MS Windows
briani 27239
Tegnet for "grader" - hvor ?
Fra : frank

Dato : 13-06-08 12:23

Hej jeg indskriver forskellige koordinater i et dokument, men kan ikke finde
tasten/tasterne for tegnet grader (som f.eks. grader-celcius).

Er der et trick ?

venlig hilsen, Frank.

Fra : Max

Dato : 13-06-08 12:31

Hej frank

> Er der et trick ?

Alt + 0176 eller brug tegnoversigten

--
Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 14:12

> Hej jeg indskriver forskellige koordinater i et dokument, men kan ikke
> finde tasten/tasterne for tegnet grader (som f.eks. grader-celcius).
> Er der et trick ?

holde <Alt> nede og trykke <2><4><8> på det nummeriske tastatur ("°" har
ASCII-kode 248)
(Bruger tit kode 241 "±" , og 253 og 252 og 250 er osse anvendt..)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-06-08 15:07

"frank" <frankhan@mail.dk> skrev

> Hej jeg indskriver forskellige koordinater i et dokument, men kan ikke
> finde tasten/tasterne for tegnet grader (som f.eks. grader-celcius).

Alt + 167: º

Jeg ved ikke lige hvor de andre får 176 og 246 fra, da disse giver:
Alt + 176: ?
Alt + 246: ÷

Fra : Mogens Nielsen

Dato : 13-06-08 15:34

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> "frank" <frankhan@mail.dk> skrev

> Alt + 167: º
>
> Jeg ved ikke lige hvor de andre får 176 og 246 fra, da disse giver:
> Alt + 176: ?
> Alt + 246: ÷

Og hvor får du lige 246 fra?

Mogens

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-06-08 16:03

"Mogens Nielsen" <willeFJERNDETTEmoesgade@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Og hvor får du lige 246 fra?

Argh! Jeg læste forkert.
Sjovt nok giver 167 og 248 (ikke 246) begge noget der ligner et grad-tegn: º
°

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-08 16:10

> Sjovt nok giver 167 og 248 (ikke 246) begge noget der ligner et grad-tegn:
> º °

167 du'r ikke - ved skrifttype SansSerif ligner det nærmest et 'løftet Q'
248 du'r med alle standardtegnsæt.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 13-06-08 17:24

"Villy57" <diy4wd[at]hotmail[dot]com> skrev

> 167 du'r ikke - ved skrifttype SansSerif ligner det nærmest et 'løftet Q'
> 248 du'r med alle standardtegnsæt.

Så fik jeg da det afklaret.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 13-06-08 16:02

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke lige hvor de andre får 176 og 246 fra, da disse giver:
> Alt + 176: ?
> Alt + 246: ÷

Når jeg trykker Alt + 176 så får jeg sådan et tegn her ?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : frank

Dato : 13-06-08 19:52

Tak for svarerne. Alle 3 muligheder giver mig det ønskede tegn for grader.

Er det muligt at lægge funktionen ud på en tast - f.eks. på en F-tast eller
en anden hurtig kombination?

v.h. Frank

Fra : Mads

Dato : 13-06-08 22:06

On Fri, 13 Jun 2008 20:51:30 +0200, "frank" <frankhan@mail.dk> wrote:

>Tak for svarerne. Alle 3 muligheder giver mig det ønskede tegn for grader.
>
>Er det muligt at lægge funktionen ud på en tast - f.eks. på en F-tast eller
>en anden hurtig kombination?

Alt 248 tager da ikke mange sekunder at taste når man har lært
sekvensen udenad.

Men har man f.eks. et tastatur i Logitech G serie ( G11 / G15 )
er det nemt at lægge det som en makro på en G tast.

mvh Mads