Ikoner nok engang...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-06-08 22:03

For nogle uger siden spurgte jeg her i gruppen samt i flere andre
udenlandske, om det var sikkert at udskifte de 'blessed' systemikoner på
en 10.5.x, men jeg fik ingen kvalificerede svar overhovedet...

Jeg har taget chancen og brugt den gamle metode med 'vis info'+'sæt
ind'. Resultatet er aldeles fremragende.

Det samme har jeg så gjort ved samtlige mine ikoner på de programmer,
der ligger i dock'en, så den mere ligner den klassiske 'Extensions
Strip'. - Men alligevel, - så ser det bedre ud, da den 'bundlinie'
ikonerne står på, får det til at ligne en slags vippekontakter.

Den eneste ikon, jeg IKKE kan udskifte, er selve Finder ikonet, - trods
det, jeg har lagt den nye ikon ind i 'Findericon.icns', så kommer den
ikke frem i dock'en eller som ikon på Finder i CoreServices mappen -
heller ikke efter hverken logout eller genstart. Ikonen er korrekt lavet
i 32bits JPEG, og jeg har brugt IconMachine til at indsætte den i den
opr. .icns fil, så attributer er bevaret. - Et check med IconBrowser fra
XCode viser den nye ikon korrekt.

Kan problemet med den manglende nye Finder ikon være pga., at
IconMachine bruger den gamle JPEG kode og ikke den nye JPG eller PNG? -
Jeg kan fx. ikke åbne IM ikonerne i Photoshop CS, men skal en tur
omkring fx. Canvas 8.x, Freehand MX eller AppleWorks. - PhS CS (CS 1)
kan ikke behandle de gamle JPEG introkoder, men PhS 5.5 kan godt, så
ændringerne i formathåndteringen ligger mellem 5.5 og 8.0.x

Alle de nye ikoner er lavet i 32bits high contrast og begrænset til
fortrinsvis 256 farvenuancer - først og fremmest af hensyn til, at de
skal være lette at bruge for farveblinde og svagtseende.

Nogle idéer til hvordan man kan få Finder til at registrere de nye ikoner?

mvh. Erik Richard