/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
10.5.4 er klar :)
Fra : Michael Holm


Dato : 30-06-08 21:27

10.5.4 er klar :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

 
 
Erik Richard Sørense~ (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 30-06-08 21:56



Michael Holm wrote:
> 10.5.4 er klar :)

ja, men endnu kun via SU...

mvh. Erik Richard
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Henrik Münster (30-06-2008)
Kommentar
Fra : Henrik Münster


Dato : 30-06-08 22:30

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Michael Holm wrote:
> > 10.5.4 er klar :)
>
> ja, men endnu kun via SU...

Og det virker bare perfekt. iCal kommer op på ver. 3.0.4, kan jeg se.
--
Henrik Münster
Esbjerg
Danmark

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 01:15


Henrik Münster wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Michael Holm wrote:
>>> 10.5.4 er klar :)
>> ja, men endnu kun via SU...
>
> Og det virker bare perfekt. iCal kommer op på ver. 3.0.4, kan jeg se.

- Og nu er de også til downloads...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-07-08 13:16

Erik Richard Sørensen wrote:
>> 10.5.4 er klar :)
>
> ja, men endnu kun via SU...

Mmmh. Det er slet ikke bøvlet nok at opdatere sit system, når man bare
skal klikke på en enkelt knap ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 14:47


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>> 10.5.4 er klar :)
>>
>> ja, men endnu kun via SU...
>
> Mmmh. Det er slet ikke bøvlet nok at opdatere sit system, når man bare
> skal klikke på en enkelt knap ;)

Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
opdatering...

Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
Jeg har stort set alle developer værktøjer installeret på begge
maskiner, så det kunne godt tyde på, at disse pakker bliver opd. med
comboopd., men ikke med client via SU...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-07-08 15:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Peter Farsinsen wrote:
> > Erik Richard Sørensen wrote:
> >>> 10.5.4 er klar :)
> >>
> >> ja, men endnu kun via SU...
> >
> > Mmmh. Det er slet ikke bøvlet nok at opdatere sit system, når man bare
> > skal klikke på en enkelt knap ;)
>
> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...


om du kører den via en download eller via SoftwareUpdate giver dig
hverken mere eller mindre "hånd i hanke" med hvad der bliver
installeret. Du kan jo kigge i BOM filerne og se at det er det samme der
bliver installeret.


>
> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
> Jeg har stort set alle developer værktøjer installeret på begge
> maskiner, så det kunne godt tyde på, at disse pakker bliver opd. med
> comboopd., men ikke med client via SU...

En Combo update 10.5.4 fylder 561MB .. en delta update fylder 88MB ...

/thomas

Peter Farsinsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-07-08 15:07

Erik Richard Sørensen wrote:
>>> ja, men endnu kun via SU...
>>
>> Mmmh. Det er slet ikke bøvlet nok at opdatere sit system, når man bare
>> skal klikke på en enkelt knap ;)
>
> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...

Ja, ja. Jeg driller bare, fordi jeg stadig ikke forstår, at du gider
bøvle med at opdatere manuelt.

> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
> Jeg har stort set alle developer værktøjer installeret på begge
> maskiner, så det kunne godt tyde på, at disse pakker bliver opd. med
> comboopd., men ikke med client via SU...

Jeg ved ikke, hvordan det virker, men såvidt jeg har forstået, kan man
opdatere fra (eksempelvis) 10.5 til 10.5.4 med én opdatering, hvis man
bruger ComboUpdate. Hvis det er tilfældet /vil/ den naturligvis flyde
mere end den enkelte opdatering fra 10.5.3 -> 10.5.4 - det giver sig
selv. Min teori er derfor, at du downloader mere, end du i virkeligheden
har brug for. Jeg tror ikke på, at comboupdaten opdaterer noget SU ikke
opdaterer.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

iSteen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : iSteen


Dato : 01-07-08 15:46

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...

Jeg bruger udelukkende SU - og fik i går aftes opdatering inden jeg gik
i seng

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 16:07


iSteen wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
>> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
>> opdatering...
>
> Jeg bruger udelukkende SU - og fik i går aftes opdatering inden jeg gik
> i seng

Det gjorde jeg også. - Filerne var til download godt 2 timer efter, de
var på SU... - Men jeg nåede kun at opdatere min MacPro...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Per Rønne (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-07-08 16:24

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Peter Farsinsen wrote:
> > Erik Richard Sørensen wrote:
> >>> 10.5.4 er klar :)
> >>
> >> ja, men endnu kun via SU...
> >
> > Mmmh. Det er slet ikke bøvlet nok at opdatere sit system, når man bare
> > skal klikke på en enkelt knap ;)
>
> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...
>
> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
> Jeg har stort set alle developer værktøjer installeret på begge
> maskiner, så det kunne godt tyde på, at disse pakker bliver opd. med
> comboopd., men ikke med client via SU...

Måske fordi SU 'læser' hvad der allerede er installeret, og derfor kun
installerer derfra og op til hvad der er brug for.

Mens din cumbo-update går ud fra at du har en ren 10.5.0 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Morten Reippuert Knu~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 01-07-08 16:56

On 2008-07-01 15:47:14 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

>
> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...

Du har ikke en pind mere styr på det fordu du enter en fil manuelt. Det
er stadig installer scriptet der fortager opdateringen og på 10.5 med
flade pakker kan du ikke pille i i installerscriptet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Morten Reippuert Knu~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 01-07-08 16:56

On 2008-07-01 15:47:14 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
> Jeg har stort set alle developer værktøjer installeret på begge
> maskiner, så det kunne godt tyde på, at disse pakker bliver opd. med
> comboopd., men ikke med client via SU...

jo de gør...

En Combined update fylder iøvrigt ikke kun 139MB.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thorbjørn Ravn Ander~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-07-08 19:40

Erik Richard Sørensen skrev den 01-07-2008 15:47:

> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
> opdatering...

Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad præcis er det "hånd i hanke" indebærer?

Du kan jo stadig sige ja eller nej til en softwareopdatering.

> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -

Din QuickSilver kan vist ikke køre 64 bit, det kan MacPro'en vist godt.


--
Thorbjørn Ravn Andersen "... plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 22:25


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev den 01-07-2008 15:47:
>> Måske ikke, men mon ikke det er rimelig kendt her i gruppen, at jeg
>> foretrækker at have lidt hånd i hanke med det, der laves ved en
>> opdatering...
>
> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad præcis er det "hånd i hanke" indebærer?
> Du kan jo stadig sige ja eller nej til en softwareopdatering.

At netforbindelsen ikke ryger midt i det hele, - og at jeg er 100%
sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_ opdateret.

Jeg _har_ prøvet med SU en enkelt gang til en 10.4.x opd., hvor Stofanet
gik ned midt i det hele - med det resultat, at jeg måtte geninstallere
Tiger helt fra grunden.

>> Fx. fylder SU opd. kun ca. 80mb, mens en manuel installering af
>> ComboUpdate installerede knap 139mb på min MacPro og knap 95mb på min
>> QuickSilver, - så der _er_ altså ting, der ikke opdateres via SU... -
>
> Din QuickSilver kan vist ikke køre 64 bit, det kan MacPro'en vist godt.

Korrekt - med det lille 'men', at den ene af PCI slot'ene er en
64bits..-) - men det har jo intet med systemet at gøre på den....

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-07-08 22:39

Erik Richard Sørensen wrote:
>> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad præcis er det "hånd i hanke" indebærer?
>> Du kan jo stadig sige ja eller nej til en softwareopdatering.
>
> At netforbindelsen ikke ryger midt i det hele, - og at jeg er 100%
> sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_ opdateret.

Det har ingen betydning mere. Først hentes hele opdateringen, så
genstarter Mac'en og installeren køres. De sidste forstår jeg ikke ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 23:01


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>> Nu bliver jeg nysgerrig. Hvad præcis er det "hånd i hanke" indebærer?
>>> Du kan jo stadig sige ja eller nej til en softwareopdatering.
>>
>> At netforbindelsen ikke ryger midt i det hele, - og at jeg er 100%
>> sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_ opdateret.
>
> Det har ingen betydning mere. Først hentes hele opdateringen, så
> genstarter Mac'en og installeren køres. De sidste forstår jeg ikke ;)

Øh? - Det gør jeg da heller ikke... Hvis der er flere opdateringer,
henter den den første, begynder at installere, når den er nede, mens den
næste bliver hentet og så fremdeles. - Min MacPro genstarter først i det
øjeblik, jeg klikker OK eller trykker på 'start igen'...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-07-08 23:17

Erik Richard Sørensen wrote:
>>> At netforbindelsen ikke ryger midt i det hele, - og at jeg er 100%
>>> sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_ opdateret.
>>
>> Det har ingen betydning mere. Først hentes hele opdateringen, så
>> genstarter Mac'en og installeren køres. De sidste forstår jeg ikke ;)
>
> Øh? - Det gør jeg da heller ikke... Hvis der er flere opdateringer,
> henter den den første, begynder at installere, når den er nede, mens den
> næste bliver hentet og så fremdeles. - Min MacPro genstarter først i det
> øjeblik, jeg klikker OK eller trykker på 'start igen'...

Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.

Jeg ville skrive 'Det sidste forstår jeg ikke ;)'. Det henfører til 'og
at jeg er 100% sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_
opdateret.'

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 01-07-08 23:28


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>>> At netforbindelsen ikke ryger midt i det hele, - og at jeg er 100%
>>>> sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_ opdateret.
>>>
>>> Det har ingen betydning mere. Først hentes hele opdateringen, så
>>> genstarter Mac'en og installeren køres. De sidste forstår jeg ikke ;)
>>
>> Øh? - Det gør jeg da heller ikke... Hvis der er flere opdateringer,
>> henter den den første, begynder at installere, når den er nede, mens den
>> næste bliver hentet og så fremdeles. - Min MacPro genstarter først i det
>> øjeblik, jeg klikker OK eller trykker på 'start igen'...
>
> Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.

Måske ikke, men da jeg havde problemet via SU og Stofanet gik ned, frøs
maskinen. - I øvrigt den eneste gang, OS X uprovokeret er frosset for
mig... - Og en total freeze up midt i en installering er ikke just
gavnligt...

> Jeg ville skrive 'Det sidste forstår jeg ikke ;)'. Det henfører til 'og
> at jeg er 100% sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og _bliver_
> opdateret.'

Nåå... - At fx. også ekstra Apple software fra ADC og stand-alone dele
som fx. QuickTime Broadcaster, Common Criteria Tools osv. også bliver
opdateret. - Det gør de normalt ikke i en 'client Update'.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 01-07-08 23:32

Erik Richard Sørensen wrote:
>> Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.
>
> Måske ikke, men da jeg havde problemet via SU og Stofanet gik ned, frøs
> maskinen. - I øvrigt den eneste gang, OS X uprovokeret er frosset for
> mig... - Og en total freeze up midt i en installering er ikke just
> gavnligt...

Men det var under Tiger. SU virker anderledes under Leopard - og er den
ikke også ændret under Tiger nu?

>> Jeg ville skrive 'Det sidste forstår jeg ikke ;)'. Det henfører til
>> 'og at jeg er 100% sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og
>> _bliver_ opdateret.'
>
> Nåå... - At fx. også ekstra Apple software fra ADC og stand-alone dele
> som fx. QuickTime Broadcaster, Common Criteria Tools osv. også bliver
> opdateret. - Det gør de normalt ikke i en 'client Update'.

Er du sikker på at de gør det med ComboUpdaten? Eller tror du det?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 02-07-08 01:07


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>> Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.
>>
>> Måske ikke, men da jeg havde problemet via SU og Stofanet gik ned, frøs
>> maskinen. - I øvrigt den eneste gang, OS X uprovokeret er frosset for
>> mig... - Og en total freeze up midt i en installering er ikke just
>> gavnligt...
>
> Men det var under Tiger. SU virker anderledes under Leopard - og er den
> ikke også ændret under Tiger nu?

Jeg har ikke brugt SU under leopard, så det tør jeg ikke sige noget om,
men jeg satte en gammel Dual G4/500mz op til nogle af mine venner. -
Systemet skulle være 10.4.11 pga. krav om brug af classic. Med både
rystende hænder og bæven, brugte jeg SU på den, da der absolut intet
ekstra skulle være. Jeg kunne ikke lige finde min 10.11, så jeg lod SU
gøre det + svjh. 4 andre opd. som security Update, quicktime og itunes.
Her gik installering af både QT og itunes igang, før den var færdig med
at hente 10.4.11. - Det er knap 3 mdr. siden. - Den kørte ikke helt
optimalt efter brug af SU, så jeg hentede 10.4.11 Combo og kørte den, og
siden har der ingen problemer været...

>>> Jeg ville skrive 'Det sidste forstår jeg ikke ;)'. Det henfører til
>>> 'og at jeg er 100% sikker på, at _alle_ dele, der kan opdateres, og
>>> _bliver_ opdateret.'
>>
>> Nåå... - At fx. også ekstra Apple software fra ADC og stand-alone dele
>> som fx. QuickTime Broadcaster, Common Criteria Tools osv. også bliver
>> opdateret. - Det gør de normalt ikke i en 'client Update'.
>
> Er du sikker på at de gør det med ComboUpdaten? Eller tror du det?

Tja, under installering kunne jeg da se, der var noget WebObjects og
noget MacOSX10.5.sdk der flashede henover installeringsdialogen, - så
det går jeg stærkt ud fra...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Peter Farsinsen (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Peter Farsinsen


Dato : 02-07-08 08:29

Erik Richard Sørensen wrote:
>>>> Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.

> ekstra skulle være. Jeg kunne ikke lige finde min 10.11, så jeg lod SU
> gøre det + svjh. 4 andre opd. som security Update, quicktime og itunes.
> Her gik installering af både QT og itunes igang, før den var færdig med
> at hente 10.4.11. - Det er knap 3 mdr. siden. - Den kørte ikke helt

Mmh. Men det er jo ikke OS opdateringer. Så vidt jeg husker, kræver den
slags ikke genstart - så er det jo klart, at de installeres /inden/
genstart ;)

>>> Nåå... - At fx. også ekstra Apple software fra ADC og stand-alone dele
>>> som fx. QuickTime Broadcaster, Common Criteria Tools osv. også bliver
>>> opdateret. - Det gør de normalt ikke i en 'client Update'.
>>
>> Er du sikker på at de gør det med ComboUpdaten? Eller tror du det?
>
> Tja, under installering kunne jeg da se, der var noget WebObjects og
> noget MacOSX10.5.sdk der flashede henover installeringsdialogen, - så
> det går jeg stærkt ud fra...

Ok. Det lyder spændende i al fald ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Erik Richard Sørense~ (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 02-07-08 10:22


Peter Farsinsen wrote:
> Erik Richard Sørensen wrote:
>>>>> Installeren laver ikke noget 'grimt' før efter Mac'en er genstartet.
>
>> ekstra skulle være. Jeg kunne ikke lige finde min 10.11, så jeg lod SU
>> gøre det + svjh. 4 andre opd. som security Update, quicktime og itunes.
>> Her gik installering af både QT og itunes igang, før den var færdig med
>> at hente 10.4.11. - Det er knap 3 mdr. siden. - Den kørte ikke helt
>
> Mmh. Men det er jo ikke OS opdateringer. Så vidt jeg husker, kræver den
> slags ikke genstart - så er det jo klart, at de installeres /inden/
> genstart ;)

Jo, Quicktime kræver genstart

>>>> Nåå... - At fx. også ekstra Apple software fra ADC og stand-alone dele
>>>> som fx. QuickTime Broadcaster, Common Criteria Tools osv. også bliver
>>>> opdateret. - Det gør de normalt ikke i en 'client Update'.
>>>
>>> Er du sikker på at de gør det med ComboUpdaten? Eller tror du det?
>>
>> Tja, under installering kunne jeg da se, der var noget WebObjects og
>> noget MacOSX10.5.sdk der flashede henover installeringsdialogen, - så
>> det går jeg stærkt ud fra...
>
> Ok. Det lyder spændende i al fald ;)

Og dele af developer tools kræver også genstart.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Rgds. Grüße, Mvh. Erik Richard Sørensen, Member of ADC
<mac-man_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter - The Future In Multilingual Textprocessing
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-07-08 07:43

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> 10.5.4 er klar :)

så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....

/thomas

Thomas G. Madsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-08 07:49

Thomas von Hassel skrev:

> så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....

Hvilken bug tænker du på, Thomas?

--
Hilsen
Madsen

Thomas von Hassel (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-07-08 08:09

Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Thomas von Hassel skrev:
>
> > så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....
>
> Hvilken bug tænker du på, Thomas?

10.5.3 havde en bug hvorved f.eks. InDesign og Photoshop dokumenter blev
korrupte hvis man åbnede og gemte dem direkte på en server ...

/thomas

Terje Rydland (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Terje Rydland


Dato : 01-07-08 08:12

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel skrev:
> >
> > > så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....
> >
> > Hvilken bug tænker du på, Thomas?
>
> 10.5.3 havde en bug hvorved f.eks. InDesign og Photoshop dokumenter blev
> korrupte hvis man åbnede og gemte dem direkte på en server ...

Så vidt jeg har skjønt er det den buggen som gjorde at 10.5.4 kom såpass
raskt etter 10.5.3, så den er nok fikset.

Terje

Thomas von Hassel (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 01-07-08 08:23

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Thomas G. Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:
> >
> > > Thomas von Hassel skrev:
> > >
> > > > så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....
> > >
> > > Hvilken bug tænker du på, Thomas?
> >
> > 10.5.3 havde en bug hvorved f.eks. InDesign og Photoshop dokumenter blev
> > korrupte hvis man åbnede og gemte dem direkte på en server ...
>
> Så vidt jeg har skjønt er det den buggen som gjorde at 10.5.4 kom såpass
> raskt etter 10.5.3, så den er nok fikset.

jep .. vores test indtil videre viser at den faktisk er fixet ... tak
apple :)

/thomas

Thomas G. Madsen (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas G. Madsen


Dato : 01-07-08 08:37

Thomas von Hassel skrev:

> 10.5.3 havde en bug hvorved f.eks. InDesign og Photoshop
> dokumenter blev korrupte hvis man åbnede og gemte dem direkte på
> en server ...

Okay. Tak for info.

--
Hilsen
Madsen

Morten Reippuert Knu~ (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 01-07-08 16:57

On 2008-07-01 08:43:27 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:
>
>> 10.5.4 er klar :)
>
> så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....
>
> /thomas

Det påstår de.
--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"


Thomas von Hassel (02-07-2008)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 02-07-08 08:12

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> On 2008-07-01 08:43:27 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:
>
> > Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:
> >
> >> 10.5.4 er klar :)
> >
> > så er spm. jo om Adobe buggen er fixet ....
> >
> > /thomas
>
> Det påstår de.

det ser ud til at passe .. jeg har ikke fået den til at fejle endnu ...

/thomas


Per Rønne (01-07-2008)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 01-07-08 08:17

Michael Holm <spam@toitsu.dk> wrote:

> 10.5.4 er klar :)

Datoen passer da perfekt. Det er jo i dag 1. juli 2008 at .Mac bliver
til .MobileMe, og vi kan have 10 G til IMAP e-mails + 10G til iDisk på
nettet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste