Vand og blod !
Fra : Erik Larsen

Dato : 20-07-01 13:23

V6 Han er den, der er kommet gennem vand og blod,
Jesus Kristus. Han kom ikke kun med vandet, men med
vandet og blodet; og det er Ånden, som vidner, fordi
Ånden er sandheden.

V7 For der er tre, som vidner:

V8 Ånden og vandet og blodet, og de tre bliver til ét.

Når jeg læser dette forstiller jeg mig altid Jesus hængende
på korset med et huld i siden, hvor vand og blod løb ud
på jorden under korset.

Vandet og blodet blev ikke på Golgata, men løb ud i
hele verden for at vi i dag kan blive renset i hans blod
og døbt i det vand han bragte, for at opnå en god
samvittighedspagt med Gud, ved det offer han bragte
til jorden og det er Ånden der vidner om at vi er død
og opstandelse med Jesus. Heb 9,13-1 og 1 Pet 3,21

Erik

Fra : Live4Him

Dato : 20-07-01 21:04

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg læser dette forstiller jeg mig altid Jesus hængende
> på korset med et huld i siden,
~~~~~~~~
Hvad er "huld"?

jørgen.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-07-01 21:25

"Live4Him" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ~~~~~~~~
> Hvad er "huld"?

skriver du aldrig forkert .. altså laver nogle af de der dumme
tyrkfjeld ??

godweekendhils fra Ami

Fra : Live4Him

Dato : 20-07-01 23:12

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> skriver du aldrig forkert .. altså laver nogle af de der dumme
> tyrkfjeld ??
~~~~~~~~~~~~
Jo, men jeg gik udfra at Erik skrev korrekt og det dermed var et begreb jeg
ikke kendte til, som han skrev om. Det kunne jo også være han mente "hund"
istedet for "huld", men så skulle "et" jo være "en" og hele sætningen ville
lyde : "Når jeg læser dette forstiller jeg mig altid Jesus hængende på
korset med en hund i siden,"

jørgen.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-07-01 23:45

> [...]
sætningen ville
> lyde : "Når jeg læser dette forstiller jeg mig altid Jesus hængende

LOOOL og det ville jo også give en særdeles logisk og vel højst
sandsynlig sammenhæng ? Tak for en dejlig latter .. lidt mere
humor .. iblandet en god gang selvironi ville helt sikkert gavne os i
hverdagen .... og god weekend ønskes jer alle af Ami

Fra : Erik Larsen

Dato : 20-07-01 22:02

"Live4Him" <au_536@lite.dk> wrote in message

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> ~~~~~~~~
> Hvad er "huld"?

Tak Jørgen, det er umådeligt flinkt at du hakker på det mindste
tastaturfejl, Kan jeg sende mine indlæg til stavehontrold hos dig.

Tak igen

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-07-01 22:19

> Tak Jørgen, det er umådeligt flinkt at du hakker på det mindste
> tastaturfejl, Kan jeg sende mine indlæg til stavehontrold hos
dig.

> Tak igen

Undskyld- er jeg gået glip af noget her? Er Jørgen og dig ikke
perlevenner?
Arne H. Wilstrup

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-07-01 23:31

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> skrev i en meddelelse
> Undskyld- er jeg gået glip af noget her? Er Jørgen og dig ikke
> perlevenner?

ups her mangler du da noget at lære .... her i gruppen forekommer også
ofte en slags alles kamp mod alle ... hvis man nu altså tilfældigvis
ikke tilhører samme menighed eller når man skal finde ud af hvem der
er den bedste fundamentalist ... ... nå men jeg sølle humanist skal jo
nok passe på ikke at stikke snablen for langt frem .. Nej jeg er nok
styg lige nu men kunne bare ikke holde mund .. hav en god lørdag
alle sammen hils fra Ami

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-07-01 12:41

"Arne H. Wilstrup" <ahw@ahw.dk> wrote in message

> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> dig.

> Undskyld- er jeg gået glip af noget her? Er Jørgen og dig ikke
> perlevenner?

Er lærer og elev uvenner, fordi læren retter elevernes fristil ???

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-07-01 14:35

> Er lærer og elev uvenner, fordi læren retter elevernes fristil
???

Din syrlige bemærkning til Jørgen er ellers klar nok: "Tak Jørgen,
det er umådeligt flinkt at du HAKKER PÅ DET MINDSTE TASTATURFEJL
(min fremhævelse)... " etc.

Det er vel ikke noget under at man stiller et sådant spørgsmål på
baggrund af dit indlæg, vel?
Arne H. Wilstrup

Fra : Erik Larsen

Dato : 21-07-01 15:51

> [...]

> (min fremhævelse)... " etc.
>
> Det er vel ikke noget under at man stiller et sådant spørgsmål på

Jørgen og jeg er da fine venner og enige om mange dejlige bibel emner
endda når det kommer til dine "bøllerier" er Jørgen og jeg ganske enige,
og jeg troede at en skolelærer viste hvad drilleri er og kunne ikke fortolke
det som uvenskab.

Erik

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 21-07-01 21:24

> [...]

enige,
> og jeg troede at en skolelærer viste hvad drilleri er og kunne

Der var den med skolelæreren igen - og så skal du da have valuta
for pengene: det hedder "..jeg troede at en skolelærer viDste, hvad
drilleri er og IKKE kunne fortolke det som uvenskab" og ikke "jeg
troede at en skolelærer viste hvad drilleri er og kunne ikke
fortolke det som uvenskab."

For i dit eget indlæg, står der at du tror, at en skolelærer VISER
hvad drilleri er og ikke at du troede at en skolelærer VIDSTE hvad
drilleri er. Her er det ikke noget med at VISE, men om at VIDE.
Og så er det naturligvis mere korrekt dansk at du fremhæver
nægtelsen før mådesudsagnsordet fremfor at gøre det omvendte og
dermed antyde en udlændings ordstilling på dansk.

Jeg håber så inderligt at du kan forstå forskellen?
Arne H. Wilstrup

Fra : Live4Him

Dato : 20-07-01 23:03

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse