MS Windows
briani 27239
Er Vista virkelig så forfærdeligt et syste~
Fra : Peter Jensen

Dato : 01-07-08 16:23

Jeg overvejer at udskifte min Pc og hvis jeg køber den jeg har planer om så
får jeg Vista Business med i købet. Man kan stort se alle vegne læse om
bugs, mangel på drivere, at topchefer hos Microsoft ikke vil ha' Vista på
deres Pc'er (Computerworld), at Intel ikke vil skifte fra XP til Vista, men
venter på Windows 7.

Flere af mine kolleger har skiftet til Vista, men de kører alle sammen med
XP igen.

Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-07-08 16:28

"Peter Jensen" skrev i en meddelelse
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Hvis du udelukkende har nyere hardware og bruger nyere software - så
virker Vista OK - man bliver hurtig træt af dens farveladefarver og
poppede udsseende - men de kan kobles fra og skiftes til "klassisk"
visning - og så er den ikke så slem.

Men den er tung og resoucekrævende, så man skal ikke køre den på gammel
hardware.....

Jan

Fra : Navn

Dato : 01-07-08 16:31

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> sammen med XP igen.
>
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

min vista fejler ikke noget - nu - men den tog lidt tid at lære.

nu er den egentlig meget fed - men jeg er heller ikke ansat hos
ms.......

Fra : Bo

Dato : 01-07-08 09:47

On 1 Jul., 18:22, "Peter Jensen" <peter.oeb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> XP igen.
>
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Hvilken garanti er der givet for at Windows 7 er TOTAL FEJLFRI fra
dag 1 ?
Jeg har Vista Home Prem DK på 1 PC og XP Pro på 2. PC i netværk og
begge kører. vh Bo

Fra : Peter Jensen

Dato : 01-07-08 17:46

"Bo" <solfranz47@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

dag 1 ?
Jeg har Vista Home Prem DK på 1 PC og XP Pro på 2. PC i netværk og

Jeg havde tænkt mig at købe en spritny Pc - dual core med masser af RAM
etc. - med Vista preinstalleret. Da XP kom skulle jeg i hvert fald ikke nyde
noget - Windows 2000 virkede jo glimragende, men der gik ikke lang tid før
der var XP på maskinen og det har aldrig voldt mig problemer. Det er min IBM
T42 som ikke kan lægge skjul på at en reinstallation vil være på sin plads
og så er det jeg tænker på simpelthen at udskifte den med en T61 med Vista.
Jeg har lige været på et værdiløst to dages Vista kursus hos TopNordic og
jeg ved lige så lidt om Vista nu som før kurset. Måske reinstallerer jeg
T42'eren med XP (på en IBM Thinpad skal man jo bare trykke på en knap under
opstarten), men man vil også godt ha' noget nyt...

--
Venlig hilsen
Peter Jensen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 01-07-08 19:24

On Tue, 1 Jul 2008 18:45:47 +0200, "Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> wrote:

> [...]
>og så er det jeg tænker på simpelthen at udskifte den med en T61 med Vista.

God idé - Jeg kan godt lide Vista. Det er især udseendet, og at det er mere sikkert at bruge end XP.
Ingen af mine venner eller kolleger der er startet på Vista er gået tilbage til XP.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-07-08 13:03

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> God idé - Jeg kan godt lide Vista. Det er især udseendet, og at det
> er mere sikkert at bruge end XP. Ingen af mine venner eller kolleger
> der er startet på Vista er gået tilbage til XP.

Jeg ville ønske at jeg kunne men jeg har SATA-harddisk i den bærbare og så
er det desværre rimeligt besværligt at "opgradere" til XP men jeg er så led
og ked af Vista at det godt ken ende med at jeg køber en ekstern harddisk,
lægger SATA-drivere ind og så er det Vista goodbye, XP Welcome.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-08 15:46

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Jeg ville ønske at jeg kunne men jeg har SATA-harddisk i den bærbare
> og så er det desværre rimeligt besværligt at "opgradere" til XP

Nej det er utrolig nemt, hvis man benytter nlite.

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-08 13:16

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Nej det er utrolig nemt, hvis man benytter nlite.

Jeg omdefinerede SATA-harddiskene fra køre som ANCH til at køre som IDE og
så fungerede det hele som det skal. Virusen Windows Vista, som jeg købte
computeren med, er "renset" fra computeren og den gode gamle Windows XP er
kommet i den. Kors hvor jeg NYDER min bærbare computer nu.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 01-07-08 21:55

> [...]
> reinstallerer jeg T42'eren med XP (på en IBM Thinpad skal man jo bare
> trykke på en knap under opstarten), men man vil også godt ha' noget nyt...

Der er ikke noget at vide. Der er ikke noget at lære. Det er "same old
Windows i en ny indpakning". Det nye består i at programmer fra nettet ikke
kan selvinstallere sig og vende din PC på hovedet. Den er sværere at
kidnappe og påføre forbryderiske filer. det ligger simpelt hen i at du
oftere bliver spurgt hvad du vil tillade!

Nogen synes at det at blive spurgt er en fornærmelse, men man kender det fra
Mac og Linux og det er en brilliant idé. Man kan sige nej til det hele, på
bekostning af at man skal sige ja flere gange til det man vil køre. Når man
forstår det, så er det "same oll' Windows!"
Den har stadigvæk en svaghed omkring vedligeholdelse af en korrekt
registreringsdatabase og oprydning efter afinstallerede programmer.
Her kommer et fremmed program til hjælp. jeg vil sige at det burde være
uadskillelig del af Vista. :
http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
Med den + Vista har man et fejlfrit system.IMHO.

Hilsen
Jens

Fra : Kurt Brixen

Dato : 24-07-08 05:53

On Tue, 1 Jul 2008 22:55:19 +0200, "Jens \"Lyrik\" Bech" <lyrik@heaven.dk> wrote:

>Her kommer et fremmed program til hjælp. jeg vil sige at det burde være
>uadskillelig del af Vista. :
>http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/
>Med den + Vista har man et fejlfrit system.IMHO.

Nu har jeg prøvet Tune-Up, fordi du skrev om det. Programmet ødelagde noget så jeg ikke længere kunne printe til Adobe
PDF. Heldigvis havde jeg et Acronis image af C-drevet fra før jeg installerede Tune-up, så det er væk igen.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Fister

Dato : 01-07-08 18:39

Hold dig fra Vista !
Selv efter SP1 kan man ikke selv bestemme hvordan filer skal vises. Store
latterlige ikoner kan dukke op overalt.
Alt er noget lort. Ingen kontrol med netværket.
Jeg er tilbage på XP hvor jeg har fuld kontrol igen

Fra : Jørgen M. Jørgensen

Dato : 02-07-08 08:35

Fister har bragt dette til os:
> [...]
> latterlige ikoner kan dukke op overalt.
> Alt er noget lort. Ingen kontrol med netværket.
> Jeg er tilbage på XP hvor jeg har fuld kontrol igen

Du har ikke helt styr på Vista, har du?
Her er der i det mindste ingen store latterlige ikoner, og de store
ikoner der er, er dem jeg har bestemt skal være der. Omkring netværk er
Vista'en klart bedre end XP, og specielt op med server 2008 mærkes
klasseforskellen.
Så (til Peter Jensen), du kan roligt gå i gang med VIsta, med ny HW er
den klart bedre en XP.

...::JMJ::..

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-07-08 13:08

"Jørgen M. Jørgensen" <kaliffen@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> klasseforskellen.
> Så (til Peter Jensen), du kan roligt gå i gang med VIsta, med ny HW er

Man skulle tro at din Vista er af en helt anden type en min Vista der kun
giver bøvl, bøvl og atter bøvl. XP er der ingen problemer med og i
modsætning til Vista er der fuld adgang til netværket.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Kim Larsen

Dato : 15-07-08 23:26

"Fister" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Store latterlige ikoner kan dukke op overalt.
> Alt er noget lort. Ingen kontrol med netværket.
> Jeg er tilbage på XP hvor jeg har fuld kontrol igen

Ditto, samme oplevelse, samme konklusion, samme resultat. Fra at være led og
ked af min relativ nye bærbare, er jeg nu superglad for den. Den var leveret
med Vista, virusen (Vista) er fjernet og XP installeret.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-07-08 06:57

Kim Larsen skrev:
> [...]
> ked af min relativ nye bærbare, er jeg nu superglad for den. Den var leveret
> med Vista, virusen (Vista) er fjernet og XP installeret.

Har selv overvejet samme omgang, men holdt mig tilbage ved tanken om at
skulle finde drivere manuelt - og evt. opdage at der til noget af
hardwaren ikke findes XP-drivere. Og egentlig ville jeg gerne give Vista
en chance. Imidlertid købte jeg en Lenovo, hvor en del af softwaren ser
ud til at være anden-/tredieparts og hvor uoverskueligheden gør at jeg
ikke har fundet ud af hvad jeg kan undvære.
Hvordan har du/i løst problemerne (især angående drivere)?

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-07-08 11:06

> [...]
> uoverskueligheden gør at jeg ikke har fundet ud af hvad jeg kan
> undvære. Hvordan har du/i løst problemerne (især angående drivere)?

Det er et helvedes besvær at få de drivere til at fungere men det er umagen
værd. Jeg gjorde det at jeg downloadede alle drivere, brændte dem ned på en
CD (så har jeg dem een gang for alle). Husk at det skal være dem til XP du
skal downloade (dem af dem som ikke findes til XP skal du ikke downloade).
Efter installationen af XP installerede jeg alle driverne fra CD'en på
computeren. Der var nogen af enhederne som bøvlede med at finde drivere men
det lykkedes til sidst at få det hele til at fungere.

Sæt det i gang, du bliver lige så superglad for din bærbare som jeg er
blevet for min nu. Jeg opfatter Vista som en stor kodyl kæmpevirus af et
lorte-styresystem. Jeg installerer ALDRIG Vista på min maskine (den var
desværre forhåndsinstalleret). Jeg venter til Windows 7 kommer på markedet
og håber at Windows har lært af sine fejl til den tid.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-07-08 19:39

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev

> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

De folk jeg kender havde også problemer med XP helt frem til 2003, altså
mere end et år efter udgivelsen.
Det er mit indtryk at folk havde større problemer med overgangen fra Windows
98 til XP, end de har haft med overgangen fra XP til Vista.

Har du gammel hardware, er det nok en god idé at holde dig til XP.

Køber du derimod en ny computer med pre-installeret Vista, kan du roligt
beholde den.
Ingen problemer her.

Ligesom med ethvert andet OS skal bare huske på, hvilke ting man ønsker at
slå fra med det samme.
For Vistas vedkommende er typisk det UAC (Brugerkontostyring eller User
Account Controll), folk gerne vil have slået fra, og det er også konsekvent
det første jeg selv slår fra. Dernæst ind i sikkerhedscentret for at slå
meddelelserne om at "min computer er i fare" fra.

Fra : Paul8

Dato : 01-07-08 20:59

> [...]
> selv slår fra. Dernæst ind i sikkerhedscentret for at slå meddelelserne om at "min

For mig er det største minus ved Vista den konstante strøm af forvirrende Windows
updates.
Og jeg forventer at det bliver det samme med windows7.
Windows bliver mere og mere arbejdskrævende fra år til år.
Det er det som skal til for at få et system som kan bruges til alt over hele verdenen.
Men er det muligt? Eller vil det hele sande til til sidst?.

Foreløbig lever jeg altså med windows update slået fra.
Hvis det ikke holder skifter jeg til Linux.
Jeg gider ikke det updatecirkus mere.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-08 14:53

Se inline.

On Tue, 1 Jul 2008 21:58:36 +0200, "Paul8" <getpaul@get2net.dk.remove>
wrote:

>For mig er det største minus ved Vista den konstante strøm af forvirrende Windows
>updates.
Der opdages en fejl, der kommer en rettelse der fixer det. Hvad
forvirrende er der ved det?

>Foreløbig lever jeg altså med windows update slået fra.
Med andre ord udsætter du med vilje dig selv for at få diverse
trojanere og virus på computeren fordi du ikke kan lide at blive
spurgt en gang om måneden om du vil installere en update!
Du kunne jo også sætte den til automatisk update så du ikke bliver
spurgt.

>Hvis det ikke holder skifter jeg til Linux.
>Jeg gider ikke det updatecirkus mere.

Den var god. Eller tror du for alvor ikke at der kommer opdateringer
til Linux?

Fra : N_B_DK

Dato : 01-07-08 22:56

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> wrote in message

> Det er mit indtryk at folk havde større problemer med overgangen fra
> Windows 98 til XP, end de har haft med overgangen fra XP til Vista.

DEt er da også direkte idiotisk at lave en sammenligning mellem 9x og
NT, og NT og NT, forskellen vil da helt klart være mindst mellem 2
systemer af samme familie.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-08 23:19

Peter Jensen wrote:
[...]
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Hvornår forventes Windows 7 at være færdigt og på markedet?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : pm

Dato : 02-07-08 05:47

I fortsættelse af ? om Vista har jeg følgende
Er Vista sindsygt meget langsommere, eller er det min nyindkøbte Acer 5310
??
Har før købt Acer og med XP..ingen problemer.
Skulle pakke en zip ud på 12 Mb. Den lagde ud med 59 min..?? Gjorde det dog
under 4 min... men det er da alt for lang tid...eller ??

pm

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-07-08 05:52

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev

> Hvornår forventes Windows 7 at være færdigt og på markedet?

Var det 2009 eller 2010?
Så lægger vi lige 1-2 år til som sædvanlig. Det bliver 2011 eller 2012.

Fra : Rado

Dato : 02-07-08 09:21

Januar 2010:

http://tinyurl.com/4c7qkt

--
Rado

You are the salt of the earth. You can change your destiny!
You can give birth to a new civilization or you can create
Hell on earth. - Georges Ohsawa

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-07-08 14:56

I 2010.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : John

Dato : 02-07-08 16:54

> I 2010.

"Microsoft har sat Windows 7 på programmet til udgangen af 2009":

http://www.business.dk/article/20080701/techmobil/80701069/

John

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-07-08 06:38

Peter Knutsen wrote:

> Peter Jensen wrote:
> [...]

> Hvornår forventes Windows 7 at være færdigt og på markedet?

W2k var færdigt da det kom til sp4. XP da det kom til sp2. Begge ca.
samtidig med at de fadede ud ... det er også sket, at jeg selv har brugt
ekspletiver om vista, men nøgternt set er det unfair at sammenligne den ny
model med den fejl-rettede. Traditionelt er det også sådan at Microsoft har
bedst held med servicepacks med lige numre.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Borge

Dato : 02-07-08 07:12

"Peter Jensen" <peter.oeberg@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> XP igen.
>
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Jeg har hørt at der er problemer med drivere til Windows 7, især hvis du
kører gammelt hardware. Desuden kræver Windows 7 flere ressourcer end Vista.

Du må nok se i øjnene at når windows 7 kommer, så vil folk hellere gå
tilbage til Vista, da den jo så vil være stabil mens der er en masse
børnesygdomme med Windows 7.

Mvh
Borge

Fra : Navn

Dato : 02-07-08 09:17

"Borge" <BorgeNielsen224408@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> hellere gå tilbage til Vista, da den jo så vil være stabil mens
> der er en masse børnesygdomme med Windows 7.

jeje - man må sige du har humor!!

Fra : Rado

Dato : 02-07-08 09:33

On Wed, 2 Jul 2008 08:11:56 +0200, "Borge"
<BorgeNielsen224408@hotmail.com> wrote:

>Jeg har hørt at der er problemer med drivere til Windows 7, især hvis du
>kører gammelt hardware.

MS lover noget andet:

"You've also let us know you don't want to face the kinds of
incompatibility challenges with the next version of Windows you might
have experienced early with Windows Vista. As a result, our approach
with Windows 7 is to build off the same core architecture as Windows
Vista so the investments you and our partners have made in Windows
Vista will continue to pay off with Windows 7. Our goal is to ensure
the migration process from Windows Vista to Windows 7 is
straightforward."

http://tinyurl.com/4c7qkt

>Desuden kræver Windows 7 flere ressourcer end Vista.

Men måske der er lysere tider derefter:

http://blogs.zdnet.com/microsoft/?p=1466

Fra : Frandsen

Dato : 02-07-08 11:22

> [...]
> XP igen.
>
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Så slem er Vista heller ikke, og den bliver bedre med tiden, ligesom
tidligere windows versioner, men 64bit udgaven af Vista har godt nok skabt
nogle problemer for mig. Der findes en del soft- og hardware, der ikke er
understøttet i 64bit versionen.

Fra : Jens \"Lyrik\" Bech

Dato : 02-07-08 11:42

"Frandsen" <a@b.c> skrev i meddelelsen
> [...]
> nogle problemer for mig. Der findes en del soft- og hardware, der ikke er
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg har også set på nettet at softwareudbyderne generelt anbefaler 32 bit.
Købte nye bærbare med Vista, begge er installeret med 32 bit fra HP/Compaqs
side.
Jeg tror det er fornuftigt i al almindelighed. Det er også rart at gamle
spil kan køre, nogle af dem i hvert fald.

Hilsen
Jens

Fra : MooreHojer

Dato : 02-07-08 15:39

> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Har selv lige skiftet fra xp pro til Vista Home Primium for ca. 14 dage
siden...

Indtil videre har jeg ikke fundet noget af mit udstyr der ikke virker, og
alle mine programmer (pånær et som efterlignede vista alt-tab) virker som de
skal....
Skal nok lige nævnes at skiftet er sket sammen med køb af *ny* computer og
altså *ikke* bare et nyt OS til en gammel spand...

Men som sagt så virker alt som det skal indtil videre, og jeg synes
umidelbart at det er forholdsvis nemt atsætte sig ind i Vistas måde at gøre
tingene på... ellers kan man jo altid få hjælp af de kloge hoveder her i
gruppen

--
MooreHojer

Fra : Peter Larsen

Dato : 04-07-08 06:34

Peter Jensen wrote:

> [...]
> ha' Vista på deres Pc'er (Computerworld), at Intel ikke vil skifte
> fra XP til Vista, men venter på Windows 7.

Det koster penge at opgradere, af samme grund finder du stadig steder, hvor
windows 9x maskiner i brug. Det de blev købt til er de stadigt gode til
...... i mange tilfælde er denn eneste grund til at opgradere dem den, at
Microsoft ikke tillader driver-distribution.

> Flere af mine kolleger har skiftet til Vista, men de kører alle
> sammen med XP igen.

Nå, kunne de ikke finde ud af at sætte Vista op, så man slipper for
panodil-pusher displayet.

> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Hvordan vil du egentlig "beholde xp"?

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 04-07-08 07:07

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev

> Nå, kunne de ikke finde ud af at sætte Vista op, så man slipper for
> panodil-pusher displayet.

Panodil-pusher-display?

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 05-07-08 19:55

> [...]
> XP igen.
>
> Bør jeg beholde XP, springe Vista over og vente på Windows 7?

Hey.

Jeg har lige fået en ny bærbar, hvor der desværre var preinstalleret Vista
på den... Jeg lavede et forsøg med min XP, som den ikke ville godtage. Vista
kører ok, hvis du har MINDST 2 Gb ram, min havde 1 til at starte med, og tog
over 5 minutter om at starte op. Jeg har installeret Ubuntu 8.04 på den ved
siden af, og det kører perfekt, så skal du ikke spille, ville jeg ikke bruge
ret lang tid på at tænke over at smide det på. Ellers vil jeg holde mig til
XP, da den jo først var så stabil, som den er blevet efter SP2. Det gik lidt
ned ad bakke efter SP3, da de havde lavet lidt kvajere i den, der dog er
rettet igen ( mener de) Efter 2 måneder med Vista, hvor jeg virkelig har
prøvet at lære det at kende, har jeg stadig ikke fundet nogen grund til at
skifte XP ud.

/Ole

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-07-08 13:19

"/Ole (6000)" <xx@xxx.xx> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg har lige fået en ny bærbar, hvor der desværre var preinstalleret
> Vista på den... Jeg lavede et forsøg med min XP, som den ikke ville

Du har formentlig samme problem som mig med at der sidder SATA-harddiske i
den og der ligger ikke SATA-drivere på XP-installatios-CD´en hvorefter at XP
ikke kan finde nogen harddisk, dette kan løses ved at der lægges
SATA-drivere på en ekstern harddisk som indlæses sammen med de øvrige
drivere før installationen starter..

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : N_B_DK

Dato : 13-07-08 15:47

> [...]
> dette kan løses ved at der lægges SATA-drivere på en ekstern harddisk
> som indlæses sammen med de øvrige drivere før installationen starter..

Nliteos.com er 10000000 gange nemmere.

Fra : Kim Larsen

Dato : 13-07-08 19:20

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Nliteos.com er 10000000 gange nemmere.

Det viser sig at være endnu lettere i mit tilfælde. Jeg fandt nemlig ud af
(Google er nu en god ven) at hvis jeg stiller om på definitionen af SATA
harddiskene fra at være ANCH til at være IDE drev, så forsvinder problemet
og XP kan finde drevet (det er allerede testet og den er god nok). Så nu går
jeg i gang med at smide alt indhold (undtagen programmer) over på min
stationære fra den bærbare, og så er den ikke længere virusramt af Windows
Vista. Men tak for hjælpen i øvrigt, det kunne have været en ide.

Kim Larsen
E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : N_B_DK

Dato : 17-07-08 21:11

> [...]
> ud af (Google er nu en god ven) at hvis jeg stiller om på
> definitionen af SATA harddiskene fra at være ANCH til at være IDE

Men man mister nogle fordele ved SATA delen, men kan man leve uden, ja
så er det da det nemmeste.