Sådan
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 19:36

<http://www.tuaw.com/2008/07/04/axel-springer-ag-moves-to-mac/>

"Axel Springer AG, Germany's largest newspaper publisher, is moving its
entire organization -- 12,000 computers -- to the Mac platform."

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:37

> <http://www.tuaw.com/2008/07/04/axel-springer-ag-moves-to-mac/>
>
> "Axel Springer AG, Germany's largest newspaper publisher, is moving its
> entire organization -- 12,000 computers -- to the Mac platform."

<http://www.heise.de/newsticker/Axel-Springer-Verlag-stellt-komplett-auf
-Apple-Rechner-um--/meldung/110435>

- hvorfra jeg citerer:

=
Der Axel-Springer-Verlag will konzernweit nur noch Apple-Rechner
benutzen. Zum Einsatz kommt die gesamte Hardware-Palette vom Macbook
(Pro) über das Macbook Air, den iMac bis zum MacPro. Das iPhone will der
Verlag ebenfalls verwenden. Lediglich die Mac-Server fehlen in der
Ankündigung.

In einem Youtube-Video begründet der Vorstandsvorsitzende Mathias
Döpfner den Umstieg gegenüber den Verlagsmitarbeitern damit, dass
Mac-Rechner traditionell für alle Layout-Arbeiten benutzt würden sowie
mit ihrer Bedienerfreundlichkeit: "Die Apple-Rechner sind leichter zu
bedienen als alle anderen." Als dritten Grund führt er an, dass Apple
"die schönsten Rechner" herstelle. Viertens seien die Geräte in
Anschaffung und Wartung günstiger als die bisherigen.

Damit werde der Axel-Springer-Verlag größter Apple-Firmenkunde in
Europa, weltweit ist er nach Google die Nummer zwei, sagte Döpfner. Auf
den Rechnern werde je nach Bedarf Mac OS X oder Windows XP/Vista laufen.
Die Umstellung werde in einem Zeitraum von fünf Jahren erfolgen. Über
die Kosten und die Anzahl der Rechner wollte der Konzern gegenüber heise
online keine Angaben machen.
=

Så kun når det drejer sig om Leopard Server viger de tilbage - de
beholder nok deres HP-UX, eller hvad de nu benytter ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 20:40

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Så kun når det drejer sig om Leopard Server viger de tilbage - de
> beholder nok deres HP-UX, eller hvad de nu benytter ...

Nok fordi 10.5 server slet slet ikke er gennembagt ...især til cross
platform behov ... Hvis de er som den slags virksomheder er flest har de
nok Win2003 server setups...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-08 20:47

> Nok fordi 10.5 server slet slet ikke er gennembagt

Ja, rigtigt tilfreds er jeg heller ikke med min Leopard Server, men jeg
har dog bestilt /Leopard Server Bible/, som skulle udkomme 20. oktober.

Jeg går ud fra at de ikke gentager det, der i forvejen står i /Leopard
Bible/ ... det bliver så 1000 sider dokumentation.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-08 21:02

Thomas von Hassel wrote:
> <http://www.tuaw.com/2008/07/04/axel-springer-ag-moves-to-mac/>
>
> "Axel Springer AG, Germany's largest newspaper publisher, is moving its
> entire organization -- 12,000 computers -- to the Mac platform."

Yank! - Bare det var mig, der havde lavet den handel med dem.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 21:06

> Yank! - Bare det var mig, der havde lavet den handel med dem.

eftersom de er store nok til at have en key account hos Apple så handler
de nok direkte hos moderskibet ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-07-08 21:51

Thomas von Hassel wrote:

> eftersom de er store nok til at have en key account hos Apple så handler
> de nok direkte hos moderskibet ...

Ja, desværre...

mvh. Erik Richard