/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Før trosbevægelsen kom
Fra : Erik Larsen


Dato : 19-07-01 20:05

Et simpel og enkelt spørgsmål; -

Jeg var som så mange andre frelst, døbt og havde
Helligånden med tungetale mm, før LO og
trosbevægelsen kom til Danmark.

Hvis trosbevægelsens evangelium er sanheden, hvordan
kunne vi så blive frelst under den gamle pinseevangelium
der i trosbevægelsens regi, ikke længere er Gud værdig.

Har Gud der er den samme igår, idag og til evigt tid lavet
et nyt evangelium eller hvad ???

Erik





 
 
Andreas Falck (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 19-07-01 21:33

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk...

> Et simpel og enkelt spørgsmål; -

[ ... ]
> Har Gud der er den samme igår, idag og til evigt
> tid lavet et nyt evangelium eller hvad ???

Nej, men det er der faktisk nogen der tror

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!


Børge Højlund Jensen (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 19-07-01 21:50


"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
..Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
kirkesamfund .
Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså ikke så
meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med Forskellige
udtryks former for at råbe syndere op til frelse.

--
Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no




Erik Larsen (19-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 19-07-01 23:23


"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..

> .Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
> kirkesamfund .

Nej, det ved jeg ikke og hvordan skulle jeg kunne nedgøre en så stort
og sejerrigt trosbevægelse.

> Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså ikke så
> meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med Forskellige
> udtryks former for at råbe syndere op til frelse.

mener du et "barn" af pinsevækkelsen, så ved du meget lidt om det der
foregår og har foregået.

Erik

>
> --
> Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
>
>
>



Børge Højlund Jensen (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Børge Højlund Jensen


Dato : 20-07-01 06:50


"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:SmJ57.326$P01.20877@news.get2net.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
Jeg tror at de fleste i dag anerkender trodsmenigheder som en barn af
pinsevækkelsen ligeså som apostolskkirke er det.
Jeg ved godt hvad der forgår jeg har kendt til troet menigheder før
www.kbc.dk blev startet. Jeg har også læst nogle af de såkaldte hvidbøger
der er skrevet ja jeg har også læst noget af det mennesker har skrevet når
de ikke har kunnet forstå at det ikke var dem der bestemte i menigheden og
så smækkede med døren og så måtte de retfærdiggøre sig selv og så fortælle
om alle de falske lære der er i gældende menighed jeg husker en tilfælde i
en pinsemenighed for mange år siden med en der ikke kunne lide den daværende
forstander og Hans forkyndelse , sjove ting man da hørte i byen.


--
Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no



Erik Larsen (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 20-07-01 08:18


"Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
news:sDP57.4023$Qn.270262@news000.worldonline.dk...
>

> > > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
> Jeg tror at de fleste i dag anerkender trodsmenigheder som en barn af
> pinsevækkelsen ligeså som apostolskkirke er det.

Det er det ikke, de to vækkelser har ikke engang samme forkybdelse

Du kan kalde dem for udbryder der ville forlade Guds Ord og gå videre


> Jeg ved godt hvad der forgår jeg har kendt til troet menigheder før
> www.kbc.dk blev startet. Jeg har også læst nogle af de såkaldte hvidbøger
> der er skrevet ja jeg har også læst noget af det mennesker har skrevet når
> de ikke har kunnet forstå at det ikke var dem der bestemte i menigheden og
> så smækkede med døren og så måtte de retfærdiggøre sig selv og så fortælle
> om alle de falske lære der er i gældende menighed jeg husker en tilfælde i
> en pinsemenighed for mange år siden med en der ikke kunne lide den
daværende
> forstander og Hans forkyndelse , sjove ting man da hørte i byen.

Nu er det ikke hvad man hører ude i byen det her handler om, men liv og død.

Erik


>
>
> --
> Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
>
>



Ib Mohn (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Ib Mohn


Dato : 20-07-01 13:04

Det vil jeg dog give dig ret i Erik, vi er ikke barn af pinsebevægelsen,
selv om mange er kommet ud derfra, men der er mange mennesker andre steder
fra der har fået et større lys lige som dem der gik ud af pinsen eller blev
og lavede noget af det forstokkede i pinsen om.
Så nu er pinsen mange steder Gudsstyret istedet for Menneskestyrret.
Du kender selv alle eks. Erik så det behøves jeg ikke at uddybe

--
Mvh Ib Mohn
Remember, it is never too late to know God
..

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:SmJ57.326$P01.20877@news.get2net.dk...
>
> "Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
> >
> > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
>
> > .Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
> > kirkesamfund .
>
> Nej, det ved jeg ikke og hvordan skulle jeg kunne nedgøre en så stort
> og sejerrigt trosbevægelse.
>
> > Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså ikke så
> > meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med Forskellige
> > udtryks former for at råbe syndere op til frelse.
>
> mener du et "barn" af pinsevækkelsen, så ved du meget lidt om det der
> foregår og har foregået.
>
> Erik
>
> >
> > --
> > Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> > se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
> >
> >
> >
>
>



Erik Larsen (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 20-07-01 13:44


"Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> wrote in message
news:3b581cdc$0$891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Det vil jeg dog give dig ret i Erik, vi er ikke barn af pinsebevægelsen,
> selv om mange er kommet ud derfra, men der er mange mennesker andre steder
> fra der har fået et større lys lige som dem der gik ud af pinsen eller
blev
> og lavede noget af det forstokkede i pinsen om.
> Så nu er pinsen mange steder Gudsstyret istedet for Menneskestyrret.
> Du kender selv alle eks. Erik så det behøves jeg ikke at uddybe

Ib, jeg mødte tilfældigt Jesus først og så hørte jeg om Pinsevækkelsen
og startede der.

Du skal ikke fortælle mig at Frikirken der gik konkurs og trosbevægelsen
på Herningvej i Holstebro er Gudsstyret. Den første forstander var spillegal
og den næste profeter og set syner, der aldrig bliver opfyldte.

Nej Ib, Lutomaner og falske profeter er de, som trænger til få deres dæmoner
jaget ud, på den måde de vil rense andre.

Ib, Ib tænk dig om, Jesus elsker dig.

Erik


>
> --
> Mvh Ib Mohn
> Remember, it is never too late to know God
> .
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:SmJ57.326$P01.20877@news.get2net.dk...
> >
> > "Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> > news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
> > >
> > > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
> >
> > > .Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
> > > kirkesamfund .
> >
> > Nej, det ved jeg ikke og hvordan skulle jeg kunne nedgøre en så stort
> > og sejerrigt trosbevægelse.
> >
> > > Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså ikke

> > > meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med
Forskellige
> > > udtryks former for at råbe syndere op til frelse.
> >
> > mener du et "barn" af pinsevækkelsen, så ved du meget lidt om det der
> > foregår og har foregået.
> >
> > Erik
> >
> > >
> > > --
> > > Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> > > se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ib Mohn (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Ib Mohn


Dato : 23-07-01 15:52

Ja, Jeg må sige ligesom politiet og politikerne, jeg diskutter ikke en
konkret sag. Nej pjat jeg havde bare lyst til at skrive det

Herningvej i Holstebro ved jeg ingenting om, men et ved at man ikke bare kan
sige alt er skidt og sekterisk, du blev jo også uvenner med pinsekirken i
Holstebro og det er jo ikke i TB vel.
Det eneste jeg taler imod er den total blokering af TB der er altså noget
der er rigtigt der og noget der er forkert i det etabeleret

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk
Ib@zoe.dk
Thi således elskede Gud verden,
at Han gav sin søn

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:XGV57.126$xP1.4135@news.get2net.dk...
>
> "Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> wrote in message
> news:3b581cdc$0$891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Det vil jeg dog give dig ret i Erik, vi er ikke barn af pinsebevægelsen,
> > selv om mange er kommet ud derfra, men der er mange mennesker andre
steder
> > fra der har fået et større lys lige som dem der gik ud af pinsen eller
> blev
> > og lavede noget af det forstokkede i pinsen om.
> > Så nu er pinsen mange steder Gudsstyret istedet for Menneskestyrret.
> > Du kender selv alle eks. Erik så det behøves jeg ikke at uddybe
>
> Ib, jeg mødte tilfældigt Jesus først og så hørte jeg om Pinsevækkelsen
> og startede der.
>
> Du skal ikke fortælle mig at Frikirken der gik konkurs og trosbevægelsen
> på Herningvej i Holstebro er Gudsstyret. Den første forstander var
spillegal
> og den næste profeter og set syner, der aldrig bliver opfyldte.
>
> Nej Ib, Lutomaner og falske profeter er de, som trænger til få deres
dæmoner
> jaget ud, på den måde de vil rense andre.
>
> Ib, Ib tænk dig om, Jesus elsker dig.
>
> Erik
>
>
> >
> > --
> > Mvh Ib Mohn
> > Remember, it is never too late to know God
> > .
> >
> > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > news:SmJ57.326$P01.20877@news.get2net.dk...
> > >
> > > "Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> > > news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
> > > >
> > > > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
> > >
> > > > .Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
> > > > kirkesamfund .
> > >
> > > Nej, det ved jeg ikke og hvordan skulle jeg kunne nedgøre en så stort
> > > og sejerrigt trosbevægelse.
> > >
> > > > Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså
ikke
> så
> > > > meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med
> Forskellige
> > > > udtryks former for at råbe syndere op til frelse.
> > >
> > > mener du et "barn" af pinsevækkelsen, så ved du meget lidt om det der
> > > foregår og har foregået.
> > >
> > > Erik
> > >
> > > >
> > > > --
> > > > Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> > > > se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
> > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Erik Larsen (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Erik Larsen


Dato : 23-07-01 16:38


"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> wrote in message
news:3b5c39d0$0$342$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


> Ja, Jeg må sige ligesom politiet og politikerne, jeg diskutter ikke en
> konkret sag. Nej pjat jeg havde bare lyst til at skrive det

Nej, du siger som Pilatus " Jeg vasker mine hænder " Matt 27,24, bange
for at tage konsekvenserne ved at udøve retfærdigheden.

> Herningvej i Holstebro ved jeg ingenting om, men et ved at man ikke bare
kan
> sige alt er skidt og sekterisk, du blev jo også uvenner med pinsekirken i
> Holstebro og det er jo ikke i TB vel.

Jeg er aldeles ikke uvender med nogen i Holstebro, hvor får du den ide fra.

> Det eneste jeg taler imod er den total blokering af TB der er altså noget
> der er rigtigt der og noget der er forkert i det etabeleret

Så taler du ikke.

Erik



>
> --
> Ib Mohn
> Ib@branel.dk
> Ib@zoe.dk
> Thi således elskede Gud verden,
> at Han gav sin søn
>
> "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:XGV57.126$xP1.4135@news.get2net.dk...
> >
> > "Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> wrote in message
> > news:3b581cdc$0$891$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Det vil jeg dog give dig ret i Erik, vi er ikke barn af
pinsebevægelsen,
> > > selv om mange er kommet ud derfra, men der er mange mennesker andre
> steder
> > > fra der har fået et større lys lige som dem der gik ud af pinsen eller
> > blev
> > > og lavede noget af det forstokkede i pinsen om.
> > > Så nu er pinsen mange steder Gudsstyret istedet for Menneskestyrret.
> > > Du kender selv alle eks. Erik så det behøves jeg ikke at uddybe
> >
> > Ib, jeg mødte tilfældigt Jesus først og så hørte jeg om Pinsevækkelsen
> > og startede der.
> >
> > Du skal ikke fortælle mig at Frikirken der gik konkurs og trosbevægelsen
> > på Herningvej i Holstebro er Gudsstyret. Den første forstander var
> spillegal
> > og den næste profeter og set syner, der aldrig bliver opfyldte.
> >
> > Nej Ib, Lutomaner og falske profeter er de, som trænger til få deres
> dæmoner
> > jaget ud, på den måde de vil rense andre.
> >
> > Ib, Ib tænk dig om, Jesus elsker dig.
> >
> > Erik
> >
> >
> > >
> > > --
> > > Mvh Ib Mohn
> > > Remember, it is never too late to know God
> > > .
> > >
> > > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:SmJ57.326$P01.20877@news.get2net.dk...
> > > >
> > > > "Børge Højlund Jensen" <migvibor@worldonline.dk> wrote in message
> > > > news:rIH57.3092$oH6.245728@news010.worldonline.dk...
> > > > >
> > > > > "Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk..
> > > >
> > > > > .Du ved jo godt at det du der kommer med er for at nedgøre andre
> > > > > kirkesamfund .
> > > >
> > > > Nej, det ved jeg ikke og hvordan skulle jeg kunne nedgøre en så
stort
> > > > og sejerrigt trosbevægelse.
> > > >
> > > > > Den såkaldte tros bevægelse er et bar af pinsevækkelsen og altså
> ikke
> > så
> > > > > meget nyt . Gud har ald tid sendt forskellige vækkelser, med
> > Forskellige
> > > > > udtryks former for at råbe syndere op til frelse.
> > > >
> > > > mener du et "barn" af pinsevækkelsen, så ved du meget lidt om det
der
> > > > foregår og har foregået.
> > > >
> > > > Erik
> > > >
> > > > >
> > > > > --
> > > > > Mange kærlige hilsener fra Børge i Viborg.
> > > > > se ind på www.nydheder.subnet.dk eller www.magazinet.no
> > > > >
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Ib Mohn (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Ib Mohn


Dato : 20-07-01 13:00

Nej, EV er ikke lavet om, Pinsekirken var udstøbt af statskirken i starten
og er det stadig nogle steder, så ting udvikler sig og der bliver et større
lys som Gud åbenbare ting, se i GT det havde de i NT problemer med at tolke
hvor var Jesus i GT.
Engang vil mennesker sige at Trobevægelsen har bragt både godt og skidt
ligesom de har gjort med AP og Pinsen. Men på frugten skal hver enkelt
bedømmes, både i TB og AP og Pinsen og der findes mærkelige mennesker alle
steder ikke sandt Erik

--
Mvh Ib Mohn
Remember, it is never too late to know God
..

"Erik Larsen" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:TaG57.216$P01.15968@news.get2net.dk...
> Et simpel og enkelt spørgsmål; -
>
> Jeg var som så mange andre frelst, døbt og havde
> Helligånden med tungetale mm, før LO og
> trosbevægelsen kom til Danmark.
>
> Hvis trosbevægelsens evangelium er sanheden, hvordan
> kunne vi så blive frelst under den gamle pinseevangelium
> der i trosbevægelsens regi, ikke længere er Gud værdig.
>
> Har Gud der er den samme igår, idag og til evigt tid lavet
> et nyt evangelium eller hvad ???
>
> Erik
>
>
>
>



Andreas Falck (20-07-2001)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 20-07-01 12:59

"Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3b581bbf$0$939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...


Ib, gider du ikke lige at klikke på dette link:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Og *også* gøre brug af det!

Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!



Ib Mohn (23-07-2001)
Kommentar
Fra : Ib Mohn


Dato : 23-07-01 15:53

Det har jeg kørt med i lang tid, men alle gider ikke så hvorfor skal jeg, ja
ok jeg skal prøve igen at klippe klistre

--
Ib Mohn
Ib@branel.dk
Ib@zoe.dk
Thi således elskede Gud verden,
at Han gav sin søn

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev i en meddelelse
news:9j96hq$8cn$1@egon.worldonline.dk...
> "Ib Mohn" <IbMohn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:3b581bbf$0$939$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
>
> Ib, gider du ikke lige at klikke på dette link:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> Og *også* gøre brug af det!
>
> Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
> --
> "Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
> Hvordan blive retfærdig: - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-023.htm
> Hvem er det sande Israel? - Hvad er sand tungetale? -
> Hvem er Antikrist? - og mange andre artikler!
>
>



Rasmus Underbjerg Pi~ (24-07-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 24-07-01 15:28

"Ib Mohn" <ibmohn@hotmail.com> mælte sligt:

>Det har jeg kørt med i lang tid, men alle gider ikke så hvorfor skal jeg, ja

Det er ikke alle, der gider sortere deres affald, så hvorfor skal jeg?
Jeg gider ikke bruge skraldespanden til mit affald, for alle de andre
børn smider det bare på legepladsen....

>ok jeg skal prøve igen at klippe klistre

Der er da ikke noget klippeklistre involveret. Det er bare om at slette
det, man ikke svarer på, og så skrive ens svar nedenunder det, man
svarer på.

Venlig hilsen,


--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *
* hobbes@post1.tele.dk <> http://home1.inet.tele.dk/hobbes/index.html *
=-=-=-=-=-= Da er livet ej så svært, døden ikke heller." =-=-=-=-=-=

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste