Airport opdatering via Software Update til~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-08 22:20

Jeg har lige "moret" mig med at reinstallere en iMac G3 (yep en af DEM!)
med 10.3 og kunne ikke BEGRIBE hvorfor den ikke ville gå på mit trådløse.

Det viser sig så at den opdatering der får Airport til at kunne snakke
WPA'sk i 10.3 skal hentes via Software Update...

Og HVORDAN henter man så lige det, hvis maskinen ikke kan gå på
nettet??? Gah! Så kan man LÆRE at flytte maskinen hen i nærheden af
et kabel - godt der er håndtag i :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-06-08 23:58

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Og HVORDAN henter man så lige det, hvis maskinen ikke kan gå på
> nettet??? Gah! Så kan man LÆRE at flytte maskinen hen i nærheden af

Man kan også få længere kabler. Jeg har et på 25 m, som jeg købte
engang, jeg troede, jeg skulle trække kabel rundt i huset. Det er
faktisk rart at have i en nødsituation, som du beskriver. Det kan nå fra
kælder til 1. sal og rundt i hele huset, hvis det har en nogenlunde
normal størrelse.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-08 08:40

Henrik Münster skrev den 11-06-2008 00:57:

> [...]
> faktisk rart at have i en nødsituation, som du beskriver. Det kan nå fra
> kælder til 1. sal og rundt i hele huset, hvis det har en nogenlunde

Jamen det kommer du så lige med næste gang jeg har problemet. Jeg
flyttede maskinen hen så kablet kunne nå :)

Havde også sådan et langt kabel engang - det kunne lige nå ud til
hængekøjen i haven. I dag er man dejligt fri for at fedte med den slags.

Men jeg synes nu stadig godt at den kunne sige "ukendt protokol" istedet
for "forkert adgangskode" - jeg brugte en del tid på den vildmand.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-08 09:02

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Men jeg synes nu stadig godt at den kunne sige "ukendt protokol" istedet
> for "forkert adgangskode" - jeg brugte en del tid på den vildmand.

Prøvede du at skifte til engelsk? Jeg synes tit at tekster i interfacet,
der er oversat til dansk, er svære at forstå eller har mistet deres
mening. Nogle gange kan det derfor være en hjælp at skifte til engelsk.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-08 09:49

Peter Farsinsen skrev den 11-06-2008 10:01:

> Prøvede du at skifte til engelsk? Jeg synes tit at tekster i interfacet,
> der er oversat til dansk, er svære at forstå eller har mistet deres
> mening. Nogle gange kan det derfor være en hjælp at skifte til engelsk.

Næh, det gjorde jeg godt nok ikke. Jeg lod mig forlede af at det HAVDE
virket inden jeg reinstallerede 10.3.

Også lige meget, det kører nu :D