DVD drev er blevet levende?!?!
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 04-07-08 21:40

WTF? Lige pludselig begynder mit DVD drev at åbne og lukke som var det
besat Til sidst lukker det igen og åbner en dialog box med at jeg
har et blankt medie i brænderen (drevet er tomt!) og hvad jeg vil gøre
nu. Det er temmelig mystisk. Nogen der har prøvert noget lignende? Det
skal lige siges, at der intet mønster er i adfærden. For et par dage
siden sad konen og jeg og så film på maskinen, og så begyndte den lige
pludselig at gå helt amok. Det kommer bare lige pludselig og kan ikke
fremprovokeres.

Vi snakker en G4 MDD med Leopard (netop opdateret til 10.5.4, og den
har så ikke gjort det - endnu!).

Thomas Schreiber
http://mayfly.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-08 22:02

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> siden sad konen og jeg og så film på maskinen, og så begyndte den lige
> pludselig at gå helt amok. Det kommer bare lige pludselig og kan ikke

Har du noget HP-værk ala printer, alt-i-et, scanner osv. sat til, hvor
du har installeret drivere fra medfølgende CD'ere? - for så vil jeg
sige, at det ikke er usædvanligt. - Jeg har set og hørt om det samme på
både B&W G3, G4 og G5, - men dog aldrig så hidsigt, som I oplever det...

Hvis du har installeret originalt HP software, vil jeg anbefale at
afinstallere det med HPs egen 'uninstaller' fra CD'en og derefter bruge
Gutenprint 5.2.x til printere.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/15970

> Vi snakker en G4 MDD med Leopard (netop opdateret til 10.5.4, og den har
> så ikke gjort det - endnu!).

Altså - skuffen åbner og lukker ikke af sig selv lige nu...?

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 05-07-08 14:12

On 2008-07-04 23:01:55 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> Hvis du har installeret originalt HP software, vil jeg anbefale at
> afinstallere det med HPs egen 'uninstaller' fra CD'en og derefter bruge

Har intet kørende af det du skriver, og har ikke engang en printer sat
til. Generelt bruger jeg aldrig de medfølgedne CD'er men henter nyeste
drivere på nettet.

> Altså - skuffen åbner og lukker ikke af sig selv lige nu...?
>
> mvh. Erik Richard

Nej, men det kommer ud af det blå, måske efter 5min eller efter 45min.
Det er fuldstændigt random.
Thomas Schreiber
http://mayfly.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 05-07-08 14:19

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> fremprovokeres.
>
> Vi snakker en G4 MDD med Leopard (netop opdateret til 10.5.4, og den har

Du er da bare /alt/ for uheldig med Mac ;) Har du googlet det?

Jeg faldt over denne her:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=6787118

Det er godt nok et meget specifikt problem og en speciel løsning, men
det ku' jo være et eller andet hardware'ish der er galt hos dig også ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-07-08 09:04

On 2008-07-05 15:19:23 +0200, Peter Farsinsen <fornavn@efternavn.dk> said:

> Du er da bare /alt/ for uheldig med Mac ;) Har du googlet det?

Ja det er helt vildt

> [...]
>
> Det er godt nok et meget specifikt problem og en speciel løsning, men
> det ku' jo være et eller andet hardware'ish der er galt hos dig også ;)

Min Mac er som den kom fra fabrikken med undtagelse af mere ram, så der
er ikke noget der sidder og trykker nogen steder fordi det er et
"ukorrent drev". Der er et friskinstalleret 10.5 opdateret til 10.5.4
og den gør det stadig. Jeg fatter det ikke.

Thomas Schreiber
http://mayfly.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 06-07-08 09:36

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> "ukorrent drev". Der er et friskinstalleret 10.5 opdateret til 10.5.4 og
> den gør det stadig. Jeg fatter det ikke.

Har du tjekket dine ram, tilslutningen af drevet etc?

I denne tråd
(http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=7054454�)
nævnes dårlige ram som en mulig årsag.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-07-08 12:15

Thomas Schreiber wrote:

> [...]
> "ukorrent drev". Der er et friskinstalleret 10.5 opdateret til 10.5.4 og
> den gør det stadig. Jeg fatter det ikke.

Hvordan var det nu, da Onkel Joakim ville uddrive den onde ånd -
Hexadetrick? - Kan du ikke bruge lidt woodoo og uddrive de onde ånder.?

OK, helt seriøst. - Prøv at oprette en ny bruger og kør fra den og se
så, om det gentager sig...

Hvilket mærke og modelnr. er drevet? - Det står i Systemprofil - 'Om
denne Mac' -> 'Flere oplysninger'...

En anden tanke... - Kan drevet have forskubbet sig den halve millimeter,
som kan være nok, - da du hentede den?

PS. - jeg har i øvrigt fundet et rent USB 2.0 kort, der er taget ud fra
en anden Mac G4...

mvh. Erik richard