for (i in tekst.split("#"))
Fra : Leif Neland

Dato : 11-07-08 00:18

Jeg har noget meget mystisk med ajax og et split.

Noget ajaxhalløj:

Jeg har en streng, af records, adskilt med "#"

F.ex. "#hest#gris#ko"
Den bliver hældt i en funktion

function lavnoget(resp) {
   var i
   var r = resp.split("#"); <--- del strengen op i bidder ved "#"
   for (i in r) {
// gør noget ved hver i
};

}

Men i stedet for at hver record bliver skrevet, kommer der dette
resultat, med ord jeg ikke kender noget til ?!? Hvad sker der??
Er det ikke sådan, jeg skal splitte?

0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
each
eachSlice
all
any
collect
detect
findAll
grep
include
inGroupsOf
inject
invoke
max
min
partition
pluck
reject
sortBy
toArray
zip
size
inspect
find
select
member
entries
_reverse
_each
clear
first
last
compact
flatten
without
reduce
uniq
intersect
clone
toJSON

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-07-08 06:15

Leif Neland <leif@neland.dk> writes:

> F.ex. "#hest#gris#ko"
> Den bliver hældt i en funktion
>    var r = resp.split("#"); <--- del strengen op i bidder ved "#"
>    for (i in r) {
> // gør noget ved hver i

Gør noget ved r[i].

En for(in) itererer over indekserne i arrayet, ikke værdierne.
(husk at når resp starter med "#" så er r[0]=="").

> Men i stedet for at hver record bliver skrevet, kommer der dette
> resultat, med ord jeg ikke kender noget til ?!? Hvad sker der??
> Er det ikke sådan, jeg skal splitte?

Jo. Det er ikke sådan du for(in)'er :)

> 0
> 1
> 2
> 3
> 4
> 5
> 6
> 7
> 8
> 9
> 10

Det er indicerne i arrayet

> each
> [...]

og det her er noget hat, som et eller andet bibliotek du bruger, har
tilføjet til Array.prototype.
Jeg gætter på "prototype.js".

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 11-07-08 06:16

Lasse Reichstein Nielsen <lrn@hotpop.com> writes:

> og det her er noget hat, som et eller andet bibliotek du bruger, har
> tilføjet til Array.prototype.
> Jeg gætter på "prototype.js".

.... underforstået, at når man bruger sådan noget ****, så kan man ikke
længere bruge for(in), men skal bruge
for(var i = 0; i < r.length; i++) {
... r[i] ...
}

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen

Fra : Leif Neland

Dato : 12-07-08 19:00

Lasse Reichstein Nielsen skrev:
> [...]
>>> eachSlice
>>> clone
>
> ... underforstået, at når man bruger sådan noget ****, så kan man ikke
> længere bruge for(in), men skal bruge
> for(var i = 0; i < r.length; i++) {
> ... r[i] ...
> }

Hvilket jeg også endte med.

Hvilket så også havde den fordel at jeg kunne lave en ting for r[0] og
noget andet for r[1] til r[r.length-1]

Fra : Birger

Dato : 11-07-08 09:05

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men i stedet for at hver record bliver skrevet, kommer der dette resultat,
> med ord jeg ikke kender noget til ?!? Hvad sker der??

Det har intet med AJAX at gøre...

Birger
-----
http://bbsorensen.dk