nemt spørgsmål
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-07-01 19:34

Hvad hedder en integer, der kan holde værdier fra -32768 til +32767 i VB5 ?
Smallint, Word ?

Hilsen
Uffe

Fra : Helge Bjørkhaug

Dato : 20-07-01 21:33

Uffe Kousgaard <uffe@routeware.dk> skrev i
> Hvad hedder en integer, der kan holde værdier fra -32768 til +32767 i VB5 ?
> Smallint, Word ?

Den heter faktisk Integer

--
Snutten
Fjern helge fra mail adressen før du svarer.

No of SETI units returned: 5350
Processing time: 10 years, 225 days, 17 hours.
(Total hours: 93017)
www.setiathome.ssl.berkeley.edu

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-07-01 23:33

Tak

Altså:
16-bit med fortegn hedder integer i VB, men smallint i Delphi
32-bit med fortegn hedder long i VB, men integer i Delphi

Ikke specielt nemt at huske.

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 22-07-01 17:23

Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> 16-bit med fortegn hedder integer i VB, men smallint i Delphi
> 32-bit med fortegn hedder long i VB, men integer i Delphi

Jo jo... ser du:
"Visual Basic" er et længere navn end "Delphi". Derfor hedder en
32-bit-variabel (stor variabel) long i VB og en 16-bit-variabel (lille
variabel) hedder smallint i Delphi. Resten hedder integer.
Forstod du det?

Nej - bare glem det...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Barney Gumble

Dato : 22-07-01 18:28

"Bjarke Walling Petersen" <bwp@bwp.dk> skrev i en meddelelse
> Jo jo... ser du:
> "Visual Basic" er et længere navn end "Delphi". ....

Err... den skulle jo oprindelig hede Borland's Visual Turbo Pascal for
Windows...

BG

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 22-07-01 18:38

Barney Gumble skrev:
> Err... den skulle jo oprindelig hede Borland's Visual Turbo Pascal for
> Windows...

Damnit!
Der fik du mig...

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Allan R.

Dato : 24-07-01 14:20

Hvis man vil lege med Delphi, skal man så kunne et sprog der ligner Turbo
Pascal eller ER det Turbo Pascal??? er vis. turbo pascal sproget omdøbt til
Delphi?
Hvad er nemmest, Delphi eller VB ? (jeg kan grundlæggende VB i forvejen...)

--
Don't kill the dead
> Err... den skulle jo oprindelig hede Borland's Visual Turbo Pascal for
windoze

Fra : Barney Gumble

Dato : 28-07-01 19:15

Oprindeli skulle den hede:
Borland's Visual Turbo Pascal for Windows... det blev en smuuuuuule for lang
så Borland brugte kodanavnet Delphi istedet.

BG