MS Windows
briani 27239
XP og Ubuntu på samme harddisk?
Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-08 09:59

Jeg har fået en bærbar med en harddisk på 30 GB hvorpå sidste aftapning af
Ubuntu ligger.

Jeg vil dog gerne have den medfølgende XP installeret ved siden af.

Har ofte installeret XP, men aldrig ved siden af et andet styresystem.

Kan det lade sig gøre i dén rækkefølge - og i givet fald hvordan?
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 03-06-08 11:22

"Hans Paulin \(6310\)" <me@privacy.net> wrote in

> Kan det lade sig gøre i dén rækkefølge - og i givet fald hvordan?

http://apcmag.com/how_to_dual_boot_linux_and_windows_xp_linux_installed_fir
st.htm

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-08 12:50

Kent Oldhøj skrev:

> http://apcmag.com/how_to_dual_boot_linux_and_windows_xp_linux_installed_fir
> st.htm

Nå, dét er ikke for børn, kan jeg se... :-/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-08 12:53

Kent Oldhøj skrev:

> http://apcmag.com/how_to_dual_boot_linux_and_windows_xp_linux_installed_fir
> st.htm

Ville det være nemmere at smide Ubuntu væk, lægge XP på og så installere
Ubuntu bagefter?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-06-08 16:02

Hans Paulin (6310) skrev:

>Ville det være nemmere at smide Ubuntu væk, lægge XP på og så installere
>Ubuntu bagefter?

Ja

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-08 01:44

Ivan V. Klattrup skrev:

> Ja

Okay tak!

Fra : fix

Dato : 03-06-08 11:46

Hans Paulin (6310) wrote:
> Jeg har fået en bærbar med en harddisk på 30 GB hvorpå sidste
> aftapning af Ubuntu ligger.
>
> Jeg vil dog gerne have den medfølgende XP installeret ved siden af.

Det virker iøvrigt fint med XP under imho en skønnere løsning, hvis man
kun skalbruge den aperiodisk til visse apps.

http://www.vmware.com/

finn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-06-08 12:51

fix skrev:

> Det virker iøvrigt fint med XP under imho en skønnere løsning,
> hvis man kun skalbruge den aperiodisk til visse apps.
>
> http://www.vmware.com/

Kan ikke helt gennemskue dit link!?

Fra : fix

Dato : 03-06-08 15:31

Hans Paulin (6310) wrote:

> Kan ikke helt gennemskue dit link!?

den "korte forklaring"
de har en app. vmware, som gør at du kan lave en "virtual maskine"
Dvs at du lægger xp-skiven i drevet, og installerer som du plejer. Herefter
er XP bare en ikon på den Ubuntudesktop, og figurerer som en filpå disken, -
men stort set alt virker. -
fordelen er at du "har 2 maskiner kørende samtidig", og kan dele data.

finn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-08 01:45

fix skrev:

> [...]
> filpå disken, - men stort set alt virker. -
> fordelen er at du "har 2 maskiner kørende samtidig", og kan dele data.

Okay - lyder avanceret!

Tak for din forklaring!

Fra : fix

Dato : 04-06-08 09:15

Hans Paulin (6310) wrote:

> Okay - lyder avanceret!
Der er det IKKE
> Tak for din forklaring!
Bare gå igang - du vender ikke tilbage tildualboot

finn

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 04-06-08 09:47

fix skrev:

> Der er det IKKE

Okay

> Bare gå igang - du vender ikke tilbage tildualboot

Okay!