Problemer med Compaq 5696
Fra : Madman

Dato : 20-07-01 09:39

Jeg har haft en del problemer med min CPQ-5696 PIII-500 MHz Skumpak.

1. CPQ5696 vil ikke starte op når der er CD indlagt i den
eftermonterede CD-brænder uanset rækkefølge af drev og konfiguration .
Jeg har før prøvet med HP 7200i og nu Plextor 16x10x40. ( Jeg er
opmærksom på at kablerne er specialt til Cable Select og har udskiftet
dem. )
Løsning : Promise ATA 100 Controller til harddiskene.

2. En del 3D - spil kørte for langsomt
Løsning : Asus V-6800 G-Force ( Det var rigtig godt dengang. )

3. Den indbyggede IBM 16,5 GB harddisk var meget langsom både til at
hente data og til at "boote" op.
Løsning : IBM 75 GPX 45 GB ( Den virker faktisk endnu )

4. En del spil virker ikke med det indbyggede Diamond lydkort.
Løsning : Soundblaster Live 1024 ( Kæmpe forskel )

5. Indbygget netkort er kun 10 Mb/s
Løsning : 10/100 Mb/s PCI netkort

6. Caps-Lock lampe virker kun sommetider under WIN-ME.
Løsning : Lad være med at kikke på lysdioden på tastaturet.

7. BIOS har kun få og enkle funktioner.
Løsning fra Compaq : Disse indstillinger rager ikke brugeren.

8. Efter insætning af Promise Controller går computeren i dvale efter
ca. en time og kan desværre ikke vækkes igen. Der har i øvrigt altid
været problemer med dvalefunktionen - konstruktionsfejl ?!

Løsnings foreslag:

Asus A7M266 ATX
Atlon TBird 1,4 MHz 266 FSB
Silverado 50 MK2 køler
Kabinet AOpen HQ08 ATX 300W
Ram 256 Mb DDR SDRAM PC-2100 Apacer

Hvis jeg vælger denne løsning har det den fordel, at min datter kan få
en komplet CPQ-5696 i original konfiguration til at skrive stil og
lignende på.

Hilsen Madman

Fra : Mercenary

Dato : 20-07-01 10:15

Problemer med en Compaq ???

Det er da vist ikke nogen nyhed.
Alle jeg kender der har haft Scumpaq har ikke haft andet end problemer.
Byg skidtet selv....og få meget mere for pengene...

/Merc.

Fra : Darkh

Dato : 20-07-01 12:15

Jeg har nu aldrig haft problemer med mine Compaq maskiner, den sidste jeg
havde var en ganske udemærket MP3 afspiller...lige bortset fra at den skulle
godt af vejen i et skab for at blæseren ikke overdøvede musikken.

Jesper

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 20-07-01 20:45

"Mercenary" <to@dae.dk> wrote in message
> [...]
> Alle jeg kender der har haft Scumpaq har ikke haft andet end problemer.
> Byg skidtet selv....og få meget mere for pengene...

Det er bare UFATTELIGT at det aldrig når længere end dem der har problemerne
og deres venner, som bliver forfulgt med disse :)
Folk køber dem stadig!

Med hensyn til dit problem har jeg en P3-550 (5xxx) som også har en del
problemer.
Mange af dem blev løst ved at installere Avanceret Strømstyring (APM) vha
'Tilføj ny hardware' i kontrolpanelet. Den kløjs MEGET i det under
installationen
af denne, men det hjælper en del.

Ellers skift bundkortet! Det er det som de ikke kan finde ud af at lave, nok
fordi det er en medarbejders søn der har købt "Elektronik for begyndere"
sættet
i BR og ellers bare kaster terninger om hvor de forskellige ting skal sidde
:)

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-07-01 09:51

"Ronni - The real one :)" <ronni1@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
problemerne
> og deres venner, som bliver forfulgt med disse :)
Hej
Inden jeg fik min egen Compaq var jeg meget nervøs får man hørte ikke om
andet end de problemer som folk havde med deres Scumpaq
f.eks kender jeg nogen på Danfoss og de har/har haft mange problemer med
deres P.C'ere.
Min som er en 7000T med 1000MHz P!!! den kører og kører aldrig problemer,
dog har jeg smidt det forb....... USB keyboard ud, maskinen går
tilsyneladende i dvale på USB så den først vågner når den første key er
trykket ned Ireterende.
De maskiner jeg har haft før har alle været hjemmebyggede,
386-486-P166-K62/266-celly466 har prøvet lidt af hvert
Men må sige dette forsøg med Compaq er gået godt, savner dog at kunne rode
med bios.
Det må dog også lige siges at den er en anelse langsommere end en
hjemmetunet P.C. men tilgengæld er den klippestabil kan ikke
huske hvordan en blå skærm ser ud
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 11:05

Hejsa

"Paul Østerby Sørensen" <paul@sorensen.as> wrote in message
> .......... kan ikke
> huske hvordan en blå skærm ser ud

Den er vistnok.... øøøhhh.... Blå mener jeg
Ser den heller aldrig på min Compaq.

Mvh Hauge

Fra : Ronni - The real one~

Dato : 21-07-01 12:42

> [...]
> andet end de problemer som folk havde med deres Scumpaq
> f.eks kender jeg nogen på Danfoss og de har/har haft mange problemer med

Hvis du netop har hørt at folk har haft problemer med mærket Compaq
hvorfor køber du det så ? Når du så samtidig er nervøs for at det er noget
crap du køber.
Det svare til at du spiser æg fra en bestemt producent, selv om du har hørt
at der er flere mennesker der har fået salmonella! Men du gør det alligevel
?

Det er sådan noget jeg ikke forstå!!!
Hvis man er i tvivl om det er godt eller dårligt det man køber, bør man lade
være med at købe det eller undersøge det først. Eller holde sig
til det man ved hvad er - i dette tilfælde hjemmebygget computere.

mVh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 21-07-01 14:51

> [...]
> være med at købe det eller undersøge det først. Eller holde sig
> til det man ved hvad er - i dette tilfælde hjemmebygget computere.

Hej Ronni
Man kan jo få et tilbud der er så godt at man skal være en jubelidiot for at
sige nej.
En anden ting hvis man ikke selv prøver noget kan man ikke udtale sig med
vægt om det.
Jeg har bygget mange P.C'ere gennem tiderne, der får man også hvad man
betaler for, man kan jo bl.a herinde se alle de store og små problemer folk
får fordi de kun vil købe det billigste.
Nu vil jeg ikke starte en religionsstrid men folk sparer og køber Via
chipsæt istedet for AMD og får problemer med deres Lydkort.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Hauge

Dato : 21-07-01 09:56

Hejsa

"Madman" <emh@pc.dk> wrote in message
> Hvis jeg vælger denne løsning har det den fordel, at min datter kan få
> en komplet CPQ-5696 i original konfiguration til at skrive stil og
> lignende på.

Jeg kender flere med CPQ-5696 har også selv een, og ingen af os har haft
nogen problemer med denne computer, uanset hvad der er stoppet i af
hardware, så er det mon fejl 40?

Mvh Hauge