MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
kan jeg installere win XP OEM på en anden ~
Fra : Jesper F

Dato : 14-06-08 17:52

Jeg har en win xp oem cd, jeg fik med en HP bærbar for et par år siden.
Ville jeg kunne installere den på en ny bærbar?

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-06-08 18:13

On Sat, 14 Jun 2008 18:51:30 +0200, "Jesper F"
<jesperfjoelner@hotmail.com> wrote:

>Jeg har en win xp oem cd, jeg fik med en HP bærbar for et par år siden.
>Ville jeg kunne installere den på en ny bærbar?

Jeg svare under forudsætning af at du ønsker at flytte din HP XP
licens over på en ny maskine.

Hvis den nye pc ikke er en HP bliver det nok svært at bruge det medie
du har til installationen.

Du kan installerer fra et andet medie og finde en brugbar kode til
brug for installationen på internettet, du vil ikke kunne
aktiverer/opdaterer på den "fundne kode", men hos MS finder du et
program til at ændre installationskoden til den lovlige/brugbare du
har fra din HP og så køre alt som det skal.
Programmet du skal bruge hedder noget med "KeyUpdateTool_dan.exe"
(Google er din ven, igen) når du køre programmet skal PCen være på
internettet.

Ovenstående er helt klart imod MS licensbetingelser, men det virker,
du får lavet en ny XP installation med et gyldigt licensnummer der
kan(er) aktiveret og kan opdateres på.

/Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-06-08 18:55

"Jesper F" skrev i en meddelelse
> Jeg har en win xp oem cd, jeg fik med en HP bærbar for et par år
> siden.
> Ville jeg kunne installere den på en ny bærbar?

Om du KAN - ja måske - men der mangler måske drivere til den nye, som
ikke er med i den gamle.

Om du MÅ - nej ikke ifølge MS - OEM licenser dør, når den PC, som de er
solgt sammen med dør.

Jan

Fra : Klaus Linnert

Dato : 15-06-08 09:27

> Om du MÅ - nej ikke ifølge MS - OEM licenser dør, når den PC, som de er solgt
> sammen med dør.
>
> Jan

Og det er ikke helt sandt. Jeg har faktisk fået lov af MS at overføre
WIN til en ny maskine da den gamle døde.

Klaus

Fra : bannimann

Dato : 15-06-08 09:11

"Jesper F" <jesperfjoelner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har en win xp oem cd, jeg fik med en HP bærbar for et par år siden.
> Ville jeg kunne installere den på en ny bærbar?

Er den brandet med HP's egen software? Har du haft brugt den i omtalte HP?
Er det holo-klistermærke der følger med, sat på HP'en?

Kan du svare nej til ovenstående, så er der ikke noget galt i at bruge den
til en anden.

Er der bare ét ja i mellem, så kniber det..