MS Windows
briani 27239
Fejl med højreklik menu
Fra : Nederbasse

Dato : 16-06-08 07:08

Hej

Efter en geninstallation har jeg fået en dum fejl, der kommer en fejl når
jeg højreklikker på skrivebordet eller bruger tastaturets context menu
(eller hvad den nu hedder).
Alle ikoner forsvinder et øjeblik og den kommer med fejlrapport boksen
Der kommer ingen menu op.

Fejlen er kun på skrivebordet og ikke i mapper eller andet.
Min pc ser sådan ud:
XP Pro sp2
IE 7.0.5730.13

IE var version 6 før ellers er der er ikke installeret andre programmer
eller hardware end der var før geninstallationen

Neder

Fra : Peter.P

Dato : 16-06-08 09:25

On 16 Jun., 08:08, "Nederbasse" <l...@noham.dk> wrote:
> [...]
>
> IE var version 6 før ellers er der er ikke installeret andre programmer
> eller hardware end der var før geninstallationen

Jeg ville bruge IE6, synes ikke om IE7.
Du kan bruge Systemgendannelse til at udføre følgende opgaver:

Starte en systemgendannelse ved at vælge indstillingen Gendan
computeren, som den var på et tidligere tidspunkt.
Oprette et gendannelsespunkt ved at vælge Opret et gendannelsespunkt.
Fortryde den seneste gendannelse ved at vælge indstillingen Fortryd
min sidste gendannelse. Hvis du for nylig har udført en gendannelse,
vises indstillingen Fortryd min sidste gendannelse på listen
Systemgendannelse. Du kan bruge denne indstilling til at fortryde den
seneste gendannelse. Den er kun tilgængelig, når du har foretaget en
gendannelse.
Få adgang til Indstillinger for systemgendannelse ved at klikke på
Indstillinger for systemgendannelse.
Bemærk!

Hvis du vil have adgang til guiden Systemgendannelse, skal du klikke
på Start, pege på Alle programmer, pege på Tilbehør, pege på
Systemværktøjer og derefter klikke på Systemgendannelse.
Antivirusprogrammer kan have betydning for, om systemet kan gendannes
til en tidligere tilstand. Hvis et gendannelsespunkt indeholder en
inficeret fil, fordi antivirusprogrammet ikke er indstillet til at
rense filen i gendannelsespunktet, eller hvis et antivirusprogram har
fjernet en inficeret fil fra et gendannelsespunkt, fordi den ikke
kunne renses, kan Systemgendannelse ikke gendanne computeren til denne
delvise eller inficerede tilstand. Hvis Systemgendannelse ikke kan
gendanne computeren til en tidligere tilstand, og du tror, at et eller
flere gendannelsespunkter indeholder inficerede filer eller har fået
fjernet inficerede filer af antivirusprogrammet, kan du fjerne alle
gendannelsespunkter fra arkivet i Systemgendannelse ved at deaktivere
Systemgendannelse og derefter aktivere det igen.

Fra : Rado

Dato : 16-06-08 19:46

On Mon, 16 Jun 2008 08:08:16 +0200, "Nederbasse" <ln@noham.dk> wrote:

>IE var version 6 før ellers er der er ikke installeret andre programmer
>eller hardware end der var før geninstallationen

Kan godt tænkes det er den - har selv har lignende fejl i andre
sammenhænge efter installation af programmer. Problemet blev løst ved
at køre et image af systemet ind fra før disse programmer blev
installeret, og så geninstallere dem.

--
Rado

The greatest obstacle to discovery is not ignorance
but the illusion of knowledge.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-06-08 20:59

Hej Nederbasse, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> bruger tastaturets context menu (eller hvad den nu hedder).
> Alle ikoner forsvinder et øjeblik og den kommer med fejlrapport

Kommer den frem hvis du bruger Start - > kør
og skriver "desk.cpl" (uden anførselstegn, selvfølgelig)?

Eller vælger det samme via Kontrolpanelet og her "Skærm" eller noget i
den retning?

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Nederbasse

Dato : 17-06-08 10:40

"Rudi Stegen" <newsnospam@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og skriver "desk.cpl" (uden anførselstegn, selvfølgelig)?
>
> Eller vælger det samme via Kontrolpanelet og her "Skærm" eller noget i

Så er der ingen problem og heller ikke hvis jeg åbner en mappe der er på
skrivebordet og højreklikker i den

Neder

Fra : Rudi Stegen

Dato : 17-06-08 22:36

> Så er der ingen problem og heller ikke hvis jeg åbner en mappe der
> er på skrivebordet og højreklikker i den

Du har givet mig dyb hovedpine, siden jeg læste dit indlæg sidst på
eftermiddagen. Der er stadig ikke poppet nogen ide op.

Var jeg i samme situation, ville jeg lave en genvej til desk.cpl på
desktoppen (desk.cpl ligger i system32-mappen) og bruge den, indtil jeg
fandt løsningen - enten via et lysere hoved i gruppen her, via andre
grupper (fx Microsofts egne - de er gratis og er på serveren
news.microsoft.com) eller andet sted.

Nej, det er bestemt ikke *løsningen* med det dér desk.cpl. Men man har
den da uden at skulle gennem Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel ->
Skærm, som er ret omstændelig.

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Nederbasse

Dato : 18-06-08 12:25

> Du har givet mig dyb hovedpine, siden jeg læste dit indlæg sidst på
> eftermiddagen. Der er stadig ikke poppet nogen ide op.

Det er jeg meget ked af

> [...]
>
> Nej, det er bestemt ikke *løsningen* med det dér desk.cpl. Men man har
> den da uden at skulle gennem Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel ->

Nu er problemet ikke det største og jeg kan sagtens bruge Kontrolpanelet til
at justerer de ting der skal det men jeg har for vane at højreklikk, vælge
Ny mappe, txt dokument eller-hvad-nu

Afinstallerer og reinstallerer er ikke en løsning da jeg gerne vil vide hvad
fejlen er

Neder

Fra : Rudi Stegen

Dato : 19-06-08 23:27

Hej Nederbasse, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Afinstallerer og reinstallerer er ikke en løsning da jeg gerne vil
> vide hvad fejlen er

Netop!

--
Hygge fra Århus - Rudi
http://stegen.dk/pclinks1.htm

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-06-08 15:05

Nederbasse skrev:

> Efter en geninstallation har jeg fået en dum fejl, der kommer en
> fejl når jeg højreklikker på skrivebordet eller bruger
> tastaturets context menu (eller hvad den nu hedder).

Måske en korrupt 'Context Menu Handler'.
Jeg ville nok prøve at slå dem fra en efter en, indtil jeg finder
synderen.

Det kan f.eks. gøres med ShellExView.
<http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html>.

--