MS Windows
briani 27239
Hvordan får jeg et program til at optræde ~
Fra : Desser

Dato : 05-07-08 13:36

Når jeg højre klikker på et billede (jpg) som ligger på desktoppen vil jeg
gerne have at mit grafiske program Irfan wiev optræder blandt de programmer
som kan bruges til at åbne programmet. Hvordan gør jeg det?

Fra : Knud Erik

Dato : 05-07-08 14:51

"Desser" <Desser@hotsnail.com> skrev i en meddelelse
> Når jeg højre klikker på et billede (jpg) som ligger på desktoppen vil jeg
> gerne have at mit grafiske program Irfan wiev optræder blandt de
> programmer som kan bruges til at åbne programmet. Hvordan gør jeg det?

Hej
Højreklik billede -> Åbn med -> Vælg program - er den ikke
listet under "Andre programmeer", klikker du på "Gennemse"
og finder IrfanView til at åbne billedet med.
Næste gang du du højreklikker et billede skulle IrfanView
optræde blandt de programmer du kan åbne med.

Knud Erik

Fra : LarS

Dato : 05-07-08 19:33

"Desser" skrev:

> Når jeg højre klikker på et billede (jpg) som ligger på desktoppen vil jeg
> gerne have at mit grafiske program Irfan wiev optræder blandt de programmer
> som kan bruges til at åbne programmet. Hvordan gør jeg det?

Lave egen højre-klik menu v.hj.a. WAssociate:
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

/LarS

Fra : Lars E. P.

Dato : 06-07-08 06:58

Sat, 5 Jul 2008 14:36:24 +0200, skrev "Desser" <Desser@hotsnail.com> :

>Når jeg højre klikker på et billede (jpg) som ligger på desktoppen vil jeg
>gerne have at mit grafiske program Irfan wiev optræder blandt de programmer
>som kan bruges til at åbne programmet. Hvordan gør jeg det?

Hos mig findes Irfan View da i højre-kliks undermenuerne ' Åben med'
og 'Send til'.

Hvis den ikke gør det hos dig, så prøv at åbne Irfan View og gå ind i
Indstillinger > Filtyper. Her kan du vælge hvilke filtyper der skal
åbnes med Irfan View samt lave forskellige andre indstillinger.

Hilsen Lars