script til udskrivning af tabel
Fra : marce

Dato : 26-06-08 20:45

Hej :)

Jeg sidder inde med en php fil hvori der indgår forskellige
tabeller og menuer. Det jeg søger er et script som ved
udskrivning kun udskriver det ene tabel, og ikke resten af
indholdet på siden.
Er der nogen der kan henvise mig til et script med dette formål?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-06-08 22:45

marce skrev:
> [...]
> indholdet på siden.
> Er der nogen der kan henvise mig til et script med dette formål?

Det kan du klare med et (ekstra) print stylesheet:
<link rel="stylesheet" href="[sti]print.css" type="text/css"
media="print">
med en formdeklaration:
..noprint {display:none;}

og giv alle de elementer der ikke skal med
class name "noprint".

Alternativt kan du give alle de elementer,
der ikke skal med i udskriften, formdeklaration
elm1, elm2, elm3, osv {display:none;}
i print stylesheet'et.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : marce

Dato : 27-06-08 10:23

> [...]
> class name "noprint".
>
> Alternativt kan du give alle de elementer,
> der ikke skal med i udskriften, formdeklaration

Tak for dit svar. Jeg forsøgte at gøre som du skrev, jeg valgte dog
at bruge den sidste løsningen da der indgår en del klasser i
forvejen. Men jeg kunne ikke se at det virkede :(.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-06-08 13:08

marce skrev:

> Tak for dit svar. Jeg forsøgte at gøre som du skrev, jeg valgte dog
> at bruge den sidste løsningen da der indgår en del klasser i
> forvejen. Men jeg kunne ikke se at det virkede :(.

Kom med et link til siden, du må have
lavet en fejl af en eller anden art.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : marce

Dato : 29-06-08 11:11

> Kom med et link til siden, du må have
> lavet en fejl af en eller anden art.

Jeg har fixet det nu :) Tusind tak for hjælpen.