Jeg er godt træt af mus
Fra : Sadat

Dato : 20-07-01 16:15

Dav..

For lidt lang tid siden invisterede jeg i en Icemat fordi at bordpladen var
ikke god nok. Da jeg fik Icematen, ja så var musen ikke god nok, så jeg
lånte en kamerats Logitech Pilot Wheel Mouse Optical. De kørte alt for godt
og nu var headshot'sne hjemme i Counterstrike. Stykke tid efter måtte jeg
selv have en, min ven sagde at den kostede 250,- og jeg sprang ud i den
nærmeste Computer City, men nej, den havde de ikke. + de andre 5 butikker
jeg var i. Så sagde en ekspedient i El-Giganten at den nye iFeel Mouse var
den samme mus, bare med flere features. Ok, ca. 400,- (ret dyrt, men jeg var
bare træt af ikke at have en løsning) hjem og sætte den i USB-porten, og den
kørte GINIALT med Icemat, jeg hopper ind i et spil efter at have installeret
driver og m.m. Så kan jeg mærke at den lagger/hopper i det, efter et stykke
tid prøver jeg uden Icemat og det virker. Men med er det ikke sjovt.

Hvorfor skal jeg være så uheldig ?

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Fat animal

Dato : 20-07-01 16:22

Måske er det bare dig der er noget galt med.... det er ligesom mig og Tennis
selvom jeg købte en ketcher til 2000kr. og smed min gamle nedslidte ketcher
til 300kr. ud, ville jeg ikke spille bedre.

en god spiller vil også godt kunne spille med en "taber-mus", ligesom på en
netcafé, hvor man jo spiller med en mus som næsten aldrig har stået stille i
den lange miserable liv....

og hvorfor overhovedet poste dette subj. gå dog ned på bænken og drik... det
kan jo være at du får noget medlidenhed dernede.....

ps. la vær og køre usb... usb kører konstant 80hz hvor ps/2 kan "clockes" tl
200hz..

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 20-07-01 16:50

Fat animal, hvis du rent faktisk læser hans indlæg ordenligt, vil du vide,
at han spørger
hvorfor hans mus (iFeel Mouse) lagger/hopper på Icemat musemåtten, når hans
vens
mus (Logitech Pilot Wheel Mouse Optical) ikke gjorde.
Dette har altså ikke noget at gøre med hvor god/dårlig en CS spiller han
er!!!

BTW har jeg hørt at optiske mus ikke er gode at spille med pga deres refresh
rate
er dårligere end mus med gode solide kugler :)
Om det passer ved jeg ikk, kan kun sige at jeg har prøvet Microsoft's tre
versioner
af optiske musser og synes at de til tider er lidt upræcise, ikke i spil -
har ikke spillet
med dem!
Har Icemat musemåtten ikke en temmelig rug overflade (bølger, som på en
hoveddørs-
rude i et parcelhus) og er lavet af glas ? I så fald kunne det tænkes at
lyset
fra musen ikke refleksteres ordenligt ?

En ting til! KØB ALDRIG NOGET DER HAR MED COMPUTER AT GØRE
I EL GIGANTEN ETC. Medmindre du ved hvad du køber og hvorfor du køber det.
Sælgerne der står sådanne steder, ved tit (meget ofte, meget tit, næsten
altid) ikke
ret meget, og er mere interesseret i at sælge et produkt og tjene penge -
deraf titlen
SÆLGER! Fordi det er det de skal være god til! :)

Hvis jeg nogensinde fik brug for hjælp i en sådanne butik til at købe en
computer
skulle det være at vide, hvilket bundkort, hvilket modem (udover 56K og at
man
kan bruge det til internettet), hvilket grafikkort, lydkort etc. og om det
(gfx) er godt i
3D spil.
Han falder i vandet på mindst et af spørgsmålene (det plejer de :)) og han
skal nok
også have fat i telefonen, når vi når til hardware delen.

Ergo de ved ikke nok! og når de ikke ved det om de store ting - så gør de
nok heller
ikke om de små !?!

Så kom jeg af med det!

Aaaah....

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Sadat

Dato : 20-07-01 16:54

"Ronni - The real one :)" <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mus (Logitech Pilot Wheel Mouse Optical) ikke gjorde.
> Dette har altså ikke noget at gøre med hvor god/dårlig en CS spiller han

Tak, en der forstod mit indlæg.

> [...]
> hoveddørs-
> rude i et parcelhus) og er lavet af glas ? I så fald kunne det tænkes at

Den er plan ligesom et spejl, men jeg fik at vide det er fordi at det glas
og det reflektere lyset på en sjov måde.

> [...]
> deraf titlen
> SÆLGER! Fordi det er det de skal være god til! :)

Jeg spurgte om optical, så spurgte han hvad det var, så sagde jeg en optisk
mus, så spurgte han hvad dét var.

> [...]
han
> skal nok
> også have fat i telefonen, når vi når til hardware delen.

Desværre sandt.

> Ergo de ved ikke nok! og når de ikke ved det om de store ting - så gør de
> [...]

Hehe ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Mercenary

Dato : 20-07-01 21:08

Jeg mener at kunne huske at problemet har været oppe i gruppen før.

Her var der én der sagde at han skulle tage et stykke meget fint sandpapir
og lige pudse overfladen på sin Icemat.

Det var den her gut jo ikke så meget for, den er jo lidt dyr......men han
tog chancen, og jeg quoter, "Det virker sgu'".

Du skal ikke tage mig på ordet, det er jo trejdemands viden...

Men tænk hvis det virker...

/Merc.

Fra : Sadat

Dato : 20-07-01 21:57

"Mercenary" <Mercenary@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tog chancen, og jeg quoter, "Det virker sgu'".
>
> Du skal ikke tage mig på ordet, det er jo trejdemands viden...

Lyder meget spændene, har du nogen ide om en slibe-metode og hvad sandpapir
jeg skal bruge ?

Takker..

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : Mercenary

Dato : 20-07-01 22:46

Det eneste jeg sådan lige kan huske er at sandpapiret skal være det fineste
du overhovedet kan købe. Hvis man bruger for groft papir bliver overfladen
for ujævn, og så bliver problemet nok værre endnu.

Og så var det vist noget med IKKE at slibe i cirkulære bevægelser, men frem
og tilbage.

Jeg er ikke helt 100 på det. Det er ved at være et stykke tid siden jeg
læste indlægget.
Du kan eventuelt prøve at reposte indlægget med en mere beskrivende titel,
der lægger opmærksomheden på netop dén problemstilling. Det er jo ikke
umuligt at ham den anden gut der prøvede det, følger aktivt med i gruppen.

/Merc.

Fra : peet_dk

Dato : 21-07-01 00:16

hvad med at prøve at købe sådan noget slibe middel man bruger til de komfure
hvor det er glasplade. Der findes noget væske med noget meget fint
slibemiddel som man kan bruge til at rense kommfuret med. Når det er
madrester der er brændt på, på selv glaspladen. Du kan få det i de fleste
supermarkeder. Kan ikke liige huske hvad det hedder.

--
peet_dk was here....
ICQ#71309759 www.icq.com

Fra : Sadat

Dato : 21-07-01 00:42

"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> madrester der er brændt på, på selv glaspladen. Du kan få det i de fleste
> supermarkeder. Kan ikke liige huske hvad det hedder.

Der stod noget derude, så jeg forsøger mig frem med dig.

Og tak for ideen ;)

--
_________________
Sadat ~ No Ones Iller

Fra : THF

Dato : 21-07-01 19:44

>"peet_dk" <peet_dk@nospam.dk> skrev i en meddelelse

>komfure
>
>Der stod noget derude, så jeg forsøger mig frem med dig.
>
>Og tak for ideen ;)

Og skulle det gå helt galt, kan jeg anbefale Logitech Wireless, jeg har
det store sæt(Mus+tastatur), og musen ruller perfekt i Q3 osv.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-07-01 02:55

THF skrev i meddelelsen <3b5cccee.7984217@news.inet.tele.dk>...

>Og skulle det gå helt galt, kan jeg anbefale Logitech Wireless, jeg har
>det store sæt(Mus+tastatur), og musen ruller perfekt i Q3 osv.

Wireless opdatere da også alt for langsomt? sådan noget tråsløst noget kan
da ikke være så hurtigt?

--
Anders Houmark

Fra : Nuclear Warhead

Dato : 23-07-01 13:34

Hvorfor skulle det dog blive langsommere af at der skal transmitteres nogle
radiosignaler?

MVH
Kasper

Anders Houmark <alfaman@NOSPAMmobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:RsL67.4469$oH6.443474@news010.worldonline.dk...

Fra : THF

Dato : 23-07-01 17:08

>Wireless opdatere da også alt for langsomt? sådan noget tråsløst noget kan
>da ikke være så hurtigt?
Der er ingen forskel på min wireless og de mus med hale jeg havde før.
Anden end jeg er fri for halen, ruller fint i Q3-IGC- osv, jeg går ikke
tilbage til halemus igen.

--
MVH THF Cessna 182S

Fra : Fat animal

Dato : 20-07-01 16:52

ok men såvidt jeg ved er ICEmat KUN lavet/beregnet til kuglemus og IKKE
optiske

Optiske mus sutter for vildt..... pga "mouse skates.". især i spil hvor man
bevæger den hurtigere end normalt

Fra : Sadat

Dato : 20-07-01 16:48

"Fat animal" <fatanimal@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ketcher
> til 300kr. ud, ville jeg ikke spille bedre.

Måske er det din hjerne der er noget galt med ?
Icemat er lavet af glas, laseren reflektere på nogle optiske mus. Derfor får
jeg den der "hakke" effekt.
At jeg så lige har valgt en der gør det er ret surt, fordi den jeg lånte, og
oprindeligt ville købe, gjorde ikke.

Det er en super plade, og jeg har givet ca 230,- for den, så det er jo ret
surt.

Desuden er det jo heller ikke sandt, du har jo garranteret lige selv siddet
og set Wimbledon. Det har MEGET at gøre med ketcheren. Hvor hårdt strammet
den er, og hvor præcis den er. At du er mongol til tennis skal ikke gå ud
over mig. Jeg ved at jeg kan spille, at jeg så vil have bedre grej siger jo
kun sig selv.
Og sådan er det nærmest i alle spotsgrene. Det er jo heller ikke for sjovt
at Ebbe Sand skifter fodboldstøvler to gange i løbet af en kamp.

> [...]
en
> netcafé, hvor man jo spiller med en mus som næsten aldrig har stået stille

Og det fortæller du mig? LOL, jeg har spillet flere timer counterstrike end
jeg har sovet.

> og hvorfor overhovedet poste dette subj. gå dog ned på bænken og drik...
det
> kan jo være at du får noget medlidenhed dernede.....

Jeg skal nok hilse din mor fra dig.

> ps. la vær og køre usb... usb kører konstant 80hz hvor ps/2 kan "clockes"
tl
> 200hz..

Det er jeg godt klar over (det program havde jeg også). Men det ef vel smag
og behag.

--
Sadat ~ No Ones Iller