MS Windows
briani 27239
Problemer med en disk
Fra : Monty\(7000\)

Dato : 22-06-08 22:11

Hejsa

Jeg oplevede idag at min ene disk på ca 200 gb er gået ned. Der var ingen
forvarsle. Disken er en WD og jeg lurer lidt på om der er noget galt med FAT
tabellen eller sådan noget for da jeg prøvede under disk håndtering kunne
den godt finde den men den siger at disken ikke er formateret og det virker
jo lidt mærkelig da alle mine billeder ligger på dem og dem vil jeg gerne se
igen.

Jeg har backup af nogen af dem men ikke de nyeste. Jeg har prøvet at scanne
den lidt med Get-data-back (prøveversion) og den kunne finde ca 1400 filer
da jeg stoppede så noget tyder på at de ligger der.

Nogen der ved hvordan jeg kan redde min disk og indhold?

Jeg kører xp pro

Monty

Fra : Peter

Dato : 22-06-08 22:37

"Monty(7000)" <diverslle@mailll.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1400 filer da jeg stoppede så noget tyder på at de ligger der.
>
> Nogen der ved hvordan jeg kan redde min disk og indhold?

Prøv med Hiren's BootCD - www.hiren.info

Jeg havde en 200GB hd, i sidste uge, som jeg overhovedet ikke kunne få
forbindelse med, den stod blot og klikkede.
Prøvede med flere forskellige programmer, uden at forværre skaden
selvfølgelig, men først da jeg prøvede programmet HHD Regenerator, som stod
og arbejdede i næsten 24 timer, kunne jeg igen boote på maskinen, og redde
de billeder og dokumenter der lå der.
Sådan en harddisk vil jeg dog ikke stole på i fremtiden, så der kom en ny HD
i computeren.
Det var i øvrigt blot en enkelt sektor der var defekt og den reparerede Hdd
Regenerator.
Programmet ligger på Hirens bootcd, eller kan downloades fra nettet.

PeterB

Fra : Viktor Andersen

Dato : 23-06-08 18:20

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hdd Regenerator.
> Programmet ligger på Hirens bootcd, eller kan downloades fra nettet.

Er det et købe program, for jeg kan ikke se nogen steds, at man kan
downloade Hiren's BootCD 9.5?

Hilsen,

Viktor

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-08 18:33

http://www.9down.com/Hiren-s-BootCD-9-5-23765/

Fra : Viktor Andersen

Dato : 24-06-08 22:22

<H> skrev i meddelelsen

> http://www.9down.com/Hiren-s-BootCD-9-5-23765/

tak skal du have.

Viktor

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-06-08 23:48

"Monty(7000)" <diverslle@mailll.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1400 filer da jeg stoppede så noget tyder på at de ligger der.
>
> Nogen der ved hvordan jeg kan redde min disk og indhold?

Det skulle ikke være noget problem. Der er åbenbart bare gået lidt ged i
filstrukturen.
Hent www.pcinspector.com som er et gratis program. Det skulle kunne redde
filerne for dig. Du skal bare huske, at du skal have ledig plads på en anden
hd, som bruges i forbindelse med, at den redder filerne.

Kurt

Fra : Joas

Dato : 23-06-08 20:38

> [...]
> da jeg stoppede så noget tyder på at de ligger der.
>
> Nogen der ved hvordan jeg kan redde min disk og indhold?

Har du prøvet med windows egen fixboot og fixmbr på install.disk ?

Har virket fint flere gange dor mig.

V.h.
Jonas

Fra : Monty\(7000\)

Dato : 24-06-08 20:38

"Joas" <Joas@ikkemail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> se

> scanne

> Har du prøvet med windows egen fixboot og fixmbr på install.disk ?

Kan man gøre det på en sekundær disk? Er det ikke kun på den primære?

Monty