MS Windows
briani 27239
Computer er blevet meget sløv
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-08 21:09

Hej.

Min PC er blevet meget sløv.

Alt jeg har gjort er at formatere den, installere alle mine programmer,
opdatere en masse over nettet og installere de nyeste versioner af de
virusprogrammer jeg plejer (AVG 7.5, AVG Antispyware mv.)

Det er galt allerede fra computeren starter op. Også selvom jeg lukker
antivirus ned.

Når jeg bruger ALT + CTRL + DEL og tjekker ydeevnen er CPU-brugen stort set
kontant på 100 %, dykker indimellem ned til nogen og 80 eller 90 og igen op
på 100.

Sidefilforbrug ligger på over en GB, hvilket er den RAM-kapacitet jeg har.

Under processer er svchost.exe storforbruger med ca 50% CPU og langt over
100 MB hukommelse

Aktiv systemproces Bruger 25-35% CPU

Jeg har aldrig oplevet min maskine så tung at danse med som nu. Og jeg har
ikke flere programmer installeret eller kørende end før. Tværtimod.

Hvad er der mon sket?

Fra : Thore

Dato : 04-06-08 11:41

On Tue, 3 Jun 2008 22:08:43 +0200, "Michael Sørensen" <.> wrote:

> [...]
>
>Jeg har aldrig oplevet min maskine så tung at danse med som nu. Og jeg har
>ikke flere programmer installeret eller kørende end før. Tværtimod.

Prøv at fjerne "automatisk opdatering" og se om ikke det hjælper...

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 14:36

"Thore" <dinotec@mail.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv at fjerne "automatisk opdatering" og se om ikke det hjælper...

Fra Windows eller AVG?

Jeg har _altid_ haft automatisk opdatering slået til og det har aldrig givet
anledning til problemer med hastighed osv.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 04-06-08 16:36

Således skrev Michael Sørensen den Wed, 4 Jun 2008 15:36:19 +0200:

>Fra Windows eller AVG?

Windows

>Jeg har _altid_ haft automatisk opdatering slået til og det har aldrig givet
>anledning til problemer med hastighed osv.

Min 3 år gamle Win2000 installation blev ramt af problemet i sidste
måned.

Jeg har ikke lige fået taget mig sammen til at fikse det, men det
dukkede pludseligt op, sikkert i forbindelse med en update.

Knud
--
"And try not to bleed on my couch, I just had it steam-cleaned."
-- Giles

Fra : AN

Dato : 04-06-08 15:14

Hej Michael

Jeg har haft flere computere med samme problem, og det var alle automatisk
opdatering som var problemet.

Så hvorfor prøver du ikke??

Axel

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-08 21:31

"AN" <an@spam.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Michael
>
> Jeg har haft flere computere med samme problem, og det var alle automatisk
> opdatering som var problemet.
>
> Så hvorfor prøver du ikke??

Gør jeg også gerne

Dog tillod jeg mig stadig at undre over, at det evt. kunne være _det_ når
jeg aldrig har haft problemer med det før.

Men prøver det fra d.d.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-06-08 20:20

Michael Sørensen wrote:

> "AN" <an@spam.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Gør jeg også gerne

> Dog tillod jeg mig stadig at undre over, at det evt. kunne være _det_
> når jeg aldrig har haft problemer med det før.

På et eller andet trin af opdaterings-stigen får du en automatisk
opdaterings-engine, som kører i realtime priority i stedet for at køre i
lavest mulig priority. Mit eget, ukvalificerede, gæt er, at der er en
programmør som har taget fejl af tallet for laveste og for højeste prioritet
kl. 03:30 om morgenen lokal tid. Jeg har set problemet både på w2k og på xp.

> Men prøver det fra d.d.

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 07-06-08 09:13

Michael Sørensen skrev:
> [...]
>
> Dog tillod jeg mig stadig at undre over, at det evt. kunne være _det_ når
> jeg aldrig har haft problemer med det før.

Kan du ikke lige melde tilbage om det gjorde en forskel?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-08 15:02

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke lige melde tilbage om det gjorde en forskel?

Hej.

Selvfølgelig.

Dog har jeg været i Sønderjylland siden fredag, så den er ikke brugt /
"testet" så voldsomt. Dog er forskellen ikke mærkbar stor.

Jeg prøver
1) at sætte flere RAM i
2) at rengøre computeren inden under dækslet for støv mv.

Så ser vi igen.