MS Windows
briani 27239
Favoritter
Fra : Carsten

Dato : 09-07-08 11:06

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvor jeg kan ændre stien til
Favoritter, således at jeg lægge dem på et andet drev end "C" drevet

Jeg kører XP prof på en maskine med 4 separate HD'ere

Carsten

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 12:17

Carsten skrev blandt andet:

> [...]
> drevet
> Jeg kører XP prof på en maskine med 4 separate HD'ere

Jeg går ud fra du mener "Foretrukne"?
Du kan bare "drop and drag" til det sted du ønsker, så ordner Windows
selv resten.

--
vh
Ole C

Fra : Carsten

Dato : 09-07-08 13:19

Ja jeg mener "Foretrukne". Men der må være en sti til den fil hvor
"Foretrukne" befinder sig. Jeg ved godt den ligger i Documents & Settings,
men hvordan ændrer man denne sti, så de "Foretrukne" bliver lagt ind på et
andet drev. Lidt i stil med den måde man ændrer lagringsmappe på for e-mails

Carsten

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 13:53

Carsten skrev blandt andet:

> [...]
> Settings, men hvordan ændrer man denne sti, så de "Foretrukne" bliver
> lagt ind på et andet drev. Lidt i stil med den måde man ændrer

Tja, - det står vist flere steder i Registry.
Hvorfor er det vigtigt for dig? Den metode jeg anviste dig, virker
Men hvis du absolut vil gøre det på en besværligere måde, kan du hente
TweakUI og gøre det med den:
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx
Kig i TweakUI under My Computer>Special folders

--
vh
Ole C

Fra : Carsten

Dato : 09-07-08 15:29

Hi Ole

Det er vigtigt for mig når jeg laver back-up, for det gør jeg ikke af "C"
drevet, men af "D" og "F" drevene. Derfor ville jeg gerne have foretrukne
til at ligge som standard på et af de to drev, og selv om jeg flytter
foretrukne som du anviste, så når jeg laver et nyt bookmark, ja så kommer
det ind i Foretrukne på "C" drevet og ikke på "D" eller "F" drevet

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 17:41

Carsten skrev blandt andet:

> Hi Ole
>
> Det er vigtigt for mig når jeg laver back-up, for det gør jeg ikke af
> "C" drevet, men af "D" og "F" drevene.

Det ændrer ikke noget.

> [...]
> jeg flytter foretrukne som du anviste, så når jeg laver et nyt
> bookmark, ja så kommer det ind i Foretrukne på "C" drevet og ikke på

Nej.
Hvis du har flyttet mappen "Foretrukne", så bliver de nye bookmarks
placeret i "Foretrukne" hvor den end ligger. Du har tilsyneladende kun
kopieret mappen.
Åbn evt. to vinduer i Stifinder og "træk" mappen fra det ene vindue over
til sin nye position - med venstre museknap nede hele vejen. Windows
finder selv ud af at ændre stien.
Jeg har det på min egen maskine - sammen med mappen "Dokumenter",
"Skrivebord" og flere andre der ellers "normalt" ligger på C-drevet.
..
--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 09-07-08 17:49

Ole C skrev blandt andet:

Vigtig korrektion:

Åbn evt. to vinduer i Stifinder og "træk" mappen fra det ene vindue
over til sin nye position - med HØJRE museknap nede hele vejen.
Vælg "Flyt hertil" i drop down menuen.

(Tsk, tsk, tsk - man bliver glemsom efterhånden..... )

--
vh
Ole C

Fra : Carsten

Dato : 10-07-08 14:11

Hi

Tak for hjælpen - nu her jeg fået løst problemet med din hjælp

vh

Fra : Ole C

Dato : 10-07-08 15:01

Carsten skrev blandt andet:

> Tak for hjælpen - nu her jeg fået løst problemet med din hjælp

Selv tak!
Rart at du gav en tilbagemelding

--
vh
Ole C

Fra : Lars E. P.

Dato : 10-07-08 07:35

Wed, 9 Jul 2008 13:17:28 +0200, skrev "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> :

>Jeg går ud fra du mener "Foretrukne"?
>Du kan bare "drop and drag" til det sted du ønsker, så ordner Windows
>selv resten.

Beklager, den går ikke hos mig. Den fortæller at 'Foretrukne' er en
systemmappe som ikke kan slettes. Så der stod jeg med en tom
'Foretrukne'. Men via TweakUI kunne jeg indstille den nye placering.

Hilsen Lars

Fra : Ole C

Dato : 10-07-08 10:07

Lars E. P. skrev blandt andet:

> Beklager, den går ikke hos mig. Den fortæller at 'Foretrukne' er en
> systemmappe som ikke kan slettes.

Du må have en ganske særlig udgave af XP....

> Så der stod jeg med en tom
> 'Foretrukne'. Men via TweakUI kunne jeg indstille den nye placering.

Godt at du fik løst problemet

--
vh
Ole C