Fra word til excel: linieskift i tabelcell~
Fra : Søren Midtiby

Dato : 27-06-08 13:24

Kære gruppe.

Dette er sikkert en gammel traver, men jeg har ikke kunnet finde løsningen
på www.

Jeg har en masse data (adresser m.v.) der skal kopieres fra tabeller i word
2003 til regneark i excel 2003

Problemet er, at der er flere linier i mange af cellerne i word, og når jeg
kopierer over i excel (uanset hvordan jeg gør det!), bliver det altid til
flere rækker i excel.
Jeg har brug for, at én række i word bliver til én række i excel med
linieskift i (lige som når man taster Alt-Enter)

Skal man til at lave en excel-makro, hvilket jeg ikke kender ret godt, eller
er der en enklere løsning?

På forhånd tak

mvh

Søre nMidtiby

Fra : Klaus H

Dato : 27-06-08 15:46

"Søren Midtiby" <soren@midtiby.dk> skrev i en meddelelse news:4864dbd6$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> linieskift i (lige som når man taster Alt-Enter)
>
> Skal man til at lave en excel-makro, hvilket jeg ikke kender ret godt, eller

Prøv: Klik i tabellen .
Tabel - konverter - tabel til tekst - vælg semikolon som separering.
Gem unde4r andet navn.
Prøv at åbne dokumentet med excel.

Klaus H