Kopiring af fil og skrivebord oplysinger
Fra : expert

Dato : 19-07-01 16:24

jeg har tre problemer.

1. jeg har lavet er program der skal kopier alt indholdet fra fx (F:\) til
fx (c:\kopi_f)
jeg kan bare ikke finde command der skal bruges

2. kan man på nogen måde aflæse ud fra windows hvad skrivebordets sti (path)
er

3. findes der nogen plugin til en procent bar der viser hvor langt tid man
er ved en kopiering af filer. (FX problem 1.)

Heino@hp-power.dk

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 22-07-01 16:11

expert skrev:
> jeg har tre problemer.
>
> 1. jeg har lavet er program der skal kopier alt indholdet fra fx (F:\) til
> fx (c:\kopi_f)
> jeg kan bare ikke finde command der skal bruges

FileCopy "F:\*.*", "c:\kopi_f"

.... men den kopierer ikke undermapper med. Hvis du skal gøre det, skal du
bruge noget api. Download f.eks. denne kode:
http://www.planet-source-code.com/xq/ASP/txtCodeId.4313/lngWId.1/qx/vb/scrip
ts/ShowCode.htm
.... eller skriv en e-mail til mig.

> 2. kan man på nogen måde aflæse ud fra windows hvad skrivebordets sti
(path)
> er

Prøv at hente værdien af denne nøgle i registreringsdatabasen:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell
Folders\Desktop

> 3. findes der nogen plugin til en procent bar der viser hvor langt tid man
> er ved en kopiering af filer. (FX problem 1.)

Download den kode jeg anbefalede i spørgsmål 1.
Den kopierer filerne ligesom når du kopierer filer mellem to
explorer-vinduer (mapper). Men du kan også vælge at den skal kopiere filerne
uden at vise nogen dialog-boks.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Rayman

Dato : 31-07-01 15:38

Har du prøvet xcopy /s ? eller xcpoy /e ?

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 03-08-01 08:53

Rayman skrev:
> Har du prøvet xcopy /s ? eller xcpoy /e ?

Det virker ikke ret professionelt at bruge DOS-kommandoer (synes jeg) - men
det er da en mulighed... det er selvfølgelig ret ligemeget, hvis det bare
skal køres på ens egen computer.
På den url jeg postede kan man downloade et program der kopierer ved hjælp
af Windows-API. Det ville jeg selv bruge, hvis jeg skulle bruge det.
Foresten kan man med Windows-API også få en "Kopierer..."-boks frem, hvis
man synes.

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Rayman

Dato : 06-08-01 19:12

Det giver jeg dig helt ret i, men efter oplægget, virkede det som om han
bare ikke kunne få COPY til at gøre det. Derfor svaret...