MS Windows
briani 27239
Java alternativ
Fra : Thore

Dato : 10-06-08 10:02

Har Java(TM) 6 update 6 installeret, og den fylder jo...

Bruger den kun til at logge på netbank, og det virker lidt voldsomt...
Er der noget alternativ til den, der virker til netbank?
Erindrer at MS engang havde noget, men kan ikke finde noget om det...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 10-06-08 14:42

Thore <dinotec@mail.invalid> wrote in

> Har Java(TM) 6 update 6 installeret, og den fylder jo...

Da ikke med de størrelser på harddiske man har idag.

> Bruger den kun til at logge på netbank, og det virker lidt
> voldsomt... Er der noget alternativ til den, der virker til
> netbank? Erindrer at MS engang havde noget, men kan ikke finde
> noget om det...

Microsofts egen VM er ikke længere supporteret, af Microsoft. Du ska'
bruge Sun's Java til bl.a Danske Banks Netbank, når det er Windows.

Ellers prøv med Active Card og Linux eller en Macintosh

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : Lars E. P.

Dato : 11-06-08 06:56

10 Jun 2008 13:41:38 GMT, skrev Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
:

>Thore <dinotec@mail.invalid> wrote in
>

>Ellers prøv med Active Card og Linux eller en Macintosh

Er det ikke endnu volsommere end bare at beholde Java?

Hilsen Lars

Fra : Thore

Dato : 11-06-08 12:13

On 10 Jun 2008 13:41:38 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Thore <dinotec@mail.invalid> wrote in

>Da ikke med de størrelser på harddiske man har idag.

Finder det irriterende at man skal have et program på 115MB installeret
for at logge på netbank....

>Microsofts egen VM er ikke længere supporteret, af Microsoft. Du ska'
>bruge Sun's Java til bl.a Danske Banks Netbank, når det er Windows.

Ligeså med Sydbank...

>Ellers prøv med Active Card og Linux eller en Macintosh

Lige voldsomt nok...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-06-08 12:40

> Finder det irriterende at man skal have et program på 115MB
> installeret for at logge på netbank....

Hva' fylder din Windows?

--
Literary prizes are like hemorrhoids. Eventually ever asshole gets one.

Fra : Thore

Dato : 11-06-08 15:09

On 11 Jun 2008 11:39:33 GMT, Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com>
wrote:

>Thore <dinotec@mail.invalid> wrote in

>Hva' fylder din Windows?

C:\ Kun Windows XP + SpywareBlaster + SpywareGuard + Avast 4 + Java +
div. 3354 MB

D:\Alle programmer + datafiler til dem 2820 MB

En anden irriterende ting: Office 2000 er installeret i
D:\Programmer\Microsoft Office.
Alligevel ligger der en masse "slag" i C:\Programmer\Microsoft
Office\Office12.... irriterende...:(

Hovsa.... ser lige nu, at Google Earth er installeret på C:... hmmm...

Fra : N_B_DK

Dato : 12-06-08 08:27

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> wrote in message

> Hva' fylder din Windows?

Spiller det nogen rolle, for om det er voldsomt at java skal fylde
115-130MB ?

--
MVH. N_B_DK
KVM consol købes (1024X768 eller højere)

Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-08 08:31

> Spiller det nogen rolle, for om det er voldsomt at java skal fylde
> 115-130MB ?

Microsoft.NET fylder 181MB, så Java er faktisk forholdsvis lille.

--
MooreHojer

Fra : _

Dato : 11-06-08 14:56

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Finder det irriterende at man skal have et program på 115MB installeret
> for at logge på netbank....

Du må være født i et postnummer > 5999.

Fra : Thore

Dato : 11-06-08 15:11

?

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-06-08 15:32

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i

> ?

Jeg vil tro at han mener at det kun kan være jyder (postnummer 6xxx og
opefter) der har computere der er så små at 115 MB er meget.

Fra : Thore

Dato : 11-06-08 19:11

On Wed, 11 Jun 2008 16:32:07 +0200, "Philip Nunnegaard"
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

>"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i

>Jeg vil tro at han mener at det kun kan være jyder (postnummer 6xxx og
>opefter) der har computere der er så små at 115 MB er meget.

115 MB er ikke meget.... men til formålet synes jeg det er meget..

Grundlaget er såmænd simpelt:

1. Jeg har 3 diske i maskinen, 1 til OS, en til programmer, dokumenter
m.v, og en til backup.

2. Den 3. disk er formatteret som Fat32 (fordi jeg så kan "få fat" i den
ved at boote fra en diskette)

3. Jeg bruger Ghost 9 til image-backup til denne 3. HD. Ghost 9 kan
gemme image's op til 2 GB.

4. Når jeg tager min ½-ugentlige backup fylder imaget af C: eller
D:under 2 GB, så Ghost-imaget bliver som een fil (f.x. C110908.gho)
og ikke med flere *.ghs'er.

Af ovenstående grunde irriterer det mig, hvis programmer fylder
"urimeligt meget", hvilket var baggrunden for det oprindelige indlæg...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

(Erstat evt .INVALID med .DK hvis du mailer direkte)
Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 11-06-08 22:54

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i meddelelsen

> 115 MB er ikke meget.... men til formålet synes jeg det er meget..

Men desværre er det nok det eneste alternativ, med mindre du gerne vil
afskære dig selv fra at logge på netbank.
Jeg ved så ikke hvad denne java skal gøre godt for i et loginsystem. Måske
noget med sikkerhed?
I så fald ofrer jeg gerne de 115 MB af min harddiskplads.

Hvis ikke det har noget med sikkerhed at gøre, finder jeg det til gengæld
også underligt at det kræver java.

Microsofts VM er heldigvis forlængst udgået.

Når jeg siger "heldigvis" er det fordi jeg stadig kan huske, hvordan
forskellige hjemmesider blev ubrugelige, hvis jeg ikke lige havde dén
java-ting, som de forudsatte at man havde. Og hvis det var MS VM, var man
tilmed afhængig af hvilken specifikke version man havde.

Kort sagt: Uanset hvad man gjorde, ville en vis procentdel af alle
hjemmesider være ubrugelige.

Fra : MooreHojer

Dato : 12-06-08 07:28

> [...]
> afskære dig selv fra at logge på netbank.
> Jeg ved så ikke hvad denne java skal gøre godt for i et loginsystem. Måske

Der udnyttes at java er et "rigtigt" programmeringssprog og derfor bl.a. kan
komme i kontakt med filsystemet og har diverse krypteringsmoduler indbygget.
Så din nøgle ligger i krypteret format på din computer og det er så den Java
hiver fat i.

Samtisigt er der ikke helt samme mulighed for at aflurer password i
"programmet" som hvis det skulle angive i "normale" tekstbokse i html
(standardsprog for hjemmesider)

Så ja, det er grundet sikkerhed at der benyttes Java.

--
MooreHojer

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 12-06-08 15:32

"MooreHojer" <simon@moorehojer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> (standardsprog for hjemmesider)
>
> Så ja, det er grundet sikkerhed at der benyttes Java.

Så var min formodning rigtig. Og så er 115 MB jo en god investering i at
mindske risikoen for at få sin konto lænset.