Sigt i Øresund
Fra : Søren Arnvig

Dato : 15-06-08 10:36

Klubben var ved trykkerdammen i går og sigten var under 3 m.
De sidste par måneder har vi dykket lægtvandsdyk ved Amager strandpark,
Kalle, Kullen, Johannes L., med samme nedslående resultat.

Det forekommer mig at sigten i år generelt er noget dårligere end tidligere
år,
og bortset fra en enkelt tur i det norlige Øresund hvor sigten var 8-10 m.
har vi generelt kun haft 2-4 meter.

Hvad er jeres oplevelse ?

Er det et dårligt Øresundsår eller er det bare os der har været uheldige ?

Søren Arnvig

Fra : Allan Norsk

Dato : 15-06-08 11:11

Vi har generelt oplevet god sigt (3-5m) når vi dykker på vragene omkring
Ven.
På/under springlaget bliver sigten dog betydeligt ringere <3m. Nogle gange
er der store "snefnug" i vandet omkring springlaget.
Springlaget ligger i ca. 12m og er ret kraftigt for årstiden.

UV-jægerne klager dog over dårlig sigt på Nordkysten for tiden.

/Allan

Fra : JL

Dato : 15-06-08 04:36

On 15 Jun., 11:35, Søren Arnvig <f...@arnvig.fjern.dk> wrote:
> Er det et dårligt Øresundsår eller er det bare os der har været uheldige ?

Hvis man tænker over den korte tid vi er under vandet og vores evne
til at vurdere sigten nøjagtigt i forhold til hvor meget forholdene
hele tiden ændrer sig så tror jeg aldrig at man som dykker ville kunne
sige noget om en overordnet tendens.

mvh
Jonas

Fra : UlliDK

Dato : 16-06-08 01:51

> [...]
>
> Hvad er jeres oplevelse ?
>
> Er det et dårligt Øresundsår eller er det bare os der har været uheldige ?

Jeg var ude ved Øresundsbroen i torsdags og der havde vi 6-7 meter
sigt...synes det er lidt et lotteri alt efter hvor i Øresund man
befinder sig. Sidst jeg var på Sinne Nordfisk (en lille måned siden)
var der 2 meter sigt under springlaget. To dage efter, længere sydpå
udfor Dragør havn, havde vi 7-8 meter sigt. Konklusionen...tjaa...et
lotteri som sagt

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 17-06-08 22:06

Ja Søren der er sikkert en grund til at vi er mange der foretrækker andre
sunde, bælter og søer...
/Sune

Fra : Torben

Dato : 23-06-08 16:17

"Sune Jørgensen" <sune.jorgensen@mail.dk> wrote in message
> Ja Søren der er sikkert en grund til at vi er mange der foretrækker andre
> sunde, bælter og søer...
> /Sune

Østersøen i juli, nogle erfaringer - også gerne i september der skal jeg
også derover.

-Torben