Sortering af ikoner i Finder
Fra : Christian Lynbech

Dato : 12-06-08 21:33

Er der en enkel måde at konfigurere Finder på så den altid (og løbende)
sortere ikoner (f.eks. efter navn)?

------------------------+-----------------------------------------------------
Christian Lynbech | christian #\@ defun #\. dk
------------------------+-----------------------------------------------------
Hit the philistines three times over the head with the Elisp reference manual.
- petonic@hal.com (Michael A. Petonic)

Fra : Michael Holm

Dato : 13-06-08 09:46

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> Er der en enkel måde at konfigurere Finder på så den altid (og løbende)
> sortere ikoner (f.eks. efter navn)?

Når du står i Finder kan du i menu'en "View" vælge nederste punkt "Show
view options" (æble j er genvejen til det )
her er der en rullemenu hvor du kan vælge at sden altid skal sortere
efter forskellige muligheder (f.eks. efter navn!)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Morten Lind

Dato : 13-06-08 18:59

Christian Lynbech <christian@defun.dk> wrote:

> Er der en enkel måde at konfigurere Finder på så den altid (og løbende)
> sortere ikoner (f.eks. efter navn)?

Jo, som Michael skriver, men hvorfor vil du dog det? Jeg spørger blot af
nysgerrighed, fordi jeg ikke kan forstå, at nogen vil have
tidsforskydninger på sit skrivebord.

Skrivebordet er jo midlertidigt, så jeg synes, det er bedst, at
henvisningerne ligger i rækkefølge, men hver sin smag, naturligvis

M.