MS Windows
briani 27239
Xp - opstart
Fra : edb-windows

Dato : 28-06-08 12:35

Hej

Efter at have reinstalleret min pc (med XP) får jeg en boks frem
(ligesom hvis jeg havde oprettet nogle brugere under kontrolpanel,
brugerkonti....). Jeg skal blot dobbelklikke på navnet (mener det er
computernavnet), hvorefter resten af xp starter op.

Hvordan får jeg fjernet det således at xp blot selv starter op uden at
jeg skal vælge noget ??

Mvh.
Jan Hastrup

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 28-06-08 20:27

Hvordan får jeg fjernet det således at xp blot selv starter op uden at
jeg skal vælge noget ??

Mvh.
Jan Hastrup

Jeg mener, at det er .Net, der gør, at du skal vælge bruger.

/Ole

Fra : Bo L

Dato : 28-06-08 20:51

"edb-windows" <Jan_hastrup@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
Hej

Hvordan får jeg fjernet det således at xp blot selv starter op uden at
jeg skal vælge noget ??

Opgrader .NET Framework til mindst 2.0 og hent opdateringerne dertil. Gøres
i window update under brugerdefineret.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 28-06-08 21:46

Hej edb-windows, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvordan får jeg fjernet det således at xp blot selv starter op
> uden at jeg skal vælge noget ?

Tjek lige:

<copy>

1. Gå i Start > Kør
2. Skriv control userpasswords2 og klik OK
3. Vælg fanebladet Brugere
4. Fjern hak i "Brugere skal angive brugernavn og password for at logge
på denne maskine".
5. Klik OK
6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
password der skal bruges til automatisk logon.
7. Klik OK.

</copy>

(Oprindelig sakset fra
<http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp>)

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Bo L

Dato : 29-06-08 00:34

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 6. Når du bliver bedt om det, skal du indtaste det brugernavn og
> password der skal bruges til automatisk logon.

Den har jeg set nogle gang, og den virker har jeg også set. Den hjælper dog
ikke på, at jeg et eller andet sted har læst mig til, at man af
sikkerhedsgrunde bør opgradere Net framework, og så havde det været det ...

Fra : edb-windows

Dato : 28-06-08 14:57

Hej

Tusind tak for hjælpen - mit problem er løst.

Fortsat go´ weekend !!

Mvh.
Jan