MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Vista: Flytte på "ikoner" i proceslinjen
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-06-08 09:52

Hej

Kald mig bare mærkelig, men jeg foretrækker at tingene ligger på en
bestemt måde i proceslinjen. Så hvordan kan jeg flytte rundt på de
forskellige kørende programmers "ikoner" i proceslinjen? Altså ikke
ikonerne man starter programmer med, men ikonerne man klikke på for at
åbne et kørende programs vindue.

Og lidt i samme boldgade: Kan det ikke lade sig gøre at have et
program kørende UDEN at det ligger og fylder i proceslinjen? Det er
Outlook jeg gerne vil have kørende, men jeg gider ikke at have flere
"ikoner" i proceslinjen end nødvendigt.

Mvh Trine

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-06-08 00:21

Trine Kornum Christiansen skrev:

> [...]
> program kørende UDEN at det ligger og fylder i proceslinjen? Det er
> Outlook jeg gerne vil have kørende, men jeg gider ikke at have flere

Du kan starte programmerne i den rækkefølge du vil have dem på
proceslinien, hvis du er mest tryg ved det

Ellers kan du jo 'fjerne' den helt (ved at sætte den til skjult
automatisk) og så skifte imellem kørende programmer med Alt+Tab, så din
(overdrevne) ordensans ikke stødes.

--
Niels

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-06-08 09:59

Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com> writes:

> Du kan starte programmerne i den rækkefølge du vil have dem på
> proceslinien, hvis du er mest tryg ved det

Det gør jeg også, men det sker jo at et program cracher eller af anden
grund skal lukkes ned.

> Ellers kan du jo 'fjerne' den helt (ved at sætte den til skjult
> automatisk) og så skifte imellem kørende programmer med Alt+Tab, så
> din (overdrevne) ordensans ikke stødes.

Det var naturligvis en mulighed, men jeg ville nu hellere finde en
løsning.

Tja, måske er min ordenssans overdrevet, men jeg foretrækker at
tingene er hvor de plejer at være. Hvis nogen pludselig flytter rundt
på alting på dit skrivebord, synes du så ikke også det er trælst at
skulle finde et bestemt ikon?

Og hvis du så mit fysiske skrivebord, så tror jeg ikke at ordenssans
er det første ord der falder dig ind. :)
http://trinekc.dk/Billeder/skrivebord.jpg

Mvh Trine

Fra : Benny Andersen

Dato : 19-06-08 13:04

On Thu, 19 Jun 2008 10:58:57 +0200, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Det gør jeg også, men det sker jo at et program cracher eller af anden
> grund skal lukkes ned.
De ligger garanteret i 'windows handle' orden - en optælle counter som
operativ systemmet stanger ud til hver nyt windue. Hvis der ikke er en
remapning fra handle til proceslinie orden - er denne rækkefølge låst til
windowshandle nummereringen og dermed startrækkefølgen af programmers
åbning af vinduer.
Selv har jeg aldrig skænket det en tanke - ikke fordi synes det er sagen at
skulle navigere visuelt, men jeg kan ikke leve uden et 'command line
interface' der får fokus vha. en genvejstast.

--
Benny Andersen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-06-08 15:19

> Og hvis du så mit fysiske skrivebord, så tror jeg ikke at ordenssans
> er det første ord der falder dig ind. :)
> http://trinekc.dk/Billeder/skrivebord.jpg

Du har set at dit tastatur er knækket ikke?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 19-06-08 17:14

Trine Kornum Christiansen skrev:

> Og hvis du så mit fysiske skrivebord, så tror jeg ikke at ordenssans
> er det første ord der falder dig ind. :)
> http://trinekc.dk/Billeder/skrivebord.jpg

Men du ved hvor ungen og det hele er!-)

--
Niels