Afspille / rippe DVD med Region 1?
Fra : Henrik

Dato : 20-06-08 05:57

Jeg har købt en DVD i USA, som desværre kun kunne fåes derovre. Jeg
vil meget gerne have den rippet over på min Mac, så jeg kan se der
der, når jeg har lyst.

Det medfører to spørgsmål til jer:

1) Mit DVD drev er region 2 - hvordan omgår jeg det?

2) Hvordan ripper jeg en DVD over på min mac - ikke som en video fil,
men som en DVD som kan mountes?

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-08 18:07

Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> [...]
>
> 1) Mit DVD drev er region 2 - hvordan omgår jeg det?
>
> 2) Hvordan ripper jeg en DVD over på min mac - ikke som en video fil,

I "gamle" dage (2001) kunne man ændre sit drev som man havde lyst til,
f.eks. til region 1 (USA?).

Det kunne man gøre fem gange, hvorefter drevet låste (vistnok på seneste
indstilling?).

Jeg kan desværre ikke huske, hvordan jeg gjorde, men mon ikke Mac-hjælp
kan finde det, hvis det altså stadig er aktuelt?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-08 18:17

> [...]
>
> Jeg kan desværre ikke huske, hvordan jeg gjorde, men mon ikke Mac-hjælp
> kan finde det, hvis det altså stadig er aktuelt?

det burde den gøre når du smider en anden region disk i. Problemet er at
de nye drev ikke kan flashes ... nemt .. uanset hvad folk siger lige om
lidt ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-08 19:02

> det burde den gøre når du smider en anden region disk i. Problemet er at
> de nye drev ikke kan flashes ... nemt .. uanset hvad folk siger lige om
> lidt ..
>
> /thomas

Rigtigt - det var sådan, det foregik - men man skulle ikke flashe noget.

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-08 19:03

> Rigtigt - det var sådan, det foregik - men man skulle ikke flashe noget.

jo, der var nogen gamle drev kunne du "nulstille" efter de 5 gange for
at få 5 nye skift ... men no more

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-08 04:34

> jo, der var nogen gamle drev kunne du "nulstille" efter de 5 gange for
> at få 5 nye skift ... men no more
>
> /thomas

Noget dæmrer, ja - så burde mit kunne gøre det - jeg har det første
DVD-drev i en PowerMac, Pioneer A-103.

M.

Fra : Martin Bech

Dato : 20-06-08 19:51

In article
<3618acd0-71e4-4766-b827-e057a6013e4f@a1g2000hsb.googlegroups.com>,
Henrik <hschytte@mail.dk> wrote:

> 2) Hvordan ripper jeg en DVD over på min mac - ikke som en video fil,
> men som en DVD som kan mountes?

MacTheRipper, så kan du droppe VideoTS mappen på dvd-player.
--
Med venlig hilsen / Best regards

Martin Bech
Mail: post@FornavnEfternavn.dk / post@FirstnameLastname.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-06-08 01:31

> [...]

> 1) Mit DVD drev er region 2 - hvordan omgår jeg det?
>
> 2) Hvordan ripper jeg en DVD over på min mac - ikke som en video fil,

Der er 3 løsninger:

Skift region og vær opmærksom på at du kun kan skifte 4 gange (er
normalt "født" R1, så bruger man 1 skift på at få den over på R2 og så
er der 4 skift tilbage!)

Eller

Find en patch til at flashe dit DVD-drev med, kig i Systemprofiler og
find firmware-version under Diskbrænding, f.eks. HAEA og søg så på
nettet efter denne firmware. Risiko: Man mister sit drev, hvis man ikke
flasher drevet rigtigt eller firmwaren er defekt (Jeg har flashet mit
Mashita UJ-857 drev i min MBP).

Eller

Køb en eksterne DVD-brænder. Kan udmiddelbart tilgås af Mactheripper og
VLC. Apples DVD Player er mere kræsen.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Henrik

Dato : 23-06-08 05:30

On 21 Jun., 02:31, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
> Skift region og vær opmærksom på at du kun kan skifte 4 gange (er
> normalt "født" R1, så bruger man 1 skift på at få den over på R2 og så
> er der 4 skift tilbage!)

Det bliver jo nok den løsning jeg må bruge, er godt nok lidt ked af at
bruge én af mine 'livliner',
men jeg får nok aldrig brug for at skifte region igen, så mon ikke det
går.

Havde håbet på man kunne få et program som kunne rippe, og som var
ligeglad med DVD drevets
kodning, men det er nok sværere end som så?

Men tak for jeres hjælp!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-06-08 12:36

> [...]

> ligeglad med DVD drevets
> kodning, men det er nok sværere end som så?

ja, for det er drevet's firmware og ikke software eller styresystem som
dekrypterer regions koden ...

/thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-08 08:40

Thomas von Hassel skrev:

> ja, for det er drevet's firmware og ikke software eller
> styresystem som dekrypterer regions koden ...

<http://www.slysoft.com/en/anydvd.html> kan til Windows.
Findes der ikke noget lignende til Mac OS?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 08:52

> <http://www.slysoft.com/en/anydvd.html> kan til Windows.
> Findes der ikke noget lignende til Mac OS?

jeg er ikke stødt på noget ... men hvis der er nogen der har noget så
sig endelig til .. jeg har en stak region 1 dvd'er jeg gerne vil se igen
på et tidspunkt ;)

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 04-07-08 09:03

> jeg er ikke stødt på noget ... men hvis der er nogen der har noget så
> sig endelig til .. jeg har en stak region 1 dvd'er jeg gerne vil se igen
> på et tidspunkt ;)
>
> /thomas

brug vlc - den er ligeglad med regioner

<http://www.videolan.org/>
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-07-08 09:25

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> brug vlc - den er ligeglad med regioner
>
> <http://www.videolan.org/>

har prøvet ... problemet er at det er drevet, og ikke softwareen som
står for dekryptering af regions kode ... men jeg vil da give det et
skud mere.

/thomas

Fra : Jesper

Dato : 04-07-08 14:37

> <http://www.slysoft.com/en/anydvd.html> kan til Windows.
> Findes der ikke noget lignende til Mac OS?

FairMount, følger med sharewareprogrammet DVD Remaster. FairMount kræver
at VLC er installeret.

http://www.metakine.com/products/dvdremaster/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-07-08 09:31

Karl Antz skrev:

> brug vlc - den er ligeglad med regioner

Det jeg godt kan lide ved et program som AnyDVD er, at det kører i
baggrunden og sørger for at fjerne kopibeskyttelse og regionskode
så man er frit stillet i valg af afspiller og evt. ripperprogram.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Jesper

Dato : 04-07-08 14:37

> Det jeg godt kan lide ved et program som AnyDVD er, at det kører i
> baggrunden og sørger for at fjerne kopibeskyttelse og regionskode
> så man er frit stillet i valg af afspiller og evt. ripperprogram.

Det virker ikke med et RPC 2 drev, hvor regionskodningen er styret i DVD
drevets firmware.

Fra : Henrik

Dato : 08-07-08 02:24

> [...]
> nettet efter denne firmware. Risiko: Man mister sit drev, hvis man ikke
> flasher drevet rigtigt eller firmwaren er defekt (Jeg har flashet mit

Jeg har søgt højt og lavt, men det er ikke lykkedes mig at finde en
alternativ firmware til mit
Mashita UJ-875 (DB09) drev.
Nogen der ved om det overhovedet findes ?