MS Windows
briani 27239
Hvad er det.
Fra : Joas

Dato : 11-06-08 19:16

Ved opdatering af Windows ( 2000pro) ser jeg af og til at der installeres
"værktøj til fjernelse af skadelig software"

Hvad er det og hvor ligger det ?

Mvh.
Jonas

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 11-06-08 19:26

"Joas" <Joas@ikkemail.dk> skrev i meddelelsen
> Ved opdatering af Windows ( 2000pro) ser jeg af og til at der installeres
> "værktøj til fjernelse af skadelig software"

> [...]
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=AD724AE0-E72D-4F54-9AB3-75B8EB148356

Hva med den?

Mvh
Stampe

Fra : Joas

Dato : 11-06-08 19:48

"Allan S. Kristiansen" <allan@harlvig.dk> skrev i en meddelelse >
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=AD724AE0-E72D-4F54-9AB3-75B8EB148356

> Hva med den?
>
> Mvh
> Stampe

Jo. men det undrer mig at der installeres opdateringer til det program (
hvis det er det) når jeg ikke har programmet installeret ?

Er det iøvrigt godt ?

V.h.
Jonas

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 11-06-08 20:41

> Jo. men det undrer mig at der installeres opdateringer til det program (
> hvis det er det) når jeg ikke har programmet installeret ?
>
> Er det iøvrigt godt ?

Som de selv skriver så erstatter det ikke et AV prog. eller noget andet -
mig bekendt har jeg ikke haft nogle prob. med de opdateringer på nogen
måde - så jeg vil anbefale dig bare at lade den sig installere.

> Er det godt? - jeg tror ikke det skader
> Når jeg ikke har programmet installeret? - Det har du også, det hedder
> KB89XXXX et eller andet

Mvh
Stampe

Fra : Lars E. P.

Dato : 12-06-08 07:02

Wed, 11 Jun 2008 20:48:12 +0200, skrev "Joas" <Joas@ikkemail.dk> :

>Jo. men det undrer mig at der installeres opdateringer til det program (
>hvis det er det) når jeg ikke har programmet installeret ?

> [...]

Det er ikke en opdatering. Det er et selvstændigt program som køres 1
gang hvorefter det slettes.

Om det er godt eller dårligt ved jeg ikke, men bare lad det køre - det
skader ikke.

Hilsen Lars

Fra : Lars E. P.

Dato : 12-06-08 07:30

Thu, 12 Jun 2008 08:02:04 +0200, skrev Lars E. P.
<nyheder@SLETplakaten.dk> :

> [...]
>gang hvorefter det slettes.
>
>Om det er godt eller dårligt ved jeg ikke, men bare lad det køre - det

Bare for en god ordens skyld, så er her beskrivelsen af programmet som
den findes i MS Update:

" Windows Værktøj til fjernelse af skadelig software - juni 2008
(KB890830)
Når dette værktøj er hentet, kører det én gang for at kontrollere, om
computeren er inficeret med visse udbredte skadelige programmer
(inklusive Blaster, Sasser og Mydoom), og hjælper med at fjerne de
inficerede filer, der findes. Hvis der findes en inficeret fil, viser
værktøjet en statusrapport, næste gang du starter computeren. En ny
version af værktøjet kan hentes hver måned. Hvis du vil køre værktøjet
manuelt på computeren, kan du hente en kopi fra Microsoft Download
Center, eller du kan køre en onlineversion fra microsoft.com. Dette
værktøj er ikke en erstatning for et antivirusprodukt. Du bør bruge et
antivirusprogram for at beskytte din computer. "

Hilsen Lars

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-06-08 15:53

"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse
> Det er ikke en opdatering. Det er et selvstændigt program som køres 1
> gang hvorefter det slettes.
>
> Om det er godt eller dårligt ved jeg ikke, men bare lad det køre - det
> skader ikke.

Det har ikke noget med Windows Defender at gøre? Spørger bare af
nysgerrighed.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.

Fra : Lars E. P.

Dato : 16-06-08 06:29

Sun, 15 Jun 2008 16:53:07 +0200, skrev "Jørgen Nielsen"
<longhorn_1969nomorespam@hotmail.com> :

>"Lars E. P." <nyheder@SLETplakaten.dk> skrev i en meddelelse

>Det har ikke noget med Windows Defender at gøre? Spørger bare af
>nysgerrighed.

Nej.

Hilsen Lars