MS Windows
briani 27239
Fjernelse af KB888111 ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 13:20

I forbindelse med at der ikke er lyd på min nye pc, får jeg af sælgerens
hotline besked på at jeg skal fjerne en opdatering der hedder KB888111,
installere driveren og derefter geninstallere KB888111.

Mit problem er: Hvor går jeg ind på pc'en og finder muligheden for at
afinstallere KB888111?

Jeg bruger WinXP Home.

Claus

Fra : Knud Erik

Dato : 12-06-08 13:36

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>installere driveren og derefter geninstallere KB888111.
>
> Mit problem er: Hvor går jeg ind på pc'en og finder muligheden for at

Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 13:55

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> "Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer

Dér havde jeg været, men ser nu at der først skal sættes "flueben" i
»Vis opdateringer«, for at kunne se opdateringerne. Desværre finder jeg ikke
nogen der hedder KB888111. Måske skyldes det at oplysningen KB888111 stammer
fra den TYSKE computersælger, og at jeg bruger DANSK WinXP Home.

Nogen der har en idé om, hvilken DANSK opdatering der skal fjernes i stedet
for (den muligvis tyske) KB888111?

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 14:23

Hej Claus

> Nogen der har en idé om, hvilken DANSK opdatering der skal fjernes i
> stedet for (den muligvis tyske) KB888111?

Prøv at kikke hos Microsoft

http://support.microsoft.com/kb/888111/da

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 15:58

> Hej Claus

> Prøv at kikke hos Microsoft

> http://support.microsoft.com/kb/888111/da

Hej Max.

Jeg kan desværre stadig ikke få lyden til at virke.

Sådan ser min ENHEDSHÅNDTERING ud:

http://claus.beyer.adr.dk/lydfejl2.pdf

og sådan ser

LYDENHED PÅ HIGH DEFINITION AUDIO-BUS ud:

http://claus.beyer.adr.dk/lydfejl.pdf

Håber at nogen kan hjælpe mig til at få lyden til at fungere.

(alternativt kunne det måske være en idé at anskaffe et af disse små
USB-lydkort)

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 16:33

Hej Claus

> Håber at nogen kan hjælpe mig til at få lyden til at fungere.

Er det et on-board lydkort ? Eller er det et løst kort ?

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 17:37

> Hej Claus

> Er det et on-board lydkort ? Eller er det et løst kort ?

Hej Max.

Det er on-board.

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 18:24

Hej Claus

> Det er on-board.

Ok, har du checket at det ikke er deaktiveret i BIOS og
at det er aktiveret i Windows ?

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 18:25

> Hej Claus

> Ok, har du checket at det ikke er deaktiveret i BIOS og
> at det er aktiveret i Windows ?

Hej Max.

Øh, næ, hvordan gør man det?

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 18:35

Hej Claus

> Øh, næ, hvordan gør man det?

Glem det, jeg kan jo se på de billeder du sendte tidligere
at windows har fundet lydenheden.

Har du brugt opdaterede lyddrivere fra producentens hjemmeside ?

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 18:58

> Hej Claus

> Glem det, jeg kan jo se på de billeder du sendte tidligere
> at windows har fundet lydenheden.

> Har du brugt opdaterede lyddrivere fra producentens hjemmeside ?

Jeg er har hentet to her, som (vistnok) er de nyeste:

http://www.3dnews.ru/download/sound/drivers/realtek_sound/

[1.95 (WDM 5.10.0.5636)]
[1.93 (WDM 5.10.0.5624)]

Kan det mon være Service Pack 3 der er problemet? Jeg begyndte først at
installere de drivere Windows ikke selv havde fundet efter at jeg havde
installeret Service Pack 3.

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 19:26

Hej Claus

> Jeg er har hentet to her, som (vistnok) er de nyeste:

Hvad præcis hedder dit bundkort og hvem har lavet det ?

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 19:38

> Hej Claus

> Hvad præcis hedder dit bundkort og hvem har lavet det ?

Hej igen Max.

Det er sådan én her, jeg har købt:

http://www.one.de/shop/one-system-athlon-64-4200-x2-1024mb-ddr2-250gb-16x-dvdbrenner-bis-zu-256-mb-nvidia-geforce-6100-onboard-3d-p-2681.html?tab=2#tabs

Abit NF-M2SV Mainboard

AUDIO:
- Onboard HD 5.1 CH Audio CODEC (Realtek ALC662)

VIDEO:
256MB NVIDIA® GeForceT 6100 onBoard

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 19:49

Hej Claus

> Abit NF-M2SV Mainboard

Så hent lyddriveren hos Abit

http://www.abit.com.tw/page/en/motherboard/motherboard_detail.php?pMODEL_NAME=NF-M2SV&fMTYPE=Socket%20AM2&pPRODINFO=Driver

og hold dig fra drivere hentet på en tilfældig russisk hjemmeside.

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 20:25

> [...]

> og hold dig fra drivere hentet på en tilfældig russisk hjemmeside.

Tak for linket til mit Motherboard.

Der kommer dog stadig kedelige meldinger, når jeg forsøger at installere
driveren.

Se http://claus.beyer.adr.dk/lydfejl3.pdf

Claus

Fra : Max

Dato : 12-06-08 21:15

Hej Claus

> Der kommer dog stadig kedelige meldinger, når jeg forsøger at
> installere driveren.

Træls, har du installeret SP3 på maskinen, den side fra MS nævner
jo SP3 i forbindelse med KB888111.

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 13-06-08 16:39

> Hej Claus

> Træls, har du installeret SP3 på maskinen, den side fra MS nævner
> jo SP3 i forbindelse med KB888111.

Ja, jeg opdaterede Windows fuldt ud, inden jeg begyndte at installere
programmer og indlæse drivere fra den medfølgende cd fra abit.

Jeg overvejer meget at afinstallere Service Pack 3 og derefter førsøge at
installere driverne fra abit-cd'en igen, og så forventer jeg at de bliver på
deres plads, når jeg efterfølgende installerer Service Pack 3 igen.

Claus

Fra : Max

Dato : 13-06-08 17:01

Hej Claus

> [...]
> førsøge at installere driverne fra abit-cd'en igen, og så forventer
> jeg at de bliver på deres plads, når jeg efterfølgende installerer

Det var præcis det jeg ville forslå dig.

--
Mvh Max

Fra : Claus E Beyer

Dato : 15-06-08 10:32

> Hej Claus

> Det var præcis det jeg ville forslå dig.

Hej Max m.fl.

Det lykkedes!

Jeg fjernede Service Pack 3 og installerede audio-driveren. Nu gik det uden
fejlmeldinger. Jeg takker for den hjælp og assistance jeg har fået her i
gruppen.

Claus

Fra : Max

Dato : 15-06-08 10:38

Hej Claus

> Det lykkedes!

Flot.

> Jeg fjernede Service Pack 3 og installerede audio-driveren. Nu gik
> det uden fejlmeldinger. Jeg takker for den hjælp og assistance jeg
> har fået her i gruppen.

Rart at det lykkes at løse problemet, din ihærdighed og tålmodighed
gjorde det jo nemt at hjælpe.

Tak for tilbagemeldingen.

--
Mvh Max

Fra : Bo L

Dato : 12-06-08 18:37

> "Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

Har du opdateret dit lydkort, via microsoft update brugerdifineret ?? Det
har fjernet lyden på flere af mine pcére. Prøv, at gå i enhedsindstillinger,
og slet driverene til dit lydkort. Download så producentens egne og instaler
dem (hvis ikke du allerede har dem på cd)

Fra : Claus E Beyer

Dato : 12-06-08 19:30

"Bo L" <ingen@post-til-mig> skrev i en meddelelse

> [...]

> enhedsindstillinger, og slet driverene til dit lydkort. Download så
> producentens egne og instaler dem (hvis ikke du allerede har dem på cd)

Det er ikke fordi Microsoft har overtaget styringen, at det ikke virker. Som
det ses på

http://claus.beyer.adr.dk/lydfejl.pdf

er der simpelthen ikke installeret nogen driver for enheden.

Claus

Fra : Bo L

Dato : 12-06-08 19:39

> "Bo L" <ingen@post-til-mig> skrev i en meddelelse

> er der simpelthen ikke installeret nogen driver for enheden.

Så find navnet på dit bundkort, gå til producentens hjemmeside, og download
board drivere der. Hvis du har fået dem leveret med pcen, så sæt disken i
og instaler audiodrivere. Hvis ikke der er der skal de jo altså sættes ind.
Jeg formoder, at du aldrig har haft lyd på ?

Fra : Knud Erik

Dato : 12-06-08 21:01

> [...]
> Som det ses på
>
> http://claus.beyer.adr.dk/lydfejl.pdf
>
> er der simpelthen ikke installeret nogen driver for enheden.

Måske det er SP3, som er problemet.

Fra : Bo L

Dato : 12-06-08 21:05

"Knud Erik" <kepFJERN@postkasse.net> skrev i en meddelelse

> Måske det er SP3, som er problemet.

Hvorfor f..... skulle det fjerne han audio drivere ???

Fra : Knud Erik

Dato : 12-06-08 21:12

> Hvorfor f..... skulle det fjerne han audio drivere ???

Det ved jeg fandme godt nok ikke

Det kunne jo være at SP3 forhindrer installationen.
Der arbejdes stadig på SP3.

Knud Erik

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-06-08 15:44

"Bo L" <ingen@post-til-mig> skrev i en meddelelse

> Hvorfor f..... skulle det fjerne han audio drivere ???

Det ser åbenbart ud til at det var SP3 der var skyld i det.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Bo L

Dato : 15-06-08 16:52

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bo L" <ingen@post-til-mig> skrev i en meddelelse

> Det ser åbenbart ud til at det var SP3 der var skyld i det.

den får skyld for meget, man kunne også påstå, at hvs maskinen havde
fået instalerret alle nødventige drivere fra start, så havde der ikke været
noget problem. Men jeg bøjer mig i støvet.

Fra : sigurno

Dato : 13-06-08 09:35

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> skrev i meddelelsen

Ved ikke om det hjælper dig, men jeg var også ude for at lyden var væk "uden
grund". Jeg kom under min søgen til at kigge på opsætningen

Realtek HD Audio Manager
Og der var der sket nogle forkerte indstillinger. Jeg prøvede mig frem og så
var lyden der pludselig igen.

Mvh.

Sigurno