jeg ligger mit indlæg.

Jeg søger en kalender, som et DANSK.
Nogen der har link eller en kode til dette?

Så vil jeg meget gerne hører fra jer:)

Med venlig hilsen Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-07-08 01:19

"Anders Pedersen" <aecp@live.dk> skrev

> Håber det er det rigtig sted jeg ligger mit indlæg.

Hvis vi taler om javascript, er det den rigtige gruppe.

> Jeg søger en kalender, som et DANSK.
> Nogen der har link eller en kode til dette?

En hurtig Google-søgning gav disse muligheder:
http://teknikogsjov.gilau.dk/webdesign/scripts/javascript_kalender.htm
http://www.a-begynder.dk/scripts/javascript/dato/javascript_dato_kalender.htm

På begge ovenstående skurrer det dog lidt i mine øjne, at de skriver
<script language="javascript">, når det nu hedder <script
type="text/javascript">.

En sidste mulighed der også viser hvordan helligdagene falder i de enkelte
år:
http://www.opfinderen.dk/Upload/Shared/Calendar/
(Højreklik på siden og vælg "Vis kilde").

Fra : Anders Pedersen

Dato : 11-07-08 02:56

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> [...]
> år:
> http://www.opfinderen.dk/Upload/Shared/Calendar/
> (Højreklik på siden og vælg "Vis kilde").

Hm.

Synes ikke det hjalp mig så meget? Sorry

Fra : Christian Kragh

Dato : 11-07-08 08:14

> Hm.
>
> Synes ikke det hjalp mig så meget? Sorry

Alternativet hvis du kører asp på din server kan du bruge / få et kalenderscript
jeg har skrevet.

Se http://www3.ckweb.dk/qcal.asp.

Christian

Fra : Anders Pedersen

Dato : 11-07-08 11:01

Christian Kragh wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:

> Alternativet hvis du kører asp på din server kan du bruge / få et kalenderscript
> [...]

Tak for svaret. Men den er lidt for stor til mig, og ikke lige det jeg vil have:)
Det er mere noget som denne http://www.kviknaestvedbtk.dk/backup2/forside.php?