Opdatering til 10.5.4?
Fra : KentBM

Dato : 04-07-08 20:13

I går aftes kom opdateringen til 10.5.4. Jeg startede
softwareopdatering, som fandt en opdatering. Denne startede jeg og
svarede ok til at restarte Macbooken.

Og så skete der ikke rigtigt mere end der blev med at stå noget med
"udfører afviklingsinstruktioner" og antal procentlinien rørte sig ikke
i over en halv time.

Til sidst valgte jeg at slukke maskinen og starte den igen. Hvilket gik
uden problemer.

Men nu kan maskinen ikke genkende min iPod og jeg kan ikke se
opdateringen i listen og disse.

I følge softwareopdatering, så er min maskine helt opdateret, men kan
jeg være sikker på det? Kan jeg rulle opdateringen tilbage og prøve igen?

--

Kent

Fra : KentBM

Dato : 04-07-08 20:20

KentBM skrev:
> I følge softwareopdatering, så er min maskine helt opdateret, men kan
> jeg være sikker på det? Kan jeg rulle opdateringen tilbage og prøve igen?

Det hjalp at installere iPod understøttelse fra Leopard-disken, men der
kan vel være andre ting, som lige pludseligt ikke virker. Hvis altså
10.5.4 opdateringen ikke er kommet rigtigt på plads.

--

Kent

Fra : Jon

Dato : 04-07-08 21:00

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Det hjalp at installere iPod understøttelse fra Leopard-disken, men der
> kan vel være andre ting, som lige pludseligt ikke virker. Hvis altså
> 10.5.4 opdateringen ikke er kommet rigtigt på plads.

1) Sett inn in Leopard-DVD og kjør Disk Utility -> Repair disk
2) Gå til www.apple.com/support/downloads. Last ned 10.5.4 standalone
installer, gjerne den fulle Combo-utgaven som skal dekke alle
oppdateringer fra 10.5.0 til og med 10.5.3 opp til 10.5.4. Kjør den. La
maskinen stå og arbeide til den er ferdig.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc

Fra : KentBM

Dato : 08-07-08 20:24

Jon skrev:
> 1) Sett inn in Leopard-DVD og kjør Disk Utility -> Repair disk
Jeg kunne ikke finde Disk Utility på Leopard-DVDen, måske fordi det er
en upgrade? Men kørte Disk Utility der lå på Macbooken.
> [...]
> oppdateringer fra 10.5.0 til og med 10.5.3 opp til 10.5.4. Kjør den. La
> maskinen stå og arbeide til den er ferdig.
Dette er gjort. Der har ikke været flere problemer, så det er nok i
orden. Tak for hjælpen.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-07-08 10:17

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Jeg kunne ikke finde Disk Utility på Leopard-DVDen, måske fordi det er
> en upgrade? Men kørte Disk Utility der lå på Macbooken.

Hvis jeg husker rigtigt, skal man boote fra Mac OS X DVD'en og afbryde
installationen af Mac OS X. Herefter kan man finde Disk Utility oppe
under et af menupunkterne og så køre den. Det er sikkert godt nok, det
du har gjort, hvis du fik lov til det. Essensen er, at man ikke kan
reparere den disk, der er bootet fra, og du bootede jo fra DVD'en.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-08 21:42

KentBM wrote:
> [...]
> i over en halv time.
>
> Til sidst valgte jeg at slukke maskinen og starte den igen. Hvilket gik

Ups! - én mere... Du var dog mere heldig end han var. - han kunne ikke
starte igen og måtte ominstallere systemet...

> [...]
>
> I følge softwareopdatering, så er min maskine helt opdateret, men kan
> jeg være sikker på det? Kan jeg rulle opdateringen tilbage og prøve igen?

Ikke såvidt jeg véd, - men du kan hente Mac OS X 10.5.4ComboUpdate og
køre den. Skulle alt så ikke være blevet opdateret, vil comboen gå det
hele igennem så at sige og gøre det færdig.
http://www.apple.com/support/downloads/macosx1054comboupdate.html

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 22:20

> Ups! - én mere... Du var dog mere heldig end han var. - han kunne ikke
> starte igen og måtte ominstallere systemet...

vel blot en archive/install ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-08 22:34

Thomas von Hassel wrote:

> vel blot en archive/install ?

Det véd jeg ikke... - han skrev bare - "...I had to reinstall the system..."

mvh. Erik Richard