MS Windows
briani 27239
Program til måling af trafik
Fra : den rigtige fotograf

Dato : 30-06-08 14:01

hej

Findes der et program, der kan måle ens trafik, der er jo kommet diverse
mobile internet, som har max trafik, så for at vide om jeg bruger mere end
det, vil jeg gerne måle min trafik et par dage.

Per

Fra : Ole C

Dato : 30-06-08 14:20

den rigtige fotograf skrev blandt andet:

> [...]
> diverse mobile internet, som har max trafik, så for at vide om jeg
> bruger mere end det, vil jeg gerne måle min trafik et par dage.

For eksempel DUmeter - kan hentes i en 30 dages prøveversion her:
http://www.dumeter.com/

--
vh
Ole C

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 30-06-08 15:18

den rigtige fotograf expressed :

> Findes der et program, der kan måle ens trafik, der er jo kommet diverse
> mobile internet, som har max trafik, så for at vide om jeg bruger mere end
> det, vil jeg gerne måle min trafik et par dage.

Ja, prøv NetMeter.
Det er freeware og virker rigtig godt.
http://www.metal-machine.de/readerror/

--

Lars Jørgensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-07-08 19:02

"Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev

> Ja, prøv NetMeter.
> Det er freeware og virker rigtig godt.
> http://www.metal-machine.de/readerror/

Den måler kun hastigheden, så vidt jeg kan se. Ikke hvor mange MB man har
forårsaget i løbet af en periode.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-07-08 19:59

Philip Nunnegaard wrote :
> "Lars Jørgensen" <no@email.invalid> skrev

> Den måler kun hastigheden, så vidt jeg kan se. Ikke hvor mange MB man har
> forårsaget i løbet af en periode.

Højreklik på vinduet eller iconet og vælg "Totals".
Der er en oversigt over trafikken.

Du kan også indstille vinduet med grafen, til at vise det totale antal
MB fra både up- og download.
Options -> Graph -> Show UL/DL totals

--

Lars Jørgensen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 01-07-08 20:10

> [...]

> Der er en oversigt over trafikken.
>
> Du kan også indstille vinduet med grafen, til at vise det totale antal MB

Tak

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-07-08 06:20

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev

> Tak

Og nu har min computer stået tændt i 2-2½ time siden jeg installerede
programmet.
2,25 MB upload og 16 MB download.
Det bliver til noget der ligner 2 GB på månedsbasis, hvis vi regner med 5
timer på hverdage og 16 timer på mine fridage.

Jeg har ikke engang foretaget mig noget særligt i de par timer.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-07-08 11:55

Philip Nunnegaard wrote:
> [...]
> 5 timer på hverdage og 16 timer på mine fridage.
>
> Jeg har ikke engang foretaget mig noget særligt i de par timer.

Internetudbydernes idé om hvad der er et rimeligt ikke-begrænset forbrug
af udownload er meget, meget langt ude. Det eneste der har en rimelig
pris er ubegrænset forbrug.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-07-08 13:18

Peter Knutsen wrote:

> Internetudbydernes idé om hvad der er et rimeligt ikke-begrænset
> forbrug af udownload er meget, meget langt ude.

Det er da ikke langt ude at forlange en overpris på 10 til 100 gange det
rimelige, det er simpelt bondefangeri.

> Det eneste der har
> en rimelig pris er ubegrænset forbrug

Nja ... ISP'erne betaler jo nok forbrugsbaseret for deres adgang, det er
bare en anden kilopris..

Med venlig hilsen

Peter Larsen