MS Windows
briani 27239
fjernelse af kendt pdf-password
Fra : Leif Neland

Dato : 09-07-08 15:13

Er der en metode / program til at fjerne user-passwordet fra en pdf-fil?

Jeg får min lønseddel i pdf, men den er låst med password.

Det er irriterende, at jeg skal taste det ind hver gang, og jeg ikke kan
sende den videre uden at offentliggøre passwordet.

Platform kan være win, linux eller bsd...

Leif

Fra : Rado

Dato : 09-07-08 15:42

On Wed, 9 Jul 2008 16:13:22 +0200, "Leif Neland" <leif@neland.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det er irriterende, at jeg skal taste det ind hver gang, og jeg ikke kan
>sende den videre uden at offentliggøre passwordet.

Det kan nogle gange, afhængig af de andre indstillinger dokumentet
har, lade sig gøre at lave en kopi uden password, i en PDF editor
(f.ex. Adobe Acrobat, Nuance PDF Converter m.fl.).

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-07-08 19:19

Leif Neland skrev den 09-07-2008 16:13:

> Platform kan være win, linux eller bsd...

Acrobat kan. Tror ikke Readeren kan.

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 09-07-08 19:44

Leif Neland wrote:
> [...]
> sende den videre uden at offentliggøre passwordet.
>
> Platform kan være win, linux eller bsd...

Prøv med pdf2pdf programmet ?

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 09-07-08 15:16

On 2008-07-09, Leif Neland <leif@neland.dk> wrote:

> Er der en metode / program til at fjerne user-passwordet fra en pdf-fil?

Jeg mindes at jeg har gjort det en gang ved at køre pdf2ps og ps2pdf på
en fil. Der forsvinder uden tvivl andre pdf-specifikke features i de
operationer, men jeg tvivler på at det betyder noget for dig.
Programmerne er en del af gs-common-pakken på debian.

--
Andreas

Fra : Martin M. S. Pederse~

Dato : 09-07-08 19:44

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> [...]
> operationer, men jeg tvivler på at det betyder noget for dig.
> Programmerne er en del af gs-common-pakken på debian.

Det har jeg også brugt en gang. Det virker, men desværre bliver slut
pdf'en meget stor.

/Martin

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-07-08 22:14

Leif Neland skrev:
> [...]
> sende den videre uden at offentliggøre passwordet.
>
> Platform kan være win, linux eller bsd...

Hvis du må printe den, kan du printe den til en af de mange pdf printere
som bare laver en pdf fil...

primopdf på win f.eks.

Fra : Carsten

Dato : 10-07-08 10:28

Leif Neland wrote:
> [...]
> sende den videre uden at offentliggøre passwordet.
>
> Platform kan være win, linux eller bsd...
Du kan bruge cutepdf fra:
http://www.cutepdf.com/products/cutepdf/Writer.asp#download
og printe til en ny PDF fil.

Carsten

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 10-07-08 11:19

Leif Neland wrote:
> [...]
> sende den videre uden at offentliggøre passwordet.
>
> Platform kan være win, linux eller bsd...

Hvis det er Windows som der også kan bruges - så brug Adobe Acrobat
Professional. Der kan du slå password fra inde i File -> Document
Properties -> Security

mvh
Johan