Installering på W2K Pro går galt?
Fra : Stig Mogensen

Dato : 19-07-01 15:29

Hej,

Jeg var så uheldig at måtte formattere min HD. Derefter lagde jeg W2K på, og
opdaterede den med ServicePacks 1 og 2 + diverse andre opdateringer fra
windows.update. Nyeste drivere etc....

Da jeg så lagde Office2000 ind, og bootede op, fik jeg bare - meget kort -
en blå skærm, hvorefter maskinen bootede igen...og sådan kunne jeg
fortsætte. Der var ingen chancer for at læse fejlmeddelelsen.

"Last known good configuration" duede ikke, så der var ingen vej udenom at
formattere igen!!!

Nu er jeg naturligvis hunderæd for at installere igen.......er der nogen der
ved hvad der gik galt???? Og hvad jeg gør for at installationen lykkes??

Mvh

Stig

Fra : Alex

Dato : 19-07-01 18:09

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> wrote in message
> [...]
der
> ved hvad der gik galt???? Og hvad jeg gør for at installationen lykkes??

Hej.
Du skal kun installere SP2 .
Den indholder alle opdateringer fra Sp1.
Og som du siger det sker , så er nok noget IRQ conflikt.
Du har sikkert installered win2k med ACPI .
Prøve at trykke på F5, når den spørger dig om at trykke på F6 hvis du vil
installere SCSI eller raid drivers, der kommer en menu hvor du kan vælge
standard PC. Så installere du ikke ACPI.
Det vil jeg foreslår dig at gøre , men det kraver at du instalere den igen .

Hilsen
Alex.

Fra : Stig Mogensen

Dato : 19-07-01 18:31

Tak for svaret,...men; Det har jo kørt stabilt før, hvor jeg indstallerede
på præcist samme måde?
Hvorfor vil W2K installationens default iøvrigt være sat så den skaber
problemer i en standard PC ?

Mvh

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 20-07-01 01:28

"Stig Mogensen" <norman_bates@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på præcist samme måde?
> Hvorfor vil W2K installationens default iøvrigt være sat så den skaber

Vi er enige om at det er åndsvagt, men jeg tror det bunder i definitionen af
"standard". Hvad er det egentlig?
Jeg har høret at Windows XP skulle køre på en standard-maskine, men det
eneste der sker når jeg læser kravene til det er at jeg brændende ønsker at
følge standarden
Og her min standard-header
Ole Gaarde Kristensen
- Fornærm aldrig 7 personer hvis du kun har en seksløber -