Problem med INSERT i database (er nybegynd~
Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 20-07-01 11:36

Jeg leger lidt med en Tagwall med mySQL, men jeg kan simpelthen ikke få
noget ind i databasen. Jeg kan godt hente det jeg har skrevet ind via
phpMyAdmin :( ..... Tagwall'en kan ses på www.duertilgrin.dk (Undskyld
domænet :)

Jeg har skrevet følgende på index.php:

if($navn && $tag){
$mysql_access = mysql_connect("localhost", $user, $pw);
$select_db = mysql_select_db($db, $mysql_access);
$insertSQL = "insert into tagwall (id, pic, navn, tag, ip, tid) values
(0, $pic, $navn, $tag, '$ip', $tid)";
mysql_query($insertSQL);
}

Jeg lavede min tabel således:

CREATE TABLE tagwall (
id int(11) NOT NULL auto_increment,
pic varchar(255) NOT NULL,
navn varchar(255) NOT NULL,
tag varchar(255) NOT NULL,
ip varchar(255) NOT NULL,
tid varchar(255) NOT NULL,
PRIMARY KEY (id)
);
(Jeg har ikke forstand på alt det der "varchar" og alle de andre ting man
kan vælge.)

Håber virkelig der er en der kan hjælpe.

På forhånd tak
Brian Rosenkrantz

Fra : Brian Rosenkrantz

Dato : 20-07-01 12:25

"Brian Rosenkrantz" wrote in message

> Jeg leger lidt med en Tagwall med mySQL, men jeg kan simpelthen ikke få
> noget ind i databasen.

Jeg har på en eller anden måde klaret det alligevel.... aner ikke hvordan
:))
Tror det var noget med at min form på index.php sendte folk til wall.php,
men nu brugte jeg en Header og jeg tror det var det der det skulle til..

Jeg takker alligevel dem som havde tænkt sig at svare på mit første indlæg
:)))

Brian Rosenkrantz