e.c 1150
Fra : Preben Bielsen

Dato : 19-07-01 22:48

Jeg har i stylesheet defineret <p> på flg. måde:

p   { font-family: arial, sans-serif; font-size: 12pt   }

Det virker i Internet Exploerer 5, men ikke i IE 5.5 og Netscape
6.1, hvor valgene for "p" slet ingen effekt har.
I HTML-dokumentet skrives teksten, som indstillingen for "p" skal
have indflydelse på, sådan:

Hvad gør jeg galt?

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-07-01 23:09

Preben Bielsen <visto@get2net.dk> skrev

> Hvad gør jeg galt?

Kom lige med et eksempel på din serverplads - ellers er det jo lidt
vanskeligt at se hvad du har gjort forkert.

--
Allan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-01 00:37

Thu, 19 Jul 2001 21:48:18 +0000 (UTC), skrev Preben Bielsen
<visto@get2net.dk>:

>Jeg har i stylesheet defineret <p> på flg. måde:
>
>p   { font-family: arial, sans-serif; font-size: 12pt   }
>
>Det virker i Internet Exploerer 5, men ikke i IE 5.5 og Netscape
>6.1, hvor valgene for "p" slet ingen effekt har

Det skulle da meget gerne virke, der må være en fejl et andet
sted end i det, som du medsender her.

Har du en url til en side, hvor fejlen er på?
(ellers lav en testside, som vi kan se).

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-01 11:31

> Har du en url til en side, hvor fejlen er på?

Siden

http://hjem.get2net.dk/visto/vinsider/typer/typer.htm

viser hvad jeg mener.

(Siden skal vises i frames, men jeg har endnu ikke fået indsat
javascript, der henter framesættet.)

Jeg har arbejdet med og tjekket i IE 5, og har som udgangspunkt valgt at
leve med hvis det ser anderledes ud i Netscape 6.1 (så længe det kan
læses og anvendes), men jeg kan ikke acceptere at det ikke ser rigtigt ud
i IE 5.5.
Jeg har pt ikke mulighed for at tjekke i IE 5.5 - det var et tilfædligt
kig på en anden computer, der bragte mig på sporet af, at der var noget
galt.

Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-01 12:15

Preben Nielsen <visto@get2net.dk> skrev

> http://hjem.get2net.dk/visto/vinsider/typer/typer.htm
>
> viser hvad jeg mener.

Hvor du har margin-top:10; skal du skrive

margin-top:10px;

Det går igen mange steder - du skal altid definere om det skal være px, em
eller andet.

Jeg checkede lige i NN4.04 - og den forstod først p da jeg fjernede hele
linien med /*TEKST*/ lige over p-definitionen.

NN4 bryder sig ikke om kommentarlinier i css-filen.

Du har heller ingen font-family i <td> - det bliver vist med en anden
skrift.

--
Allan

Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-01 16:02

> Hvor du har margin-top:10; skal du skrive
>
> margin-top:10px;

> Det går igen mange steder - du skal altid definere om det skal være px, em
> eller andet.

Det er jeg klar over. Det bliver rettet, når jeg har det "grove" på plads!

> Jeg checkede lige i NN4.04 - og den forstod først p da jeg fjernede hele
> linien med /*TEKST*/ lige over p-definitionen.
>
> NN4 bryder sig ikke om kommentarlinier i css-filen.

Jeg har prøvet at fjerne /*TEKST*/ kommentarer, men det hjalp ikke i NN 6.1
Jeg har helt opgivet NN4, der er håbløs mht CSS.

Jeg har desværre pt ikke selv IE 5.5. Opdagede fejlen ved at se på en anden
maskine. Måske nogen kan fortælle mig, om brødteksten (de to første afsnit
under overskriften på siden

http://hjem.get2net.dk/visto/vinsider/typer/typer

står med fonten Arial i IE 5.5? (hvis skidtet ikke virker står den med
browserens standardskrift). Jeg er indtil videre glad, hvis det virker i IE.
NN er prioriteret som nr. 2.

> Du har heller ingen font-family i <td> - det bliver vist med en anden
> skrift.

Jeg er klar over at der ingen font-family er en del steder i <td> Det er med
vilje for at få det vist med standardskrift. I celler hvor jeg ønsker en
bestemt font har jeg defineret en class.

Allan, jeg er iøvrigt nysgerrig efter at vide, hvordan du kunne gå ind og se
på mit stylesheet! Hvad gør du?

Preben

Fra : Allan Vebel

Dato : 20-07-01 19:31

Preben Nielsen <visto@get2net.dk> skrev

> Allan, jeg er iøvrigt nysgerrig efter at vide, hvordan
> du kunne gå ind og se på mit stylesheet! Hvad gør du?

Jeg kan jo se i din kode at det ligger 2 kataloger nede

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../typografi.css">

og så er det bare at taste http://hjem.get2net.dk/visto/typografi.css

så beder IE mig om at åbne den eller gemme den. I mit tilfælde har jeg sat
Stone's TextTool til at åbne alle css-filer.

--
Allan

Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-01 21:25

Mærkeligt - nu hvor jeg lige tjekkede en ekstra gang i NN 6.1 vises <p> med
rigtig skrifttype, hvilket ikke skete da jeg tidligere prøvede. Men det er jo
så godt nok! - håber det holder
Konklussionen må så være at heller ikke NN 6.1 kan klare /*Kommentarer*/ -
det troede jeg ellers var en anerkendt skrivemåde?
Så tak til dig, Allan, for tippet!

Preben

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-07-01 19:36

On Fri, 20 Jul 2001 15:01:43 +0000 (UTC), Preben Nielsen
<visto@get2net.dk> wrote:

>Allan, jeg er iøvrigt nysgerrig efter at vide, hvordan du kunne gå ind og se
>på mit stylesheet! Hvad gør du?

Linket til stylesheetet står jo i .htm-filen, så den paster du bare
ind i den browsers adresse-felt.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 20-07-01 21:24

Fri, 20 Jul 2001 13:15:29 +0200, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>Det går igen mange steder - du skal altid definere om det skal være px, em
>eller andet.

Der er også et par skrivefejl:

..overskrift_bt   {margin_bottom: 170px}
skal være margin-bottom

..overskrift_omraade1   { margin-top: 0;   widt: 15%}
skal være width

med venlig hilsen
Knud

Fra : Preben Nielsen

Dato : 20-07-01 21:29

> Der er også et par skrivefejl:
>
> ..overskrift_bt   {margin_bottom: 170px}
> skal være margin-bottom
>
> ..overskrift_omraade1   { margin-top: 0;   widt: 15%}
> skal være width

Tak!

Preben