/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Dårlig billedkvalitet - mobilt TV fra Sono~
Fra : Morten KD


Dato : 10-07-08 09:00

Har for en uge siden tilvalgt Sonofons mobil TV - men hold kæft hvor er jeg
skuffet over den ringe billedkvalitet..

Uanset hvilken kanal jeg vælger er det i UMTS-kvalitet.. - hvilket vil sige
at billedet er noget udvisket/uskarpt og undertekster fuldstændig ulæselige
på min N73..

Nogle ganske få gange har jeg været "heldig" at få billedet i
QVGA-kvalitet.. - se, det virker! Billedet står knivskarpt og undertekster
er fuldt læsebare..

Har snakket med Sonofons kundeservice, uden dog at blive klogere.. - fik
bare at vide at der hvor jeg bor (2500 Valby) ikke var fuldt 3G-dækning!..
Det har jeg vært ved at tro, da signalindikatoren viser max..

Hvis UMTS-kvaliteten er hvad jeg kan forvente, er det efter min mening
fuldstændig ubrugeligt og skal have det afmeldt inden 0 kr. perioden
udløber.. :-/

Hvad er jeres erfaring med mobilt TV?

Venligst,
Morten


 
 
Michael Kjærsgård (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 10-07-08 09:37

> Hvis UMTS-kvaliteten er hvad jeg kan forvente, er det efter min mening
> fuldstændig ubrugeligt og skal have det afmeldt inden 0 kr. perioden
> udløber.. :-/
>
> Hvad er jeres erfaring med mobilt TV?

Det er bestemt meningen at det skal være QVGA, hvilket jeg da også "altid"
opnår på min N73 med Sonofon mobil-TV, jeg kan læse undertekster selv uden
at slå over på fuld skærm :)

Når telefonen viser fuldt signal formoder jeg du har checket at det er på
3G-netværket (illustreres ved "3G" i øverste venstre hjørne i stedet for
"antennemast").

Hvis du oplever problemerne udelukkende på en bestemt adresse/afgrænset
område hvor der skulle være 3G-dækning må du kontakte kundeservice igen,
evt. foretag et par opkald fra samme position så det nemmere kan konstateres
hvilke(n) mast det er du rammer.

Hvis du "aldrig" opnår høj kvalitet uanset hvor du befinder dig eller
tidspunket på døgnet, så test evt. simkortet i en anden telefon og se
hvilket resultat du får der (Sonofons forhandlere vil evt. kunne være
behjælpelig med dette hvis du ikke har en anden telefon selv).

--
Michael



Morten KD (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 10-07-08 10:02


> Når telefonen viser fuldt signal formoder jeg du har checket at det er på
> 3G-netværket (illustreres ved "3G" i øverste venstre hjørne i stedet for
> "antennemast").

Ja, 3G med fuld knald..

> Hvis du oplever problemerne udelukkende på en bestemt adresse/afgrænset
> område hvor der skulle være 3G-dækning må du kontakte kundeservice igen,
> evt. foretag et par opkald fra samme position så det nemmere kan
> konstateres hvilke(n) mast det er du rammer.
>
> Hvis du "aldrig" opnår høj kvalitet uanset hvor du befinder dig eller
> tidspunket på døgnet, så test evt. simkortet i en anden telefon og se
> hvilket resultat du får der (Sonofons forhandlere vil evt. kunne være
> behjælpelig med dette hvis du ikke har en anden telefon selv).

Tak, ting der skal prøves. Er nu på vej til den lokale Sonofon-pusher..

Venligst,
Morten


Morten KD (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 10-07-08 13:31

Efter at have snakket med en sælger i Sonofon-butikken, er jeg blevet meget
klogere.. :-/

Sælger havde selv opgivet Mobil-TV hos Sonofon, da han syntes at kvaliteten
var pinlig dårligt.. Han kunne desværre ikke sige noget om hvornår
kvaliteten ville blive acceptabel.

Nå men, det eneste positive er at det ikke koster noget lige pt. :-/

Venligst,
Morten


Michael Kjærsgård (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 10-07-08 14:10

> Efter at have snakket med en sælger i Sonofon-butikken, er jeg blevet
> meget klogere.. :-/

Har du en mailadr. der virker - evt. er min adr. fungerende hvis du ikke vil
poste din offentligt

--
Michael



Morten KD (10-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 10-07-08 15:35


"> Har du en mailadr. der virker - evt. er min adr. fungerende hvis du ikke
vil
> poste din offentligt

Tåler dit svar da ikke dagens lys?..

/Morten


Michael Kjærsgård (11-07-2008)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 11-07-08 09:48

> Tåler dit svar da ikke dagens lys?..

Tjoo, det gør det måske nok, jeg vil dog undlade at kommentere forhandlerens
udtalelse nærmere her, blot konstatere at jeg ikke er enig.

Prøv evt. at slet cookies og ryd cache, dette gøres ved at vælge menuen
internet, herefter "Valg" og så kan de 2 punkter vælges en for en, forsøg
herefter at åbne mobil-tv igen og se om det måske har gjort nogen forskel.

Hvis det ikke ændrer noget skal der nok lidt mere gennemgribende fejlsøgning
til, jeg ved ikke om du har mod på det, men hvis du har - så opret en
henvendelse på http://www.sonofon.dk/kontakt med så meget info som
overhovedet muligt, det kunne f.eks. være:

-Område hvor problemer opleves (opgiv gerne et par eksempler på opkald du
har foretaget fra samme lokation)
-Telefonmodel og softwareversion (findes ved at trykke *#0000#)
-Evt. oplysninger om hvilken anden telefonmodel du har testet på med samme
resultat
-Hvis du ved hvordan du kobler mobilen op som modem på PC så prøv at udføre
http://speedtest.sonofon.dk og noter resultater fra denne
-Oplysninger om bithastighed og opløsning (findes ved at starte mobil-tv,
trykke stop, herefter valg og klipdetaljer)
-Yderligere oplysninger du finder kunne være relevante (f.eks. hvis det
virker perfekt midt om natten men aldrig mellem 12-20 eller hvad det nu
kunne være).

Ellers - nu ved jeg ikke hvilken forhandler du har været hos - der ligger 2
i Valby
http://www.sonofon.dk/legacy/FindForhandler/vis_forhandler.asp?distrikt=&post_code=2500&x=0&y=0 -
prøv evt. den anden og hør om ikke de kan være behjælpelige :)


--
Michael



Morten KD (11-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten KD


Dato : 11-07-08 16:35


"> Prøv evt. at slet cookies og ryd cache, dette gøres ved at vælge menuen
> internet, herefter "Valg" og så kan de 2 punkter vælges en for en, forsøg
> herefter at åbne mobil-tv igen og se om det måske har gjort nogen forskel.

Ok. Det er gjort, men havde desværre ingen effekt..

Da jeg alligevel skulle ind til hovedstaden, var planen at besøge en
Sonofon-butik, men da jeg tjekkede billedkvaliteten - igen igen - kl. 14.30,
var den helt fin.. og nu her kl. 17.30 er det stadig QVGA..

Michael! - tak for din hjælp anyways..

Venligst,
Morten


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408946
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste