MS Windows
briani 27239
Remote Desktop
Fra : Nederbasse

Dato : 09-07-08 19:52

Hejsa

Jeg vil gerne connecte til en Win 2000 Pro pc fra min XP Pro pc på Lan
jeg kan pinge og få forbildelse til delte mapper på w2k maskinen men jeg kan
ikke få Remote Desktop til at virke.
Det er længe siden jeg har rodet med w2k så lidt hjælp..?

Neder

Fra : Fjollefrans

Dato : 09-07-08 20:20

> [...]
> kan ikke få Remote Desktop til at virke.
> Det er længe siden jeg har rodet med w2k så lidt hjælp..?

Windows 2000 Pro har ikke Remote Desktop, du skal have fat i 3. parts
software a la VNC, LogMeIn eller noget i den stil.

/FF

Fra : Navn

Dato : 09-07-08 21:27

"Fjollefrans" <eksisterernokikkevel@hotmail.com> skrev i
meddelelsen

> Windows 2000 Pro har ikke Remote Desktop, du skal have fat i 3.
> parts software a la VNC, LogMeIn eller noget i den stil.
>
> /FF

teamwiever kan anbefales og er tilmed gratis for private

bruger det i tide og utide og det funger

Fra : Nederbasse

Dato : 10-07-08 07:19

SNIP

> Windows 2000 Pro har ikke Remote Desktop, du skal have fat i 3. parts
> software a la VNC, LogMeIn eller noget i den stil.
>
> /FF

Jeps jeg fandt ud af på jobbet hvor jeg har lavet det var den en W2k server
:-/
Hvilken VNC client skal jeg vælge? der er nok af dem

Neder

Fra : MooreHojer

Dato : 10-07-08 11:26

> Windows 2000 Pro har ikke Remote Desktop, du skal have fat i 3. parts
> software a la VNC, LogMeIn eller noget i den stil.

TeamViewer er et godt bud...
Gratis for private...

Har brugt den på XP, Vista og Ubuntu8.4 (via Wine)

--
MooreHojer

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-07-08 12:16

"Nederbasse" <gukliguk@derover.com> wrote in

> [...]
> maskinen men jeg kan ikke få Remote Desktop til at virke.
> Det er længe siden jeg har rodet med w2k så lidt hjælp..?

Netmeeting har indbygget en fjernskrivebord.

Jeg bruger det til at fjernstyre en "skabs-pc" (en PC uden skærm,
tastatuur eller mus) netop med W2K Pro Workstation som OS der
benyttes til backup (NAS) fra en anden PC på LANet med XP Pro. Man
får allerede kontrol over fjernjcomputeren så snart den er færdi med
at boote, ved at logge på over netværket.

Netmeeting er gratis og virker med alle Windows versioner fra og med
W95 til og med XP.

VNC er fin til cross-platform - til/fra f.eks en Linux eller
Macintosh boks. Netmeeting er bedst i et Windows miljø.

--
2GB RAM should be enough for anyone.