MS Windows
briani 27239
Problem med afspilning af videoklip
Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-08 10:03

Hej

Hvor går man hen, hvis man har problemer med en videofil, som ikke vil
afspilles korrekt på éns computer? Er der en god usenetgruppe, dansk
eller international, hvor man kan få hjælp til den slags? Eller en
udførlig guide på nettet? Eller bare nogle gode artikler om emnet på
enten dansk eller engelsk?

Jeg forestiller mig at det er en eller anden codec der mangler, eller
noget, men hvordan finder man ud af det?

Jeg ved selv intet om emnet, min erfaring er bare at 95% af de
videofiler jeg downloader (trailers til computerspil, f.eks.) virker
fint, og hvis jeg render ind i en fil der ikke virker, så trækker jeg på
skuldrene og sletter den igen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Simon Hansen

Dato : 01-07-08 10:05

Peter Knutsen skrev:
> [...]
> videofiler jeg downloader (trailers til computerspil, f.eks.) virker
> fint, og hvis jeg render ind i en fil der ikke virker, så trækker jeg på

http://www.codecs.dk/ <--- Hent en pakke og så er det fortid.

bedre endnu hent vlc-player http://www.videolan.org/vlc/

Hilsen
Simon

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-08 10:10

Simon Hansen wrote:
> http://www.codecs.dk/ <--- Hent en pakke og så er det fortid.
>
> bedre endnu hent vlc-player http://www.videolan.org/vlc/

Mange tak, jeg sender det straks videre til rette vedkommende.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Knutsen

Dato : 01-07-08 19:19

Peter Knutsen wrote:

> Mange tak, jeg sender det straks videre til rette vedkommende.

Og jeg kan forstå på rette vedkommendes, at Simons forslag har løst
problemet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org