/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
DL 650 kontra DL 1000
Fra : mcnatur


Dato : 14-06-08 02:26

Jeg er den glade ejer af en DL 650 med 20K på tælleren. Den kører
fantastisk, er helt tilfreds med den. Ingen prob so fare....
Men men en DL 1000 til kun 119K..... Er der nogen der har erfaringer
med begge. Ka det passe 650 er bedere. Det er jo den der bliver
skamrost i div. tester. B.l.a. skulle 650 ha bedere træk fra bunden...
færre gearskift ved alm. kørsel!!!!

 
 
Anders Majland (14-06-2008)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 14-06-08 20:02

> Jeg er den glade ejer af en DL 650 med 20K på tælleren. Den kører
> fantastisk, er helt tilfreds med den. Ingen prob so fare....
> Men men en DL 1000 til kun 119K.....

Forstår godt at du bliver fristet, flere heste kan man altid bruge ... MEN
den 1000'er har ikke ABS.

Ved dagligt kørsel - hvor tit savner du da mere "bøf" ?


/A


Michael Vilhelmsen (16-06-2008)
Kommentar
Fra : Michael Vilhelmsen


Dato : 16-06-08 08:43

on 14-06-2008, mcnatur supposed :
> Jeg er den glade ejer af en DL 650 med 20K på tælleren. Den kører
> fantastisk, er helt tilfreds med den. Ingen prob so fare....
> Men men en DL 1000 til kun 119K..... Er der nogen der har erfaringer
> med begge. Ka det passe 650 er bedere. Det er jo den der bliver
> skamrost i div. tester. B.l.a. skulle 650 ha bedere træk fra bunden...
> færre gearskift ved alm. kørsel!!!!

Jeg har lige været i Sitzendorf, hvor det 7. internationale v-strom træf blev afholdt.
Den kom vel små 200 Dlere. Halvdelen var 650 og resten 1000.
Kører selv en 650 med ABS.

Efter hvad jeg hørte dernede, så er de to modeller på mange punkter ens, men her er hvad jeg hørte, fik at vide:


1.
650 er bedre til at køre i bjergene end 1000.
Dette er der indtil flere der beviste.
Den skulle ligge bedre end 1000eren, og være bedre mht. sving.

Om det passer ved jeg ikke. Prøvede jo kun min egen 650.
Men dem som kørte sammen med os på 1000erne de fulgte sgu fint med.


2.
650 har en væsenlig bedre benzin økonomi.
Jeg oplevede dernede, at "alm" landevejskørsel, bjergkørsel mm gave en benzin forbrug på 25,8 km/l.
1000erne var omkring 18-19 på samme tid.

Hjem turen (850 km på motorveje ved 160 km/t) havde et forbrug på 16 km/l.
Den 1000 jeg fulgtes med hjem var nede på 10-11.



Ud over det kan jeg faktisk ikke bidrage med meget.
650 og 1000 er meget ens. Både i udseende og i køreegenskabet.
Tror dog, at ved kørsel langt, er 1000eren dejlig, da den kører med færere omdrejninger. Og kan have en større hastighed, hvis du vil.

Til dagligt og småture, ville jeg foretrække 650. Dette er pga. køreegenskaber og benzinforbrug.


På motorcykelgalleriet kan du finde en gruppe der hedder v-strom riders.
De kan nok også hjælpe med dette spørgsmål, hvis det er.


Michael
En SUPER glad DL650 ejer!

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen
This is an automatic signature of MesNews.
Site : http://www.mesnews.net



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste